Poszukiwacze zaginionych znaczeń

Poszukiwacze zaginionych znaczeń

Perspektywa (wy)twórcy, odbiorcy i krytyka w badaniach nad kulturą audiowizualną

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce oddanej w Państwa ręce pochyliliśmy się nad filmami odrzuconymi, niechcianymi i zbędnymi, które wystarczyło poddać recyklingowi, by odkryć istne wysypisko znaczeń. Recykling ten nie równał się jednak prostemu zatarciu granic między kulturą niską a wysoką – interesowała nas przede wszystkim sama dynamika procesów inkluzji i ekskluzji, pozornie niewinna, a w rzeczywistości polityczna, ustalająca kanony oraz kształtująca wyobrażenia widzów nie tylko o kinie, lecz także rzeczywistości. Przeciwstawiając się akademickim resentymentom za kanonem, uprawiamy semiotykę śmieci, w ramach której hegemonię estetyki zastąpiliśmy krytycyzmem innego rodzaju, opierającym się na diagnozie zjawisk społecznych, politycznych czy kulturowych. Dlatego też w niniejszej publikacji Alain Resnais sąsiaduje z Lloydem Kaufmanem, niszowe kino meksykańskie z filmami studia The Asylum, zaś ostrze krytyki skupia się na Hollywood, a nie na Bollywood.


Liczba stron252
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-9526-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Kaja Łuczyńska, Marta Stańczyk — Wstęp, czyli jak przestaliśmy się martwić i pokochaliśmy „śmieci”    9
  Podziękowania     11
  (WY)TWÓRCA: REMAKE    13
  Jan Sławiński — Psychopaci lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych w pierwszej dekadzie XXI wieku     17
  Mateusz Katner — Między quality tv a telenowelą. O kolumbijskiej wersji Breaking Bad     29
  Kamila Kowalczyk — Baśń współczesna – baśń zepsuta? O filmowych adaptacjach baśni na przykładzie mockbusterów wytwórni The Asylum     41
  Jakub Izdebski — Prześmiewczy romans wytwórni Troma z kinem superbohaterskim     55
  WIDZ: ODBIÓR    67
  Grzegorz Fortuna jr — King Bruce Lee karate mistrz. Recepcja filmów sztuk walki w PRL-u    71
  Alicja Mazurkiewicz — Demaskując superbohaterów    83
  Kamil Kalbarczyk — Zabłąkany podróżnik w czasie. Kocham cię, kocham cię Alaina Resnais     95
  Bolesław Racięski — Demony postępu. Alucarda, córa ciemności Juana Lópeza Moctezumy     109
  Blanka Katarzyna Dżugaj — Masala movie – kicz czy oblicze klasyki? O międzykulturowej percepcji indyjskiej kinematografii komercyjnej     121
  Barbara Szczekała — Upadek rodu Lubiczów. Klan jako antysaga polskiej rodziny    133
  KRYTYK: IDEOLOGIA 145
  Marta Stańczyk — Siostrzeństwo, girl power i kluby pierwszych żon – feminist revenge comedy    149
  Mateusz Góra — Herosi z plastiku. Amerykańskie komedie gejowskie ostatnich piętnastu lat     161
  Kamila Kołacz — Gra bicepsów Arnolda Schwarzeneggera i Sylvestra Stallone’a. Sposoby eksploatacji męskiego ciała w filmach z udziałem gwiazd kina akcji lat osiemdziesiątych XX wieku     173
  Kaja Łuczyńska — Nieproszona miłość i nierozsądna nienawiść – wizerunki Rosjan w amerykańskim kinie lat czterdziestych    187
  Joanna Łuniewicz, Mateusz Ciołkowski — Rewolucja bez klasy     197
  Fryderyk Kwiatkowski — Templariusze są wśród nas? Ezoteryczne obrazy historii w kinie popularnym     207
  
  Bibliografia     217
  Indeks nazwisk    229
  Indeks filmów i seriali    239
  Noty biograficzne     247
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia