Mechanizmy powstawania efektów ekoinnowacji w przedsiębiorstwach w Polsce

-15%

Mechanizmy powstawania efektów ekoinnowacji w przedsiębiorstwach w Polsce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,59  30,10

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

25,5930,10

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wprowadzanie ekoinnowacji w przedsiębiorstwach staje się nieuniknione. Istotne wydaje się bowiem uwzględnienie efektów ekoinnowacji oraz rozwiązanie problemów cywilizacyjnych na drodze wdrożenia ekoinnowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Celowość wprowadzania ekoinnowacji jest coraz częściej dostrzegana przez przedstawicieli przedsiębiorstw, ponieważ rośnie świadomość wpływu własnej działalności na środowisko i konieczności stawania się odpowiedzialnymi. Ekoinnowacje stanowią zarówno wyzwanie, jak i wielką szansę dla przedsiębiorstw ze względu na możliwość uzyskania efektów ekonomicznych w postaci zmniejszenia kosztów działalności i poprawy wizerunku przedsiębiorstwa. Dlatego też państwa Unii Europejskiej, aby wzmacniać konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku, muszą zwiększyć tempo tworzenia ekoinnowacji. Innowacje powodują powszechne rozprzestrzenianie się wiedzy, a skuteczne innowacje ekologiczne przynoszą również pozytywne efekty zewnętrzne (wpływ na środowisko), które są źródłem korzyści społecznych, podczas gdy koszty ponoszą raczej same przedsiębiorstwa, które opracowują i wprowadzają innowacje ekologiczne.


Liczba stron254
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-240-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Rozdział 1. Podstawowe pojęcia i charakterystyka ekoinnowacji
  
  1.1. Specyfika i definicja ekoinnowacji
  
  1.2. Podział i klasyfikacja rodzajów ekoinnowacji
  
  1.3. Modele procesów innowacyjnych
  
  1.4. Ekoinnowacje w wiodących nurtach współczesnej ekonomii
  
  1.5. Podsumowanie
  
  
  
  Rozdział 2. Teoretyczne podstawy pomiaru efektów ekoinnowacji
  
  2.1. Analiza pomiaru efektów ekoinnowacji
  
  2.2. Pomiar ekoinnowacji przeprowadzony przez Europejskie Obserwatorium Ekoinnowacji (EIO)
  
  2.3. Badania empiryczne w zakresie ekoinnowacji przeprowadzone w Polsce w latach 2008-2016
  
  2.4. Proekologiczne postawy w przedsiębiorstwach
  
  2.5. Proekologiczne praktyki, wartości i kultura przedsiębiorstwa
  
  2.6. Intencja menadżerów do działania proekologicznego
  
  2.7. Efekty ekonomiczne i ekologiczne ekoinnowacji
  
  2.8. Podsumowanie
  
  
  
  Rozdział 3. Efekty ekoinnowacji w świetle badań własnych
  
  3.1. Zastosowana ilościowa metoda badawcza
  
  3.2. Opis kwestionariusza i próby badawczej
  
  3.3. Charakterystyka porównawcza badanych przedsiębiorstw
  
  3.4. Wyniki badań ilościowych dotyczące wprowadzonych rodzajów ekoinnowacji, praktyk i planów przedsiębiorstwa
  
  3.5. Charakterystyka efektów wynikających z wdrożenia rozwiązań proekologicznych
  
  3.6. Działania przedsiębiorstw w zakresie strategii i wartości proekologicznych
  
  3.7. Podsumowanie
  
  
  
  Rozdział 4. Próba operacjonalizacji modelu efektów ekoinnowacji
  
  4.1. Opis celów, pytań i hipotez badawczych w modelu
  
  4.2. Analiza korelacji i analiza czynnikowa zmiennych działań i efektów proekologicznych
  
  4.3. Modele ekoinnowacji
  
  4.4. Model efektów ekoinnowacji z wykorzystaniem równań strukturalnych
  
  4.5. Dyskusja otrzymanych wyników .
  
  4.6. Podsumowanie
  
  
  
  Rozdział 5. Analiza z wykorzystaniem metody wielokrotnego studium przypadku przedsiębiorstw ekoinnowacyjnych
  
  5.1. Zastosowana metoda jakościowa wielokrotnego studium przypadku
  
  5.2. Studium przypadku Philips Lighting
  
  5.3. Studium przypadku Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa
  
  5.4. Studium przypadku TECE
  
  5.5. Studium przypadku Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń
  
  5.6. Studium przypadku Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji ?Wodociągi Puławskie"
  
  5.7. Wnioski i synteza studiów przypadku
  
  
  
  Wnioski końcowe i rekomendacje
  
  Bibliografia
  
  Wykaz skrótów
  
  Załącznik 1. Kwestionariusz badawczy
  
  Załącznik 2. Scenariusz wywiadu dla studium przypadku
  
  Spis rysunków
  
  Spis tabel
  
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia