Turystyka i polityka turystyczna a rozwój: między starym a nowym paradygmatem

-30%

Turystyka i polityka turystyczna a rozwój: między starym a nowym paradygmatem

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,60  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 38,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,60 zł  


26,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Turystyka należy do najbardziej dynamicznych i złożonych zjawisk przełomu XX i XXI wieku. Jest ważnym i nabierającym znaczenia źródłem dochodu i miejsc pracy. Dlatego powszechnie wiąże się z turystyką wielkie nadzieje. Ale czy zasadnie? Jakie czynniki współcześnie decydują o ożywieniu społeczno-ekonomicznym, spowodowanym rozwojem turystyki? Tradycyjnie przyjmowano, że kluczowe znaczenie dla jej rozwoju mają zasoby przyrodnicze i dziedzictwo kulturowe. Zawarta w książce analiza przemian zachodzących w turystyce, współczesnych koncepcji rozwoju regionalnego oraz wyników własnych badań empirycznych prowadzi Autora do wniosku, że dziś decydujące znaczenie mają nowe czynniki, związane m.in. z przywództwem, aktywnością elit i mobilizacją społeczną, zogniskowane wokół tworzenia infrastruktury i nowoczesnych produktów turystycznych zapewniających atrakcyjne spędzenie czasu. Dlatego czynniki te powinny znaleźć pełniejsze odzwierciedlenie w polskich strategiach i programach rozwoju turystyki, by podnieść konkurencyjność gospodarki turystycznej, racjonalizując nakłady i ograniczając koszty środowiskowe i społeczne.


Obszerne studia literaturowe, szerokie ujęcie zjawiska, świeżość spojrzenia na omawiane zagadnienia oraz rekomendacje przedstawione w kontekście rozwoju regionalnego i lokalnego, czynią tę książkę ważną lekturą zarówno dla polityków, działaczy samorządu terytorialnego, pracowników i pasjonatów turystyki, jak i studentów oraz wszystkich zainteresowanych tytułowym problemem.


Rok wydania2009
Liczba stron328
KategoriaTurystyka
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-345-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP. TURYSTYKA JAKO KAPITAŁ W ROZWOJU    7
  ROZDZIAŁ 1. TURYSTYKA I ROZWÓJ JAKO PRZEDMIOT ANALIZY: WPROWADZENIE    21
    1.1. Turystyka: przegląd pojęć    21
    1.2. Funkcje turystyki    29
    1.3. Rozwój regionalny i lokalny: pojęcia    32
  ROZDZIAŁ 2. TURYSTYKA JAKO PRZEDMIOT ZAINTERESOWANIA NAUKI    38
    2.1. Turysta a psychologia: w świecie motywacji turystycznych    40
    2.2. W kręgu socjologii i politologii: interakcje i ich skutki    45
    2.3. Turystyka a inne dyscypliny badawcze    55
  ROZDZIAŁ 3. TURYSTYKA PRZYRODNICZA: FORMY I TRENDY    64
    3.1. Turystyka przyrodnicza: różnicowanie form    65
    3.2. Przyrodnicza turystyka masowa    68
    3.3. Turystyka przyrodnicza zrównoważona    71
  ROZDZIAŁ 4. TURYSTYKA KULTUROWA: PROBLEM BOGACTWA FORM?    78
    4.1. Kultura i dziedzictwo kulturowe w turystyce    78
    4.2. Rodzaje turystyki opartej na walorach kulturowych    84
  ROZDZIAŁ 5. KU NOWEMU PARADYGMATOWI: OD „MIEĆ” DO „PRZEŻYWAĆ”    106
    5.1. Turystyka – w stronę nowego paradygmatu    117
  ROZDZIAŁ 6. KONCEPCJE ROZWOJU SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO    127
    6.1. Czynniki rozwoju regionalnego i lokalnego: przegląd    130
    6.2. Koncepcje rozwoju turystyki    137
    6.3. Czynniki sukcesu w rozwoju turystyki: przegląd    143
  ROZDZIAŁ 7. TURYSTYKA W POLSCE NA TLE ŚWIATA    153
    7.1. Turystyka: sytuacja międzynarodowa    153
    7.2. Znaczenie turystyki w polskiej gospodarce    167
    7.3. Walory przyrodnicze    168
    7.4. Walory kulturowe    172
    7.5. Zagospodarowanie turystyczne    177
    7.6. Turyści i ich podróże krajowe    188
    7.7. Turystyczna atrakcyjność regionów Polski i jej czynniki    191
    7.8. Konkurencyjność turystyczna polskich regionów: próba podsumowania    195
  ROZDZIAŁ 8. POLITYKA TURYSTYCZNA W POLSCE: PRZEGLĄD    202
    8.1. Motywy prowadzenia polityki turystycznej    202
    8.2. Polska polityka turystyczna w praktyce rozwojowej    206
    8.3. Cele, narzędzia i środki polskiej polityki turystycznej    210
    8.4. Kontekst europejski    222
    8.5. System zarządzania turystyką w Polsce    226
  ROZDZIAŁ 9. SUKCES W ROZWOJU TURYSTYKI W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH    237
    9.1. Charakterystyka badanych miejscowości    239
    9.2. Czynniki sukcesu    264
      Rola lidera    266
      Integracja elity    267
      Rola mobilizacji społeczności lokalnej    268
      Współpraca z otoczeniem    269
      Rola importu w rozwoju turystyki    270
      Turystyka w opinii przedsiębiorców: przypadek Dusznik i Rewala    272
  WNIOSKI I REKOMENDACJE    278
    Rekomendacje dla polityki    284
  BIBLIOGRAFIA    289
  SUMMARY. Tourism, Tourist Policy and Development: Between Old and New Paradigm    319
  SPIS TABEL    323
  SPIS RYCIN    324
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia