On the Phenomenon of Visual Arts and the Meanders of Their Preservation

The Philosophy and Elements of the New Theory and Practice of Coservation

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

119,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 59,50 zł  


119,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka w sposób barwny i sugestywny opowiada o sztuce wizualnej utrzymując jednocześnie rygory opracowania naukowego. Przedstawia ponadczasowość sztuki identyfikując ją według najnowszych metod analityki instrumentalnej, badań historycznych, przedstawia analizę zmiany postaci dzieł w procesie konserwacji.


Rok wydania2020
Liczba stron176
KategoriaTeoria sztuki
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21599-6
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction    9
  Chapter one: Visual arts and heritage 13
    1. Contemporary discourses on visual arts and heritage
    2. Understanding heritage    24
    3. Philosophy in search of ‘the truth of art’    31
  Chapter two: Art: an idea that shaped our world 44
    1. On valuing the heritage of visual arts    47
    2. Understanding the value of heritage according to various criteria
    3. Proposal of a comprehensive assessment of values    53
    4. Institutional criteria and framework for valuation/evaluation
    5. Assessment of values and conservation as a process
    6. ‘Brainstorming’ the heritage of culture    61
  Chapter three: Meanders in the preservation of visual arts    65
    1. Professional awareness of artists and conservators    67
    2. Significance of personality in the development of conservator knowledge
    3. What we preserve    73
    4. Diverse understanding of authenticity    74
    5. Memento    76
    6. The theory of object/heritage preservation in the 20th and the 21st century
    7. The return of fundamental questions about art    81
    8. On ethics, responsibility and communication    87
  Chapter four: Contemporary changes in the ethics and preservation of visual arts 90
    1. New instruments and methodologies    91
    2. Moral casuistry and bespoke codes of ethics    93
    3. Proposals for bespoke codes of ethics in institutions    94
    4. Pros and cons of communication with artists    95
    5. Impasse of visual arts? Preventing their impermanence?    97
    6. ‘Everything’ may be the matter of art    102
    7. Discoveries in the interpretation of visual arts    104
    8. Consequences of changes in visual arts    105
    9. Differences in the approach to old art associated with traditional disciplines and to new phenomena in contemporary art    109
    10. Communication in visual arts research    115
    11. Communication in education    123
  Chapter five: New elements in the theory and practice of preservation    125
    1. Re-orientation of the aims of preservation    126
    2. The comprehensive preservation of the works of Alina Szapocznikow    129
    3. Difficulties in preserving the conceptual legacy of a ‘total artist’: the case of Tadeusz Kantor    136
    4. Artist, curator and conservator cooperation. Handling ephemeral artistic mega-productions    142
    5. Actor-network theory in the preservation of heritage    150
  Chapter six: Summary expanding the theory of the preservation of visual arts    152
    1. Deontology of the preservation of visual arts    153
    2. New conceptual framework for the preservation of visual arts    155
    3. Holism as a comprehensive approach to the preservation of heritage    160
  Conclusion    162
  Acknowledgments    165
  Name index    167
  Bibliography    171
RozwińZwiń