Zarządzanie kapitałem ludzkim 4.0 - wyzwania organizacyjne i kompetencyjne w perspektywie menedżerskiej

Zarządzanie kapitałem ludzkim 4.0 - wyzwania organizacyjne i kompetencyjne w perspektywie menedżerskiej

1 opinia

Format:

ibuk

W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.


Liczba stron104
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-818-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  1. Ewolucja tendencji form realizacji funkcji personalnej (Zbigniew Antczak)     15
    1.1. Wprowadzenie     15
    1.2. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych    16
    1.3. Zagadnienia terminologiczne    17
    1.4. Poziom integracji form realizacji funkcji personalnej wewnątrz przestrzeni organizacyjnej przedsiębiorstwa    18
    1.5. Poziom integracji form realizacji funkcji personalnej w przestrzeni wewnątrzorganizacyjnej korporacji (przedsiębiorstwa wielooddziałowego)    20
    1.6. Podsumowanie i zasadnicze wnioski    22
  2. Poziom zaawansowania ZZL ze względu na wykorzystywane technologie IT w jednostkach zagranicznych polskich przedsiębiorstw międzynarodowych (Marzena Stor)    24
    2.1. Wprowadzenie     24
    2.2. ZZL wsparte technologiami IT jako szczególny przedmiot badań w Europie Wschodniej i Europie Zachodniej     26
    2.3. Technologie IT w relacji do konkurencyjnej pozycji czynnika ludzkiego i poziomu ZZL    27
    2.4. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych    29
    2.5. Uzyskane wyniki badań empirycznych    30
    2.6. Podsumowanie i zasadnicze wnioski    37
  3. Rozwój technologii cyfrowych w obszarze ZZL a sytuacja pracowników neuroróżnorodnych (Michał T. Tomczak)    39
    3.1. Wprowadzenie     39
    3.2. Technologie cyfrowe a współczesne społeczeństwo    40
    3.3. Technologie cyfrowe w HRM     41
    3.4. Technologie cyfrowe a osoby neuroróżnorodne w środowisku pracy    43
    3.5. Podsumowanie i zasadnicze wnioski    45
  4. Wiedza cyfrowa jako mikrofundament dojrzałości kompetencji menedżera 4.0 – kompozycja modelu koncepcyjno-badawczego (Przemysław Niewiadomski)     46
    4.1. Wprowadzenie     46
    4.2. Zakres kompetencji menedżera 4.0     48
    4.3. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych    50
    4.4. Model wiedzy cyfrowej – rozpoznanie przez inwentykę     52
    4.5. Podsumowanie i zasadnicze wnioski    54
  5. Wiedza cyfrowa jako mikrofundament dojrzałości kompetencji menedżera 4.0 – weryfikacja modelu koncepcyjno-badawczego (Przemysław Niewiadomski)     56
    5.1. Wprowadzenie     56
    5.2. Przyjęte założenia teoretyczno-koncepcyjne    57
    5.3. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych    59
    5.4. Stadium wiedzy cyfrowej – weryfikacja modelu     61
    5.5. Podsumowanie i zasadnicze wnioski    64
  6. Projektowanie narzędzi oceny kompetencji dla stanowisk związanych z komercjalizacją wiedzy i transferem technologii (Katarzyna Klimkiewicz, Marzena Staszkiewicz) 66
    6.1. Wprowadzenie     66
    6.2. Kompetencje brokera innowacji    67
    6.3. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych    69
    6.4. Projektowanie symulacji opartej na incydentach krytycznych     72
    6.5. Podsumowanie i zasadnicze wnioski    74
  7. Zasady efektuacji w realizacji projektów w rzeczywistości VUCA (Beata Krawczyk-Bryłka)    75
    7.1. Wprowadzenie     75
    7.2. Charakterystyka rzeczywistości VUCA    76
    7.3. Zespoły projektowe w rzeczywistości VUCA     77
    7.4. Efektuacja jako odpowiedź na warunki VUCA    79
    7.5. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych    80
    7.6. Efektuacyjność zespołów projektowych – wyniki badań empirycznych    81
    7.7. Podsumowanie i zasadnicze wnioski    84
  Zakończenie     85
  Literatura    87
  Spis rysunków i tabel    101
  Summary    102
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia