Interwencje antystresowe w organizacji. Modele. Zarządzanie. Efektywność

Interwencje antystresowe w organizacji. Modele. Zarządzanie. Efektywność

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

20,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza książka poświęcona jest zagadnieniu stresu w pracy, a w szczególności interwencjom antystresowym, zdefiniowanym jako zorganizowane działania, których celem jest niwelowanie negatywnych skutków stresu i polepszanie dobrostanu pracowników, a także poprawa wyników ekonomicznych organizacji poprzez redukowanie kosztów związanych ze stresem w pracy. W opracowaniu zastosowano podejście interdyscyplinarne łączące wiedzę z różnych dyscyplin naukowych, takich, jak: zarządzanie, psychologia, ekonomia i nauki o zdrowiu. Główny jednak nacisk położono na analizę procesu zarządzania interwencjami antystresowymi w organizacjach. Wskazano również na czynniki warunkujące skuteczność i efektywność implementacji owych interwencji, ukazując tym samym wymiar ekonomiczny zagadnienia stresu.


Liczba stron298
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-828-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Część 1. Teoretyczne podstawy zagadnienia stresu związanego z pracą i interwencji antystresowych     15
  1. Stres w ujęciu ogólnym i stres w pracy     17
    1.1. Istota stresu człowieka     17
    1.2. Definiowanie stresu w pracy    23
    1.3. Koncepcje stresu związanego z pracą    25
  2. Źródła i skutki stresu oraz sposoby radzenia sobie z nim     36
    2.1. Źródła stresu związanego z pracą     36
    2.2. Skutki psychosomatyczne stresu     40
    2.3. Radzenie sobie ze stresem     44
  3. Skutki ekonomiczne stresu związanego z pracą     52
    3.1. Koszty społeczne i makroekonomiczne stresu     53
    3.2. Koszty stresu ponoszone przez organizacje    56
    3.3. Czynniki generujące koszty stresu w organizacji     58
    3.4. Metody szacowania kosztów stresu     62
  4. Międzynarodowe badania i regulacje prawne dotyczące stresu w pracy 67
    4.1. Badania ESENER    68
    4.2. Badania EWCS     75
    4.3. Narzędzia diagnozujące stres     81
    4.4. Wymagania i obowiązki pracodawcy w zakresie redukowania stresu     89
  5. Charakterystyka interwencji antystresowych 94
    5.1. Typologia interwencji antystresowych    94
    5.2. Interwencje antystresowe na poziomie organizacji     96
    5.3. Interwencje antystresowe na poziomie jednostki    100
    5.4. Interwencje antystresowe jako element zarządzania zasobami ludzkimi     106
    5.5. Kwalifikacje i kompetencje osób zarządzających interwencjami antystresowymi     111
  6. Modele zarządzania interwencjami antystresowymi    114
    6.1. Zarządzanie interwencjami antystresowymi w ujęciu podstawowych funkcji zarządzania    114
    6.2. Ogólne modele teoretyczne zarządzania interwencjami antystresowymi    117
    6.3. Zarządzanie interwencjami jako przykład zarządzania projektami     121
    6.4. Autorski model zarządzania interwencją antystresową na poziomie organizacji    123
    6.5. Autorski model zarządzania interwencją antystresową na poziomie jednostki    133
  7. Ewaluacja interwencji antystresowych    139
    7.1. Koszty zarządzania interwencją antystresową     139
    7.2. Ocena efektywności interwencji     142
    7.3. Metody oceny efektywności interwencji w praktyce     146
    7.4. Ocena skuteczności interwencji    152
    7.5. Metody oceny skuteczności interwencji    157
    7.6. Postawy pracowników wobec interwencji     162
  Część 2. Badania nad stresem związanym z pracą i interwencjami antystresowymi 167
  8. Interwencje antystresowe w Polsce – wyniki badań własnych     169
    8.1. Cele i założenia badawcze     171
    8.2. Metodyka badań     171
    8.3. Wyniki    173
    8.4. Wnioski z badań    183
    8.5. Implikacje i podejmowane działania     185
  9. Stres związany z pracą wśród polskich pracowników – wyniki badań własnych     188
    9.1. Dobór i charakterystyka próby badawczej     189
    9.2. Narzędzia badawcze i procedura badania     190
    9.3. Wyniki    192
    9.4. Wnioski i konkluzje    199
  10. Implementacja interwencji antystresowej w przedsiębiorstwie sektora wydobywczego – studium przypadku    201
    10.1. Cele i założenia badawcze     201
    10.2. Metodyka badania     202
    10.3. Opis interwencji antystresowej     203
    10.4. Model i procedura wdrożenia programu     205
    10.5. Wyniki interwencji    236
    10.6. Ocena procesu wdrożenia interwencji antystresowej     250
  Zakończenie    256
  Załączniki    263
  Literatura    268
  Spis fotografii     294
  Spis rysunków     294
  Spis tabel    296
  Summary    298
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia