Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty

1 opinia

Wydawca:

Poltext

Format:

epub, mobi

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,92  49,90

Format: epub, mobi

39,9249,90

cena zawiera podatek VAT

Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele:
• eksploracyjne – służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations
• eksplikacyjne – a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii doskonałego public relations oraz
• prognostyczne – czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii doskonałego public relations.
Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię doskonałego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najbardziej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje oraz debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations.
Pierwsza część książki opisuje paradygmat dyscypliny, porządkując wiele jej aspektów, w tym interdyscyplinarność i specyfikę public relations, a ponadto przystępnie i przejrzyście wskazuje na zawiłości i spory wokół PR. Kolejne rozdziały w syntetyczny sposób prezentują historię tworzenia się dyscypliny public relations oraz krytykę dotyczącą jej istoty, metodologii i przydatności. Dużo miejsca w książce zajmuje prezentacja krytycznego podejścia w PR do teorii Jamesa Gruniga. W końcowej części książki autor przedstawia swoje rozważania o ewolucji teorii doskonałego public relations, formułując postulaty, które muszą być spełnione, aby jej zasięg nie ograniczał się do branży public relations, lecz rozszerzył się na inne obszary zarządzania – na poziomie praktycznego działania, szkolnictwa wyższego i prowadzonych badań naukowych.
Dzięki doświadczeniu autora jako menedżera, konsultanta i doradcy w dziedzinie public relations oraz wykładowcy akademickiego książka przedstawia szerokie spektrum praktycznego i teoretycznego spojrzenia na PR w jego współczesnym wydaniu. Z książki skorzystają zarówno specjaliści z branży PR, jak i studenci tej dziedziny oraz eksperci z zakresu komunikacji społecznej.
***
Jacek Barlik - praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (od 2014 r.). Doktor nauk humanistycznych, stypendysta Fulbrighta (University of Maryland at College Park, u prof. Jamesa Gruniga, 1994–1995), jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r.). Uczestnik m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019).
Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Publikacje m.in. w: „Corporate Communications: An International Journal”, „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w publikacjach pod red. J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w języku polskim i angielskim), autor książki Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994).


Liczba stron300
WydawcaPoltext
ISBN-13978-83-8175-162-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Okładka
  Strona tytułowa
  Strona redakcyjna
  Spis treści
  Wstęp. Dlaczego teoria public relations jest potrzebna
  Literatura
  Rozdział 1. Dwa i pół paradygmatu Wprowadzenie do teorii public relations
  Zmiany w światowym public relations
  Interdyscyplinarne korzenie
  Paradygmat public relations
  Poza dominującym paradygmatem
  Trzy czy dwa i pół paradygmatu
  Literatura
  Rozdział 2. Symetryczne i doskonałe public relations Dominujący nurt w teorii public relations
  Geneza teorii Gruniga
  The Excellence study
  Wartość komunikowania a teoria public relations
  Doskonały dział public relations
  Narzędzia strategicznego komunikowania
  Od modeli public relations do strategii kultywowania relacji
  Kontekst organizacyjny doskonałego public relations
  Globalizacja doskonałego public relations
  Perspektywy teorii doskonałego public relations
  Literatura
  Rozdział 3. Zarządzanie relacjami w public relations Rozwój czy zmiana dominującego paradygmatu?
  Referat opublikowany po 34 latach
  Wolny start i ostry finisz
  Dwa nurty w zarządzaniu relacjami
  Typy i modele relacji organizacji z publicznościami
  Podstawy zarządzania relacjami
  Konwergencja zarządzania relacjami i doskonałego public relations
  Literatura
  Rozdział 4. Krytycznie o doskonałym public relations W poszukiwaniu programu
  W opozycji do dominującego paradygmatu
  Istota krytycznego public relations
  Krytyczne public relations a władza
  Public relations jako domena intelektualna
  Główne obszary krytycznego public relations
  Różnice perspektyw: między dialogiem a sporem
  Wkład krytycznego public relations do teorii
  Literatura
  Rozdział 5. Aktywiści i specjaliści public relations: symbioza czy konfrontacja
  Powstanie public relations a aktywizm
  Natura aktywizmu
  Aktywizm w doskonałym public relations
  Alternatywne podejście do aktywizmu w public relations
  Perspektywy dla aktywizmu w public relations
  Literatura
  Rozdział 6. Od STP do STOPS: od teorii publiczności do teorii rozwiązywania problemów
  Czym są publiczności
  Sytuacyjna teoria publiczności
  Zachowania komunikacyjne publiczności
  Programy dla konkretnych publiczności
  Rozwinięcie teorii publiczności
  STOPS, czyli sytuacyjna teoria rozwiązywania problemów
  Zastosowania sytuacyjnej teorii rozwiązywania problemów
  Literatura
  Rozdział 7. Feminizm w badaniach public relations
  Feminizacja branży public relations
  Fazy w badaniach public relations o kobietach
  Role i status kobiet w public relations
  Główne tematy w feministycznych badaniach public relations
  Perspektywy badań feministycznych w public relations
  Literatura
  Rozdział 8. Profesjonalizm i etyka w badaniach public relations
  Opisowy i normatywny profesjonalizm w public relations
  Socjologia public relations
  Profesjonalny projekt public relations
  Profesjonalizm w public relations a wartości
  Etyka w public relations
  Reflektywna symetria etyczna w public relations
  Literatura
  Rozdział 9. Edukacja public relations – pomost między teorią a praktyką (współpraca: Andrew Lingwall, Clarion University, USA)
  Rozwój edukacji public relations
  Czynniki wzrostu edukacji public relations
  O wyższą jakość studiów public relations
  Luki i szanse w edukacji public relations
  Literatura
  Rozdział 10. Dokąd zmierza doskonałe public relations Horyzont i wartości
  Uwarunkowania doskonałego public relations
  Główne nurty doskonałego public relations
  Wartości i postulaty
  Literatura
  Spis rysunków i tabel
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia