Kształtowanie przestrzeni pracy. Praca w biurze, praca zdalna, coworking

-17%

Kształtowanie przestrzeni pracy. Praca w biurze, praca zdalna, coworking

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

34,86  42,00

Format: pdf

Cena początkowa: 42,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 32,34 zł  


34,86

w tym VAT

Książka nominowana do nagrody głównej w konkursie „ECONOMICUS” Dziennika Gazety Prawnej
Praca zdalna, model hybrydowy czy coworking to jedne z najpopularniejszych obecnie tematów dyskusji podejmowanych w wielu organizacjach. Zmiana miejsca i sposobu świadczenia pracy w dobie epidemii sprawia, że organizacja przestrzeni pracy w nowych warunkach wymaga ponownego przemyślenia koncepcji funkcjonowania jednostek i zespołów.
Autorka omawia szczegółowo w książce następujące zagadnienia:


warunki efektywnej i bezpiecznej pracy w biurze;
szanse i zagrożenia związane z pracą zdalną, w tym kwestie oceny i motywowania pracujących w tym trybie osób;
coworking jako tzw. trzecie miejsce pracy;
wiele koncepcji, których znajomość staje się niezbędna współczesnym menedżerom (np. Activity Based Working, projektowanie partycypacyjne, Paradox Navigator, coworkingowe biura sąsiedzkie).


Adresaci:Książka będzie z pewnością ciekawą lekturą dla wszystkich menedżerów, specjalistów ds. HR oraz pracowników działów administracji, a także dla osób zajmujących się projektowaniem biur, zarówno tradycyjnych, jak i coworkingowych. Zainteresuje również studentów kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.


Rok wydania2020
Liczba stron160
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8223-726-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorce | str.    11
  Wstęp | str. 13
  CZĘŚĆ I. PRACA W BIURZE | str. 15
  Rozdział 1. Biuro dla wszystkich czy biuro dla każdego? Poglądy na kształtowanie powierzchni biurowych | str. 17
  Człowiek jako homo officens – krótka historia pracy biurowej | str.    17
  Biurowce jako symbol korporacyjnej potęgi. Przypadek warszawskiego Mordoru | str. 19
  Open space – efektywne wykorzystanie przestrzeni czy przejaw przedmiotowego podejścia do pracownika? | str. 23
  Den, hive, cell i club – koncepcja stylów pracy Francisa Duffy’ego | str. 24
  Kotwice, łącznicy, zbieracze i żeglarze – mobilność pracowników oczyma Jeremy’ego Myersona i Catherine Greene | str. 26
  Rezydenci, networkerzy, nomadzi i pracownicy terenowi – cztery grupy współczesnych pracowników biurowych | str. 27
  Rozdział 2. Czy wiek to tylko liczba? Przynależność pokoleniowa a oczekiwania dotyczące przestrzeni pracy | str. 29
  Pokolenia na współczesnym rynku pracy | str. 29
  Różnice międzypokoleniowe – fakty czy stereotypy? | str. 34
  CO-Worker (CO2 Fighter), Busy But Balanced, White -Collar Classic, Work Hard, Tech Hard, Mission Completion – pięć grup tzw. osobowości biurowych | str. 38
  Rozdział 3. Projektowanie przestrzeni biura w warunkach „nowej normalności” | str. 46
  Czy konieczny jest powrót do biur? | str. 46
  Uwarunkowania powrotu do biur | str. 49
  Jak zapewnić bezpieczny powrót do biur? Zalecenia i dobre praktyki globalnych firm branży HR | str. 50
  Wytyczne Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego | str. 53
  CZĘŚĆ II. PRACA ZDALNA | str. 57
  Rozdział 4. Praca nakładcza (chałupnictwo), telepraca, praca zdalna – podobieństwa i różnice | str. 59
  Chałupnictwo (praca nakładcza) a telepraca | str. 59
  Telepraca jako elastyczna forma zatrudnienia | str. 62
  Telepraca a praca zdalna. Formy zdalnej pracy | str. 63
  Home office w czasach epidemii. COVID-19 a praca zdalna | str. 66
  Wprowadzenie pracy zdalnej jako egzamin z zarządzania | str. 73
  Rozdział 5. Szanse i zagrożenia związane z pracą zdalną | str. 75
  Praca zdalna – perspektywa pracownika | str. 75
  Praca zdalna – perspektywa pracodawcy | str. 80
  Warunki efektywności pracy zdalnej. Czego uczą nas popełnione błędy? | str. 82
  Zdalny HR. Funkcjonowanie działu personalnego w nowych warunkach | str. 84
  HR jako Paradox Navigator | str. 86
  Praca zdalna jako wyzwanie dla osób zarządzających organizacjami | str. 87
  Rozdział 6. Ocenianie i motywowanie zdalnych pracowników. Zaufanie i komunikacja jako fundamenty zdalnej pracy | str. 91
  Trudności z oceną zdalnych pracowników | str. 91
  Kryteria oceny zdalnych pracowników | str. 92
  Zarządzanie przez cele (ZPC, MBO) jako podstawa oceny zdalnych pracowników | str. 94
  Jak motywować? Pięć filarów motywowania zdalnych pracowników | str. 97
  Jak motywować zdalnych menedżerów? | str. 99
  Obniżka wynagrodzeń – zabójca motywacji? | str. 100
  Czy istnieje „osobowość zdalnego pracownika”? | str. 101
  CZĘŚĆ III. MIĘDZY PRACĄ W BIURZE A PRACĄ W DOMU. COWORKING JAKO TRZECIA FORMA PRACY | str. 105
  Rozdział 7. Pojęcie coworkingu i wartości leżące u jego podstaw | str. 107
  Definicja i historia pojęcia | str. 107
  Coworking a praca w tradycyjnym biurze | str. 109
  Coworking jako wspólnota wartości | str. 110
  Polityka zero waste – jeden z przejawów realizacji wartości | str. 112
  Koncepcja activity based working jako podstawa projektowania biur coworkingowych | str. 114
  Rozdział 8. Sposoby wykorzystania przestrzeni coworkingowych | str. 116
  Rodzaje przestrzeni coworkingowych | str. 116
  Biura coworkingowe w czasach „przedpandemicznych” | str. 117
  Stare i nowe sposoby korzystania z przestrzeni coworkingowych | str. 122
  CZĘŚĆ IV. PRÓBA PODSUMOWANIA | str. 125
  Rozdział 9. Praca w biurze, praca zdalna, coworking w warunkach nowej (tymczasowej?) normalności | str. 127
  Co oznacza „powrót do normalności”? | str. 127
  Kontynuacja pracy zdalnej czy powrót do biur? | str. 128
  Do jakich biur ma nastąpić powrót? | str. 132
  Koniec ery dress code’u? | str. 133
  Projektowanie partycypacyjne – modne hasło czy warunek efektywnego korzystania z przestrzeni biurowej? | str. 135
  Coworking – idea przeszłości czy przyszłości? | str. 136
  Sąsiedzkie biura coworkingowe – utopia czy przyszłość coworkingu? | str. 137
  Jak kreować przestrzeń pracy? | str. 139
  Aneks | str. 141
  Załącznik 1. Zalecenia dotyczące bezpiecznego powrotu do pracy opracowane przez porozumienie firm Randstad, Adecco Group i ManpowerGroup (partner – Polskie Forum HR) | str. 143
  Załącznik 2. Lista pytań kontrolnych wspomagających przeprowadzenie oceny zgodności stosowanych środków z wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa i ochrony zdrowia | str. 149
  Załącznik 3. Fragment formularza ankiety badającej preferencje dotyczące organizacji przestrzeni biurowej | str. 155
  Bibliografia | str. 157
RozwińZwiń