Literackie obrazy kultury

Perspektywa glottodydaktyczna

1 opinia

Redakcja:

Justyna Zych

Format:

pdf, epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,80  21,00

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

16,8021,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Teksty zawarte w tomie dotyczą wykorzystywania utworów literackich, zawierających ważne treści kulturowe, w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Publikacja stanowi małą antologię tekstów-portretów polskiej kultury i sprawdzonych scenariuszy lekcji.


Wszystkie zgromadzone w tomie teksty podejmują problematykę wykorzystywania utworów literackich w nauczaniu języka polskiego jako obcego i skupiają się na tym aspekcie literatury, jakim są zawarte w niej treści kulturowe, czyli właśnie na tytułowych literackich obrazach kultury. […] Ambicją i zamysłem tej książki jest dostarczenie małej antologii tekstów-portretów polskiej kultury, jak również sprawdzonych scenariuszy lekcji. […] Publikacja odpowiada także na potrzebę stworzenia przestrzeni do dyskusji o obrazach kultury polskiej w naszej literaturze z perspektywy glottodydaktycznej. (Ze Wstępu, dr Justyna Zych)


The texts included in the volume are concerned with using literary works which contain important cultural content in teaching Polish as a foreign language. The book is a small anthology of texts portraying Polish culture as well as valuable lesson scripts.


Liczba stron190
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-4659-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp – Justyna Zych    7
  
  Rozdział I
  Literatura jako źródło wiedzy o kulturze na zajęciach z języka polskiego jako obcego – rozważania teoretyczne
  Andrzej Zieniewicz – Nauczanie kultury i pragnienie opowieści    15
  
  Tamara Czerkies – Zdarzenie lektury, czyli „możesz nie”… O roli nauczyciela, kryteriach doboru tekstu oraz modelach czytelniczych na zajęciach z języka polskiego jako obcego z wykorzystaniem literatury    29
  
  Wiola Próchniak – Poezja kultury – kultura (w) poezji. Literackie i kulturowe aspekty nauczania języka polskiego jako obcego    44
  
  Rozdział II
  Literackie portrety kultury w polskich powieściach współczesnych Justyna Zych – Najnowsze polskie powieści jako źródło wiedzy o życiu codziennym współczesnych Polaków    67
  
  Izabela Wieczorek – Chmurdalia Joanny Bator na zajęciach z języka polskiego jako obcego, czyli wstyd, tabu i literatura    95
  
  Monika Válková Maciejewska – Tradycja bliska czy już daleka? Wita Szostaka uwikłanie w obrzędowość (Chochoły)    111
  
  Rozdział III
  Literackie obrazy kultury – różne gatunki, różne epoki
  Aleksandra Achtelik – Reportaż jako narzędzie w przekazie wiedzy o kulturze polskiej    123
  
  Anna Roter-Bourkane – Herod-baba J.I. Kraszewskiego – kobiecość w wersji polskiej i obcej, czyli czytanie po polsku ze stereotypami narodowościowymi i historycznie umotywowanymi w tle    134
  
  Paulina Potasińska – „Meteorologia wspomnień” rodzinnych Jeremiego Przybory, czyli genealogia dla zaawansowanych    144
  
  Wioletta Hajduk-Gawron – Inspiracje poezją konkretną na zajęciach z języka polskiego jako obcego    166
  
  Noty o autorach    179
  Indeks osób    183
  Indeks cytowanych utworów literackich    188
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia