EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Publikacja dla nauczycieli zainteresowanych pogłębieniem wiedzy o współczesnych mediach oraz wykorzystaniem Internetu do prowadzenia zajęć metodą immersyjno-medialną
- kto buduje naszą rzeczywistość?
- czy Internet staje się globalną świadomością i co z tego wynika?
- jak wykorzystać "zanurzenie" (immersję) w sieci Internet do zaangażowania uczniów w proces uczenia się, czyli odwrócenie ról nauczyciela i ucznia (metoda immersyjno-medialna)
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 400 |
Kategoria | Medioznawstwo |
Wydawca | Empi2 |
ISBN-13 | 978-83-65149-94-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
PRZEDMOWA | |
WSTĘP | |
I. MEDIA JAKO WYŁANIAJĄCA SIĘ ŚWIADOMOŚĆ WSZECHŚWIATA | |
1.1. Wprowadzenie | |
1.2. Rozumienie mediów | |
1.3. Wyłanianie się rzeczywistości | |
1.4. Media – próba definicji otwartej | |
1.5. Uwagi końcowe | |
II. MEDIA JAKO WYZNACZNIK RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ | |
2.1. Wprowadzenie | |
2.2. Media w wymiarze społeczno-komunikacyjnym, językowym i kulturowym | |
2.3. Fenomen mediów współczesnych | |
2.4. Media a inżynieria społeczna | |
2.5. Wiodące opowieści i restrykcje medialne | |
2.6. Media korporacyjne | |
2.7. Konstruktywizm indukowany i mity medialne | |
2.8. Uwagi końcowe | |
III. DOTYCHCZASOWE KONCEPCJE EDUKACJI MEDIALNEJ NA ŚWIECIE | |
3.1. Wprowadzenie | |
3.2. Model kanadyjski | |
3.3. Model brytyjski i inne kraje europejskie | |
3.4. Edukacja medialna w Turcji | |
3.5. Doświadczenia społecznych organizacji edukacyjnych | |
3.6. Uwagi końcowe | |
IV. DOROBEK EDUKACJI MEDIALNEJ W POLSCE | |
4.1. Wprowadzenie | |
4.2. Ośrodek poznański | |
4.3. Ośrodek warszawski | |
4.4. Ośrodek krakowski | |
4.5. Ośrodek rzeszowski | |
4.6. Ośrodek katowicki | |
4.7. Uwagi końcowe | |
V. ZARYS PROPONOWANEGO MODELU | |
5.1. Wprowadzenie | |
5.2. Edukacja medialna transgresywno-kulturowa | |
5.3. Kultura medialna ery mediów globalnych | |
5.4. Kultura a język | |
5.5. Kultura i język a procesy poznawcze | |
5.6. Kultura i język a osobowość | |
5.7. Kultura i język globalny – kultura bez barier | |
5.8. Kompetencje w edukacji medialnej | |
5.9. Trzy obszary kompetencji w proponowanej edukacji medialnej | |
5.10. Uwagi końcowe | |
VI. IMPLEMENTACJA PROPONOWANEGO MODELU | |
6.1. Wprowadzenie | |
6.2. Synergizm trzech proponowanych obszarów | |
6.3. Przegląd proponowanych zagadnień | |
6.4. Immersja językowa w edukacji medialnej | |
6.5. Nauczanie responsywne w edukacji medialnej | |
6.6. Metoda immersyjno-medialna w edukacji medialnej | |
6.7. Neohumanizm i nowe horyzonty edukacji medialnej | |
6.8. Uwagi końcowe | |
VII. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH | |
7.1. Proces badawczy i budowanie hipotezy bazowej | |
7.2. Cele badań | |
7.3. Problemy i hipotezy badawcze | |
7.4. Zmienne, ich kategorie i wskaźniki | |
7.5. Metody, narzędzia i organizacja badań | |
7.6. Dobór grupy badawczej | |
VIII. ANALIZA PROBLEMÓW I HIPOTEZ BADAWCZYCH | |
8.1. Problemy diagnostyczne | |
8.2. Problemy zależnościowe | |
8.3. Hipotezy badawcze | |
8.4. Raport z obserwacji uczestniczącej | |
ZAKOŃCZENIE | |
ZAŁĄCZNIKI | |
Materiały do proponowanego podręcznika | |
Prezentacja zebranych danych | |
Narzędzia badawcze | |
Egzamin z pedagogiki medialnej | |
BIBLIOGRAFIA | |