Myślenie matematyczne. Podstawy, rozwój, edukacja

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Trudno sformułować definicje, czym jest matematyka. Można powiedzieć, że matematyka jest – w zależności od przyjmowanej koncepcji filozoficznej – sposobem opisu lub strukturyzacją rzeczywistości, która nas otacza, w tym, sposobem modelowania procesów, które człowiek obserwuje. Szczególna rola matematyki wynika z jej skuteczności. Skuteczność ta uwarunkowana jest ścisłym powiązaniem matematyki z systemem poznawczym człowieka, z jednej strony, oraz bardzo precyzyjnym, wbudowanym w matematykę językiem, z drugiej strony. Żadna inna dziedzina nauki nie wymaga takiej dyscypliny myśli i precyzji wypowiedzi, jakie są niezbędne w matematyce. Jest to jedyna nauka, w której prawidłowo udowodnione twierdzenie nigdy nie będzie sfalsyfikowane.


Rok wydania2020
Liczba stron140
KategoriaInne
WydawcaAkademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang
ISBN-13978-83-7837-611-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  0. Wstęp
  1. Model systemu liczb przybliżonych
  
  1.1. Systemy wiedzy rdzennej
  1.2. Presymboliczne numeryczne systemy
  1.3. Rozciągłość i numeryczność
  1.4. Model reprezentacji ANS
  1.5. Podsumowanie
  
  2. Intuicja w dydaktyce matematyki
  
  2.1. Intuicja matematyczna
  2.2. Kontekst przekazu
  2.3. Objaśnienia intuicyjne
  2.4. Słowo końcowe
  
  3. Semiotyka w dydaktyce matematyki
  
  3.1. Kilka uwag o semiotyce
  3.2. Problemy ze znaczeniem pewnych pojęć
  3.3. Wynikanie syntaktyczne
  3.4. Wynikanie semantyczne
  3.5. Uwagi końcowe
  
  4. Edukacja a myślenie matematyczne
  
  4.1. Zarys koncepcji
  4.2. Rola języka w edukacji matematycznej
  4.3. Przekaz w edukacji matematycznej
  4.4. Spiralny charakter edukacji
  4.5. Egzemplifikacja w edukacji matematycznej
  4.6. Intuicja w edukacji matematycznej
  4.7. Problemy edukacyjne i ich przyczyny
  4.8. Kontrowersje edukacyjne
  4.9. Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych
  4.10. Appendix
  
  5. Gry w matematyce
  
  5.1. Wprowadzenie
  5.2. Heureza jako metoda nauczania
  5.3. Definicja i podział gier dydaktycznych
  5.4. Rola gier w nauczaniu matematyki
  5.5. Wybrane gry matematyczne
  5.6. Inspiracje
  5.7. Zakończenie
RozwińZwiń