POLECAMY
Format:
ibuk
Trudno sformułować definicje, czym jest matematyka. Można powiedzieć, że matematyka jest – w zależności od przyjmowanej koncepcji filozoficznej – sposobem opisu lub strukturyzacją rzeczywistości, która nas otacza, w tym, sposobem modelowania procesów, które człowiek obserwuje. Szczególna rola matematyki wynika z jej skuteczności. Skuteczność ta uwarunkowana jest ścisłym powiązaniem matematyki z systemem poznawczym człowieka, z jednej strony, oraz bardzo precyzyjnym, wbudowanym w matematykę językiem, z drugiej strony. Żadna inna dziedzina nauki nie wymaga takiej dyscypliny myśli i precyzji wypowiedzi, jakie są niezbędne w matematyce. Jest to jedyna nauka, w której prawidłowo udowodnione twierdzenie nigdy nie będzie sfalsyfikowane.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 140 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang |
ISBN-13 | 978-83-7837-611-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
0. Wstęp | |
1. Model systemu liczb przybliżonych | |
1.1. Systemy wiedzy rdzennej | |
1.2. Presymboliczne numeryczne systemy | |
1.3. Rozciągłość i numeryczność | |
1.4. Model reprezentacji ANS | |
1.5. Podsumowanie | |
2. Intuicja w dydaktyce matematyki | |
2.1. Intuicja matematyczna | |
2.2. Kontekst przekazu | |
2.3. Objaśnienia intuicyjne | |
2.4. Słowo końcowe | |
3. Semiotyka w dydaktyce matematyki | |
3.1. Kilka uwag o semiotyce | |
3.2. Problemy ze znaczeniem pewnych pojęć | |
3.3. Wynikanie syntaktyczne | |
3.4. Wynikanie semantyczne | |
3.5. Uwagi końcowe | |
4. Edukacja a myślenie matematyczne | |
4.1. Zarys koncepcji | |
4.2. Rola języka w edukacji matematycznej | |
4.3. Przekaz w edukacji matematycznej | |
4.4. Spiralny charakter edukacji | |
4.5. Egzemplifikacja w edukacji matematycznej | |
4.6. Intuicja w edukacji matematycznej | |
4.7. Problemy edukacyjne i ich przyczyny | |
4.8. Kontrowersje edukacyjne | |
4.9. Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych | |
4.10. Appendix | |
5. Gry w matematyce | |
5.1. Wprowadzenie | |
5.2. Heureza jako metoda nauczania | |
5.3. Definicja i podział gier dydaktycznych | |
5.4. Rola gier w nauczaniu matematyki | |
5.5. Wybrane gry matematyczne | |
5.6. Inspiracje | |
5.7. Zakończenie | |