Zjawisko plagiatu a młodzież akademicka. Studium socjopedagogiczne

Zjawisko plagiatu a młodzież akademicka. Studium socjopedagogiczne

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja wpisuje się w rozważania nad zjawiskiem plagiaryzmu w obszarze nauk społecznych. Punktem
wyjścia pracy był opis zasadniczych przemian funkcji uniwersytetu, które nastąpiły w ostatnich dekadach.
Szersze tło zmian w podejściu przez studentów do problemu plagiatu wymaga przedstawienia sześciu typów przemian we współczesnym społeczeństwie. Pierwszy dotyczy statusu wiedzy oraz zmian w funkcjonowaniu współczesnego uniwersytetu. Drugi – zmiany sposobu uczenia się młodzieży, z typowego dla przeszłości, systematycznego i linearnego, na rzecz mozaikowego i sfragmentaryzowanego. Trzeci kontekst jest związany
z przejściem w systemie oceniania na rzecz „beznamiętnego” testowania. Wreszcie, kolejnym kontekstem jest charakteryzujący współczesne społeczeństwo upadek autorytetów i relatywizacja norm moralnych, które sprzyjają zachowaniom nieuczciwym. Piąty kontekst, to winternalizowana przez wielu młodych ludzi bezwzględna orientacja na sukces. Ostatni dotyczy przemian kulturowych, a w szczególności zasadniczego wzrostu wpływu kultury popularnej na tożsamość młodzieży.
W części empirycznej zaprezentowano rezultaty badań przedstawionych w paradygmacie konstruktywistyczno-interpretacyjnym, skoncentrowanych wokół problemu postrzegania przez współczesną młodzież akademicką
zjawiska plagiatu w kontekście swoich doświadczeń oraz przemian społeczno-kulturowych.


Rok wydania2020
Liczba stron243
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3631-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  CZĘŚĆ I    23
  Plagiat w kontekstach społeczno-kulturowych i prawnych    23
  Rozdział I. Zmiana statusu wiedzy akademickiej, przemiany kultury współczesnej i zjawisko plagiatowania    25
  Rozdział II. Plagiat i zjawisko plagiatowania z perspektywy prawnej    49
  CZĘŚĆ II    67
  Zjawisko plagiatowania i nieuczciwości akademickiej z perspektywy młodzieży studiującej. Wyniki badań własnych    67
  Rozdział I. Metodologiczne podstawy badań własnych    69
  Rozdział II. Idea końca autentyczności i rzeczywistość    82
  Rozdział III. Konfrontacja kultury plagiatowania z kulturą podróbek    102
  Rozdział IV. Zjawisko „kopiuj-wklej” i kultura klikania    114
  Rozdział V. Plagiat i neoliberalna walka o sukces    139
  Rozdział VI. Relacje między plagiatowaniem a postrzeganiem edukacji jako towaru    183
  Rozdział VII. Problem prawa autorskiego i konsekwencji jego naruszenia poprzez plagiat    211
  Zakończenie. Wnioski i implikacje dla praktyki edukacyjnej    221
  Bibliografia    233
  Summary (The phenomenon of plagiarism and academic youth: A sociopedagogical study)    243
RozwińZwiń