Innowacyjność współczesnych organizacji – ujęcie dynamiczne. Innowacje w instytucji kultury

Innowacyjność współczesnych organizacji – ujęcie dynamiczne. Innowacje w instytucji kultury

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

22,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem badań podjętych przez autorki jest innowacyjność (organiza¬cyjna i marketingowa) w instytucji kultury – muzeum. Dotychczasowy dorobek naukowy (obejmujący studia teoretyczne i empiryczne) w omawianej dziedzi¬nie należy uznać za niewystarczający, szczególnie w literaturze polskiej brakuje opracowań dotyczących innowacji organizacyjnych czy marketingowych w ta¬kich organizacjach, jak muzea. Niniejsza praca może zatem wypełnić tę lukę i za¬inspirować do dalszych badań teoretycznych i empirycznych.
Monografia ma na celu przedstawienie innowacyjności w organizacji, jej uwarunkowań i oceny. Cel badawczy dotyczy prezentacji wybranych innowa¬cji organizacyjnych i marketingowych wdrożonych przez Muzeum Narodowe w Szczecinie (MNS).
Zasadniczemu celowi i zakresowi badań podporządkowano określony układ pracy, na którą złożyło się pięć rozdziałów o charakterze teoretycznym i meto¬dyczno-empirycznym.


Ze wstępu


Liczba stron125
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7972-366-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  1. Innowacyjność organizacji – aspekty teoretyczne     15
  Wprowadzenie     15
    1.1. Istota i typy innowacji    16
    1.2. Modele procesów innowacyjnych – od liniowego do złożonego     26
    1.3. Od zamkniętego do otwartego modelu innowacji (open innovation)     36
    1.4. Perspektywy open innovation     42
  2. Od ekonomiki kultury do innowacyjności instytucji kultury     46
    2.1. Podstawy teoretyczne ekonomii kultury     47
    2.2. Polityka i polityki kulturalne     51
    2.3. Dziedzictwo kulturowe i muzea    55
    2.4. Innowacyjność instytucji kultury – przegląd badań    63
  3. Kształtowanie się innowacji organizacyjnych w instytucji kultury na przykładzie Muzeum Narodowego w Szczecinie     69
  Wprowadzenie    69
    3.1. Metodyka badawcza    70
    3.2. Wyniki badania    71
      3.2.1. Krótka charakterystyka Muzeum Narodowego w Szczecinie     71
      3.2.2. Innowacje organizacyjne wdrożone w Muzeum Narodowym w Szczecinie     72
      3.2.3. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród kadry menedżerskiej Muzeum Narodowego w Szczecinie     77
    3.3. Dyskusja i wnioski     79
  4. Działalność B+R w organizacji    82
  Wprowadzenie    82
    4.1. Istota i rodzaje działalności B+R     83
    4.2. Trudności w monitorowaniu B+R w publicznych instytucjach kultury     87
    4.3. Studium przypadku z instytucji    89
  5. Innowacje marketingowe w instytucji kultury na przykładzie Muzeum Narodowego w Szczecinie – Centrum Dialogu Przełomy    91
  Wprowadzenie    91
    5.1. Metodyka badawcza    93
    5.2. Wyniki badania     94
      5.2.1. Dzień Wolnej Sztuki – o akcji     96
      5.2.2. Wyniki badania akcji zrealizowanej w Centrum Dialogu Przełomy – studium przypadku    96
    5.3. Dyskusja i wnioski    100
  Zakończenie     104
  Bibliografia     107
  Spis rysunków i tabel    125
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia