Podstawy obsługiwania i napraw. Pojazdy samochodowe

Podstawy obsługiwania i napraw. Pojazdy samochodowe

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

27,83

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

e-ISBN: 978-83-206-1860-0
W podręczniku przedstawiono najistotniejsze zagadnienia związane z eksploatacją i naprawą pojazdów samochodowych. Opisano techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów, organizacyjne aspekty obsługiwania (systemy obsługowo-naprawcze, metody planowanie obsługi, indywidualizację cykli obsługiwanie w zależności od różnych czynników), zakres i czynności obsługiwania (ocenę stanu technicznego z wykorzystaniem metod diagnostycznych), wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów (w tym urządzenia kontrolno-pomiarowe i przegląd ważniejszych urządzeń), dokumentację warsztatową (m.in. dokumentację technologiczną, dokumentowanie prac obsługowych i napraw oraz bazy danych), problemy podnoszenia poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych, technologie napraw i regeneracji, linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze, zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów, zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych, ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów.


Liczba stron272
WydawcaWydawnictwa Komunikacji i Łączności
ISBN-13978-83-206-1860-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz ważniejszych skrótów i oznaczeń    9
  Wstęp    13
  Rozdział 1. Techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów    15
    1.1. Pojęcie eksploatacji samochodów    15
    1.2. Subiektywne i obiektywne przyczyny zużycia pojazdów    18
    1.3. Techniczne procesy zużycia pojazdów    21
    1.4. Eksploatacyjne czynniki zużycia pojazdów    26
    1.5. Główne aspekty procesów zużycia w tłokowym silniku spalinowym    26
    1.6. Objawy zużycia zespołów pojazdów samochodowych    29
  Rozdział 2. Organizacyjne aspekty obsługiwania    35
    2.1. Systemy obsługiwania i użytkowania    35
    2.2. Strategie obsługiwania pojazdów    41
    2.3. Diagnostyczny system eksploatacji pojazdów    43
    2.4. Organizacja pracy stacji obsługi    46
    2.5. Zasady obsługi i diagnostyki pojazdów    47
    2.6. Metoda wymiany zespołów i podzespołów    52
    2.7. Sposoby wyznaczania obsług technicznych    53
  Rozdział 3. Zakres i czynności obsługiwania    55
    3.1. Technologie obsługiwania podstawowych zespołów pojazdów    55
      3.1.1. Pojazd kompletny    56
      3.1.2. Nadwozie pojazdu    57
      3.1.3. Diagnozowanie układów podwozia    63
      3.1.4. Analiza składu spalin    66
      3.1.5. Ocena szyb samochodowych    68
      3.1.6. Koła i ogumienie    69
      3.1.7. Diagnozowanie silnika    70
      3.1.8. Kompleksowa diagnostyka pojazdu    71
    3.2. Urządzenia elektryczne i elektroniczne    72
    3.3. Pokładowe systemy diagnostyczne OBD    73
      3.3.1. Tryby i testy diagnostyczne pokładowych systemów OBD II    75
      3.3.2. Rodzaje skanerów diagnostycznych OBD    84
  Rozdział 4. Wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów    88
    4.1. Wymagania i wyposażenie dla stacji kontroli pojazdów SKP    88
    4.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych    104
  Rozdział 5. Dokumentacja warsztatowa    112
    5.1. Dokumentacja technologiczna    112
    5.2. Oprogramowanie komputerowe wspomagające pracę stacji obsługi    122
    5.3. Warunki wstąpienia do sieci serwisowej    132
      5.3.1. Warunki wstąpienia do sieci Bosch Service    133
      5.3.2. Warunki wstąpienia do sieci Perfect Service    133
      5.3.3. Warunki wstąpienia do sieci O.K. Serwis    134
    5.4. Dokumentacja warsztatowa w autoryzowanych stacjach obsługi    134
      5.4.1. Stacje obsługowo-naprawcze pojazdów osobowych    134
      5.4.2. Ruchome warsztaty naprawy samochodów    143
  Rozdział 6. Podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych    147
    6.1. Autoryzowane serwisy obsługowo-naprawcze    147
    6.2. Firmy transportowe    150
    6.3. Rola marketingu w funkcjonowaniu warsztatów    154
    6.4. Kontrola czynności obsługowo-naprawczych    156
  Rozdział 7. Technologie napraw i regeneracji    160
    7.1. Wprowadzenie    160
    7.2. Kryteria i metody regeneracji części    161
      7.2.1. Kryterium ekonomiczne    163
      7.2.2. Kryteria technologiczne    165
      7.2.3. Kryteria eksploatacyjne    166
      7.2.4. Kryterium bezpieczeństwa    167
    7.3. Metody regeneracji w naprawach części    167
    7.4. Technologiczne procesy naprawy wybranych elementów pojazdów    168
    7.5. Naprawa drobnych uszkodzeń szyb samochodowych    173
    7.6. Lakierowanie renowacyjne i powypadkowe nadwozi    175
      7.6.1. Rodzaje powłok lakierniczych    175
      7.6.2. Dobór koloru lakieru    176
      7.6.3. Przygotowanie powierzchni do lakierowania    178
      7.6.4. Techniki nakładania renowacyjnych powłok lakierniczych    178
      7.6.5. Farby wodorozcieńczalne i inne    182
      7.6.6. Kabiny lakiernicze    184
  Rozdział 8. Linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze    186
    8.1. Podnośniki samochodowe    186
    8.2. Linie diagnostyczne i wyposażenie narzędziowe    193
    8.3. Pomieszczenia pomocnicze i instalacje    210
  Rozdział 9. Zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów    211
    9.1. Podstawowe czynności związane z podjęciem decyzji o uruchomieniu warsztatu obsługowo-naprawczego    211
    9.2. Wymagania związane z prowadzeniem działalności gospodarczej    213
    9.3. Ogólne wymagania prawne do projektowania zakładów obsługowo-naprawczych    214
    9.4. Instalacje technologiczne    216
    9.5. Wymagania dla stacji kontroli pojazdów    218
  Rozdział 10. Zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych    221
    10.1. Gospodarka materiałowa    221
    10.2. Gospodarka magazynowa    222
    10.3. Logistyczne sieci dystrybucji    226
    10.4. GVO i unijna klauzula napraw    228
  Rozdział 11. Ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów    231
    11.1. Oddziaływanie motoryzacji na środowisko    231
    11.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych ze względu na ochronę środowiska    233
    11.3. Wymagania dotyczące stacji demontażu pojazdów    241
      11.3.1. Sektor przyjmowania pojazdów    242
      11.3.2. Sektor magazynowania przyjętych pojazdów    242
      11.3.3. Sektor usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów    243
      11.3.4. Sektor demontażu z pojazdów wyposażenia, części oraz materiałów nadających się do ponownego użycia lub odzysku    244
      11.3.5. Sektor magazynowania przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia    245
      11.3 .6. Sektor magazynowania odpadów pochodzących z demontażu pojazdów    246
    11.4. Elementy wyposażenia samochodów niepodlegające recyklingowi    246
    11.5. Wymagania prawne dotyczące ochrony środowiska w zakładach obsługowo-naprawczych    247
  Literatura    249
  Załączniki    260
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia