Przedsiębiorczość kobiet. Wybrane aspekty ekonomiczne i psychokulturowe

-20%

Przedsiębiorczość kobiet. Wybrane aspekty ekonomiczne i psychokulturowe

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

10,40  13,00

Format: pdf

Cena początkowa: 13,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 9,36 zł  


10,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tematem publikacji jest przedsiębiorczość kobiet. Zaprezentowano jej specyfikę w porównaniu
z przedsiębiorczością mężczyzn, przedstawiono jej determinanty i ograniczenia oraz sposób wykorzystania zasobów rzeczowych i możliwości finansowych. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano aktywność przedsiębiorczą kobiet, opisano jej zróżnicowanie w wybranych krajach oraz poddano analizie typowe cechy przedsiębiorstw kobiecych, a także wiek, wykształcenie i profil zawodowy przedsiębiorców płci żeńskiej. Zaprezentowano też motywy i bariery przedsiębiorczości kobiecej. W rozdziale drugim zwrócono uwagę na rolę płci w aktywności zawodowej i na związane z nią stereotypy. W rozdziale trzecim przedstawiono wyniki badań empirycznych, których tematem były elementy polityki na rzecz przedsiębiorczości kobiet. W rozdziale czwartym sformułowano rekomendacje w zakresie działań sprzyjających rozwojowi aktywności gospodarczej osób płci żeńskiej. Praca może zainteresować zarówno teoretyków, jak i praktyków gospodarczych, studentów i doktorantów prowadzących prace w tym obszarze, a także przedstawicieli władz państwowych i samorządowych.


Rok wydania2016
Liczba stron142
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-431-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  1. Ekonomiczne aspekty przedsiębiorczości kobiet    9
    1.1. Istota i determinanty przedsiębiorczości    9
    1.2. Aktywność przedsiębiorcza kobiet    14
    1.3. Firmy kobiece a orientacja na wzrost przedsiębiorstwa    22
    1.4. Motywy przedsiębiorczości kobiet    28
    1.5. Bariery rozwoju przedsiębiorczości kobiet    33
  2. Społeczno-kulturowe aspekty przedsiębiorczości kobiet    45
    2.1. Płeć jako determinanta aktywności zawodowej    45
    2.2. Płeć a stereotypy    48
    2.3. Kobieta w pułapce stereotypów: szklany sufit i szklane ściany    53
    2.4. Macierzyństwo a aktywność zawodowa współczesnej kobiety    58
    2.5. Zarządzanie konfliktem praca–rodzina    60
  3. Elementy polityki na rzecz przedsiębiorczości kobiet    65
    3.1. Obszary i metody wspierania przedsiębiorczości kobiet    65
    3.2. Kierunki wspierania przedsiębiorczości kobiet w świetle badań empirycznych    78
  4. Rekomendacje w zakresie polityki na rzecz wsparcia przedsiębiorczości kobiet    117
  Bibliografia    127
  Spis rysunków    139
  Spis tabel    140
RozwińZwiń