Szkoła w zreformowanym systemie edukacji. Zadania dyrektorów i organów prowadzących

-17%

Szkoła w zreformowanym systemie edukacji. Zadania dyrektorów i organów prowadzących

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

63,08  76,00

Format: pdf

Cena początkowa: 76,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 58,52 zł  


63,08

w tym VAT

Książka prezentuje najważniejsze aspekty związane z wprowadzeniem i wdrażaniem nowego ustroju szkolnego, w szczególności zadania dyrektorów szkół i organów prowadzących. W pracy ukazano nie tylko proces związany z dostosowaniem sieci szkół do nowego ustroju szkolnego, lecz także dokonano analizy porównawczej nowych przepisów z dotychczasowymi rozwiązaniami. Dzięki temu czytelnik zdobędzie informacje, w jakim zakresie dany obszar kompetencji lub obowiązków uległ modyfikacji, na co zwrócić szczególną uwagę oraz czego należy unikać. W publikacji przedstawiono m.in. takie zagadnienia, jak:


tworzenie i likwidacja publicznych szkół i placówek,
przekazywanie szkół publicznych do prowadzenia podmiotom prywatnym,
kształcenie specjalne,
kształcenie zawodowe,
sporządzanie arkuszy organizacji szkół i przedszkoli oraz aneksów do tych arkuszy,
zasady powierzania stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach,
doradztwo zawodowe,
wydawanie zezwoleń na prowadzenie szkół i placówek publicznych.


Ponadto opracowanie zostało wzbogacone o rozstrzygnięcia organów nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego, orzeczenia sądów, opinie i stanowiska. Adresaci:Książka przeznaczona jest dla dyrektorów i nauczycieli wszystkich typów szkół, pracowników organów samorządowych oraz działów kadr w szkołach.


Rok wydania2017
Liczba stron274
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8124-204-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów | str.    11
  
  Wstęp | str.    13
  
  Rozdział I
  Zagadnienia ogólne | str.    15
  1. Geneza zmian | str.    15
  2. Główne założenia zmian | str.    16
  3. Dostosowanie sieci szkół do nowego ustroju szkolnego | str.    17
  4. Zmiana uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego | str.    31
  5. Wskazanie uczniom niektórych klas możliwości kształcenia w innej szkole | str.    33
  6. Sytuacja niepromowanych uczniów szkół podlegających przekształceniu | str.    37
  
  Rozdział II
  Charakterystyka rozwiązań szczegółowych | str.    51
  1. Przekształcanie szkół podstawowych | str.    51
  2. Wygaszenie kształcenia w gimnazjum | str.    56
  3. Przekształcenie zespołu szkół, w skład którego wchodzi jedynie szkoła podstawowa i gimnazjum | str.    59
  4. Przekształcenie liceum ogólnokształcącego | str.    59
  5. Przekształcenie technikum | str.    61
  6. Przekształcenie zasadniczej szkoły zawodowej | str.    62
  7. Przekształcenie zespołu szkół, w skład którego wchodzi jedynie gimnazjum i liceum ogólnokształcące lub gimnazjum i technikum | str.    64
  8. Przekształcenie zespołu szkół, w skład którego wchodzi jedynie zasadnicza szkoła zawodowa i gimnazjum | str.    65
  9. Przekształcenie szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy | str.    66
  10. Przekształcenie szkoły policealnej | str.    67
  11. Uchwały o przekształceniu - aktami założycielskimi szkół | str.    67
  12. Szkoła branżowa II stopnia | str.    68
  
  Rozdział III
  Zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli i pracowników niepedagogicznych w latach 2017-2020 | str.    69
  1. Zagadnienia ogólne | str.    69
  2. Nauczyciele gimnazjum w okresie reformy ustroju szkolnego | str.    70
  3. Pracownicy niebędący nauczycielami zatrudnieni w gimnazjum w okresie reformy ustroju szkolnego | str.    78
  4. Pracownicy gimnazjum przekształcanego lub włączanego do szkoły innego typu | str.    85
  5. Nauczyciele i pracownicy innych szkół przekształcanych z mocy prawa | str.    88
  5.1. Nauczyciele i pracownicy szkół podstawowych | str.    88
  5.2. Nauczyciele i pracownicy liceum ogólnokształcącego | str.    90
  5.3. Nauczyciele i pracownicy czteroletniego technikum | str.    90
  5.4. Nauczyciele i pracownicy zasadniczych szkół zawodowych | str.    91
  5.5. Nauczyciele i pracownicy szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy | str.    91
  5.6. Nauczyciele i pracownicy szkoły policealnej | str.    92
  5.7. Nauczyciele i pracownicy zespołów przekształcanych w ośmioletnie szkoły podstawowe | str.    92
  5.8. Nauczyciele i pracownicy zespołów przekształcanych w czteroletnie licea ogólnokształcące lub pięcioletnie technika | str.    93
  5.9. Nauczyciele i pracownicy zespołów przekształcanych w branżowe szkoły I stopnia | str.    94
  6. Rozwiązania szczególne w okresie reformy | str.    94
  6.1. Przeniesienie nauczyciela | str.    94
  6.2. Uzupełnienie etatu | str.    97
  6.3. Liczba uczniów na etat specjalisty | str.    99
  6.4. Zgoda na podjęcie lub kontynuowanie zatrudnienia przez nauczycieli | str.    101
  6.5. Praca w godzinach ponadwymiarowych | str.    103
  6.6. Informacja o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli. Pierwszeństwo w zatrudnieniu | str.    104
  6.7. Prawo do przejścia na emeryturę na zasadach określonych w art. 88 KN | str.    105
  
  Rozdział IV
  Prawo oświatowe - zakres regulacji | str.    109
  1. Uwagi ogólne | str.    109
  2. Nowe typy szkół | str.    111
  3. Nowe poziomy wykształcenia | str.    115
  
  Rozdział V
  Zadania organów prowadzących - analiza porównawcza | str.    123
  
  Rozdział VI
  Przekazywanie szkół publicznych do prowadzenia innym podmiotom | str.    131
  1. Przekazywanie szkół według dotychczasowych regulacji | str.    131
  2. Przekazywanie szkoły na podstawie Prawa oświatowego | str.    132
  3. Szkoły przekazane w uregulowaniach przejściowych | str.    137
  4. Przekazanie informacji o przekazanej szkole w systemie informacji oświatowej | str.    140
  
  Rozdział VII
  Kształcenie specjalne | str.    141
  1. Zmiany doprecyzowujące | str.    141
  2. Szkoły podstawowe w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii | str.    142
  3. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka | str.    143
  4. Sposób zapewnienia kształcenia specjalnego | str.    149
  
  Rozdział VIII
  Kształcenie zawodowe | str.    155
  1. Podstawa programowa kształcenia w zawodach | str.    158
  2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego | str.    163
  3. Branżowa szkoła II stopnia | str.    167
  
  Rozdział IX
  Arkusze organizacji szkół i przedszkoli | str.    169
  1. Uwagi ogólne | str.    169
  2. Ramowe plany nauczania | str.    181
  3. Dokonywanie zmian w arkuszu. Kompetencje do tworzenia arkusza | str.    193
  
  Rozdział X
  Status dyrektora szkoły. Zasady powierzania stanowisk kierowniczych | str.    197
  1. Dyrektorzy dotychczasowych gimnazjów | str.    198
  1.1. Dyrektor wygaszanego gimnazjum | str.    198
  1.2. Dyrektor gimnazjum przekształcanego w szkołę podstawową | str.    199
  1.3. Dyrektor gimnazjum włączanego do szkoły podstawowej | str.    200
  1.4. Dyrektor gimnazjum przekształcanego w liceum ogólnokształcące, technikum lub branżową szkołę I stopnia | str.    202
  1.5. Dyrektor gimnazjum włączanego do liceum ogólnokształcącego, technikum lub branżowej szkoły I stopnia | str.    203
  1.6. Dyrektor dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej | str.    204
  1.7. Dyrektorzy dotychczasowych zespołów szkół | str.    205
  2. Powierzanie stanowisk dyrektora | str.    206
  3. Powierzenie stanowisk wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych | str.    208
  4. Odwołanie ze stanowiska kierowniczego | str.    208
  
  Rozdział XI
  Tworzenie i likwidacja publicznych szkół i placówek | str.    211
  1. Tworzenie publicznych szkół i placówek | str.    211
  2. Likwidacja publicznych szkół i placówek | str.    218
  3. Przekształcanie oddziału przedszkolnego lub oddziałów przedszkolnych | str.    222
  
  Rozdział XII
  Doradztwo zawodowe | str.    229
  
  Rozdział XIII
  Internaty | str.    231
  
  Rozdział XIV
  Ewidencja szkół i placówek niepublicznych | str.    239
  1. Zakres wprowadzonych zmian | str.    239
  2. Uregulowania przejściowe | str.    245
  
  Rozdział XV
  Zezwolenie na prowadzenie szkół i placówek publicznych przez osoby fizyczne lub osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego | str.    247
  1. Zakładanie szkół i placówek w świetle nowych regulacji | str.    247
  2. Uregulowania przejściowe w zakresie zakładania trzyletnich liceów ogólnokształcących i czteroletnich techników | str.    248
  3. Likwidacja szkoły lub placówki publicznej | str.    254
  
  Rozdział XVI
  Organizacja oddziałów przygotowawczych | str.    255
  
  Rozdział XVII
  Dotacje dla publicznych i niepublicznych szkół podlegających stopniowemu wygaszeniu | str.    259
RozwińZwiń