INNE EBOOKI AUTORA
-21%
Autor:
Wydawca:
Format:
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji.
Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak:
proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie,
rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego,
konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych,
istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie,
możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków.
Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury.
Adresaci:Książka jest przeznaczona dla studentów, nauczycieli, wykładowców akademickich, dyrektorów szkół, przedstawicieli administracji oświatowej i ośrodków doskonalenia nauczycieli, a także rodziców i wszystkich zainteresowanych problemami edukacji.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 400 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8187-003-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (MIROSŁAW J. SZYMAŃSKI) | |
ZBYSZKO MELOSIK (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) | |
Socjologiczne teorie edukacji | |
PIOTR MIKIEWICZ (Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu) | |
Kapitał społeczny i edukacja – różne znaczenia teoretyczne i implikacje empiryczne | |
MIROSŁAW J. SZYMAŃSKI (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie) | |
Socjalizacja w społeczeństwie tradycyjnym, nowoczesnym i ponowoczesnym | |
MIROSŁAW J. SZYMAŃSKI (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie) | |
Między standardem a wolnym wyborem. Tożsamość w warunkach zmiany społecznej | |
ZBIGNIEW KWIECIŃSKI (Polska Akademia Nauk) | |
Równość szans i społeczna nierówność osiągnięć edukacyjnych | |
AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK (Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poz-naniu) | |
Społeczne funkcje elitarnego szkolnictwa średniego | |
TOMASZ GMEREK (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) | |
Polityka apartheidu w szkolnictwie – casus RPA | |
AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA (Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu) | |
Kariera jako wynik interakcji pomiędzy zindywidualizowanym Ja a otoczeniem społecznym | |
BARBARA GALAS (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) | |
Młodzież w Polsce potransformacyjnej | |
JOANNA OSTROUCH-KAMIŃSKA (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie) | |
Socjalizacja w rodzinie a przemiany współczesnych ról i relacji rodzinnych | |
BEATA HOFFMANN (Uniwersytet Warszawski) | |
Socjalizacja w grupie rówieśniczej | |
BŁAŻEJ PRZYBYLSKI (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie) | |
Ideologie edukacyjne a socjalizacja młodzieży | |
BARBARA WIŚNIEWSKA-PAŹ (Uniwersytet Wrocławski) | |
Edukacyjne aspekty kształtowania kultury bezpieczeństwa a rola inteligencji i kompetencji komunikacyjnych we współczesnej rzeczywistości cyfrowej | |
JOWITA BARTCZAK (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie) | |
Aspiracje edukacyjne młodzieży – perspektywa socjologiczna | |