Skargi, wnioski i petycje w jednostkach samorządu terytorialnego

-17%

Skargi, wnioski i petycje w jednostkach samorządu terytorialnego

1 ocena

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

92,13  111,00

Format: pdf

Cena początkowa: 111,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 85,47 zł  


92,13

w tym VAT

Publikacja zawiera omówienie instytucji skarg, petycji i wniosków w polskim porządku prawnym. Autorzy starają się rozwiać wątpliwości związane z klasyfikacją tego rodzaju pism, a także przybliżyć tryb postępowania z nimi.


Analizują m.in.


podmioty uprawnione do składania skarg, petycji i wniosków,
podmioty obowiązane do rozpoznania tego rodzaju pism,
procedurę związaną z ich rozpatrzeniem,
sposób działania komisji skarg, petycji i wniosków.


Opracowanie zostało napisane przez pracowników naukowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – radców prawnych, zajmujących się w swojej pracy zawodowej problematyką skarg, petycji i wniosków.


Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla pracowników gmin, powiatów i województw, a także radców prawnych i adwokatów oraz każdego obywatela zainteresowanego omawianą tematyką.


Rok wydania2020
Liczba stron212
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8187-892-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów ..................................................................................    9
   Wstęp ...................................................................................................    13
   Rozdział I. Petycje ................................................................    15
   1. Uwagi ogólne .............................................................................    15
   2. Petycja w polskim porządku prawnym oraz w wybranych systemach państw obcych ...................    16
   3. Podmioty wnoszące petycję; przedmiot petycji ...................    28
   4. Adresaci petycji .........................................................................    38
   5. Przedmiot petycji ......................................................................    47
   6. Forma wniesienia petycji; treść petycji..................................    50
   7. Organy rozpatrujące petycję ...................................................    71
   8. Termin rozpatrzenia petycji ....................................................    75
   9. Petycja wielokrotna ..................................................................    78
   10. Ponowna petycja w tej samej sprawie ....................................    79
   11. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji ....................    80
   12. Zbiorcza informacja o rozpatrzonych petycjach .................    85
   13. Odpowiednie stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego ................    86
   Rozdział II. Wnioski ...............................................................................................    91
   1. Uwagi ogólne .............................................................................    91
   2. Prawo do petycji ........................................................................    94
   2.1. Treść prawa do petycji ......................................................    94
   2.2. Prawo do petycji jako publiczne prawo podmiotowe .................................    95
   3. Wniosek jako element prawa do kierowania sprawami publicznymi ..................................    97
   3.1. Treść prawa do kierowania sprawami publicznymi .....    97
   4. Wniosek jako forma dialogu dwustronnego ........................    105
   5. Charakter prawny wniosku.....................................................    107
   5.1. Podstawa prawna ...............................................................    107
   5.2. Wniosek w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego ..................................    114
   5.2.1. Wprowadzenie .........................................................    114
   5.2.2. Zakres przedmiotowy wniosku złożonego w trybie art. 241 k.p.a. ...............................    120
   5.2.3. Krąg podmiotów uprawnionych do wnoszenia wniosków ........................................    126
   5.2.4. Krąg podmiotów zobowiązanych do rozpatrywania lub załatwienia wniosków .............    128
   6. Postępowanie w sprawie rozpatrywania wniosków ............    132
   6.1. Charakter postępowania w sprawie wniosku ................    132
   6.2. Warunki formalne wniosku ............................................    134
   6.3. Zasady przyjmowania i rozpatrywania wniosków .......    135
   6.4. Sposób wykonania obowiązku informacyjnego RODO ....................................................    136
   7. Wniosek a wybrane instytucje pokrewne .............................    138
   7.1. Wprowadzenie ...................................................................    138
   7.2. Inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców a wniosek ...    145
   7.3. Konsultacje społeczne a wniosek ....................................    147
   Rozdział III. Skargi...................................................................................................    155
   1. Prawo do składania skarg ........................................................    155
   2. Przedmiot skargi ......................................................................    159
   3. Właściwość w zakresie rozpatrywania skarg .......................    162
   4. Postępowanie w sprawach skarg ............................................    170
   4.1. Złożenie skargi ...................................................................    170
   4.2. Terminy ...............................................................................    172
   4.3. Sposób załatwienia skargi ................................................    176
   4.4. Zawiadomienie (treść i charakter) ..................................    178
   4.5. Ponowna skarga .................................................................    181
   4.6. Udział prasy i organizacji społecznych ...............................................    182
   4.7. Rozpoznawanie skarg przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ....................    183
   4.8. Komisja skarg, wniosków i petycji ........................................................    188
   5. Udostępnianie informacji w zakresie skarg w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej ..............    190
   6. Organizacja przyjmowania skarg...........................................    191
   7. Nadzór i kontrola ......................................................................    194
   8. Skarga a inne postępowania ....................................................    195
   9. Podsumowanie ..........................................................................    199
   Bibliografia.........................................................................................    201
   Autorzy................................................................................................    209
RozwińZwiń