Proces emancypacji kultury szkoły

-17%

Proces emancypacji kultury szkoły

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

34,86  42,00

Format: pdf

Cena początkowa: 42,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 32,34 zł  


34,86

w tym VAT

Książka jest zaproszeniem do dyskusji nad możliwością emancypacji kultury szkoły – upełnomocnienia wszystkich podmiotów współtworzących system kulturowy szkoły w relacjach z jej dynamicznym kontekstem społecznym i światem wirtualnym, w którym zanurzona jest współczesna edukacja.
Wiedza o złożoności, wielowarstwowości i wielowymiarowości kultury szkoły i rozumienie jej specyfiki są podstawą racjonalnych, refleksyjnych, długofalowych procesów krytycznej świadomości. W publikacji autorka przedstawiła warunki wyzwalania się szkoły i edukacji z systemowych, administracyjnych i politycznych ograniczeń i restrykcji. Kultura szkoły została ukazana z perspektywy procesu jej emancypacji z uwzględnieniem obecnych realiów życia polityczno-społecznego oraz historycznego kontekstu specyfiki kultury instytucji edukacyjnej, w tym specyficznych dla niej symboliki i języka.
Adresaci:
Adresatem książki jest kadra pedagogiczna szkół (dyrekcja, nauczyciele, pedagog, psycholog szkolny), publikacja może być przydatna także władzom oświatowym różnego szczebla oraz publicystom wypowiadającym się kwestiach edukacji w Polsce. Może stać się również inspiracją krytycznej refleksji nad własnym oglądem kultury szkoły dla badaczy z kręgów akademickich – brak publikacji z tego zakresu jest dotkliwy, zarówno dla teorii, jak i dla praktyki.


Rok wydania2018
Liczba stron264
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8124-746-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje