Gimnazja w Polsce: efekty edukacyjne, finanse, organizacja

-20%

Gimnazja w Polsce: efekty edukacyjne, finanse, organizacja

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,20  34,00

Format: pdf

27,2034,00

cena zawiera podatek VAT

Publikacja jest wynikiem prac Autora w zakresie ekonomiki oświaty oraz wykorzystania jej metod i narzędzi badawczych do opisu polskiego systemu oświatowego, stosowanych z powodzeniem w pedagogice do pomiaru dydaktycznego. W warstwie badawczej analizuje stan polskich gimnazjów w latach 2009–2015. Na podstawie danych o wynikach finansowych gmin i danych edukacyjnych (gimnazjów w tych gminach) w zakresie finansowania procesu kształcenia Autor próbuje zmierzyć się z poglądem, że wyniki nauczania byłyby lepsze, gdyby państwo przeznaczało na ten cel większe środki publiczne. Proponuje także podjęcie nowych badań efektywności na wspólnej płaszczyźnie ekonomiczno-edukacyjnej, a nie, jak dotychczas, dwubiegunowo i często rozłącznie.
Książka wpisuje się w aktualną dyskusję na temat likwidacji gimnazjów. Koncentruje się na wynikach edukacyjnych jako funkcji nakładów finansowych i przyjętych rozwiązań strukturalnych w oświacie oraz – szerzej – na zagadnieniach finansowania usług publicznych w Polsce. Jest adresowana do pracowników wydziałów oświaty, dyrektorów szkół i placówek oświatowych, pedagogów, ekonomistów w zakresie usług publicznych. Powinna także zainteresować naukowców zajmujących się problematyką szkoły w jej wielorakich uwarunkowaniach, studentów pedagogiki i ekonomii, szczególnie kierunków menedżerskich oraz słuchaczy studiów podyplomowych w zakresie zarządzania szkołami.


Liczba stron242
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8107-582-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne (PL) | str.    7
  
  Preface (EN) | str.    9
  
  Podziękowania | str.    11
  
  Rozdział    1
  Wprowadzenie w problematykę | str.    13
  
  Rozdział    2
  Badania nad wybranymi elementami polskiego systemu szkolnego | str.    24
  2.1. Uwagi ogólne | str.    25
  2.2. Gimnazjum jako szczególny etap kształcenia | str.    34
  
  Rozdział    3
  Mierniki i wskaźniki w ekonomice edukacji - wybrane zagadnienia | str.    52
  3.1. Badane obszary | str.    77
  3.2. Mierniki oraz ich wskaźniki ilościowe i jakościowe | str.    87
  3.2.1. Demografia | str.    88
  3.2.2. Finansowanie ze środków publicznych | str.    93
  3.2.3. Organizacja gimnazjów publicznych | str.    106
  3.2.4. Uczniowie | str.    116
  3.2.5. Edukacyjna Wartość Dodana | str.    118
  3.3. Efektywność edukacyjna | str.    134
  3.3.1. Publiczne wydatki na edukację w szkołach średnich | str.    136
  3.3.2. Organizacja szkół i liczebność oddziałów szkolnych | str.    140
  3.3.3. Zewnętrzny pomiar wyników edukacyjnych | str.    143
  
  Rozdział    4
  Metodyka badań | str.    149
  4.1. Dostęp do danych | str.    150
  4.1.1. Finanse | str.    150
  4.1.2. Organizacja systemu szkolnego | str.    151
  4.1.3. Efektywność nauczania | str.    152
  
  Rozdział    5
  Wyniki analizy | str.    155
  5.1. Wyniki edukacyjne a liczebność oddziałów szkolnych | str.    155
  5.2. Nakłady finansowe na edukację w cyklu kształcenia w podziale na szkoły oraz wyniki uzyskane przez uczniów | str.    168
  5.3. Uwagi końcowe | str.    184
  
  Rozdział    6
  Wnioski i zalecenia dla przyszłych badań | str.    189
  
  Abstrakt (PL) | str.    203
  
  Abstract (EN) | str.    207
  
  Posłowie | str.    209
  
  Literatura | str.    215
  
  Spisy ilustracji, tabel, wykresów i kartogramów | str.    237
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia