Belfer na huśtawce. O autorytecie nauczyciela

-20%

Belfer na huśtawce. O autorytecie nauczyciela

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,20  34,00

Format: pdf

27,2034,00

cena zawiera podatek VAT

Zapraszam państwa na kolejną porcję opowieści o szkole. Tym razem będą to głównie historie o nas samych - o nauczycielach, o naszym podejmowaniu codziennych wyzwań i borykaniu się z głównym pytaniem: po co my właściwie to robimy?


Wbrew pozorom nie jest to wcale książeczka wyłącznie dla początkujących nauczycieli. Jest ona skierowana również do nauczycieli, którzy mają już spore doświadczenie w zawodzie. Wiele z tego, co zostało tu napisane, będzie w pełni zrozumiałe i oczywiste przede wszystkim dla tych, którzy już niejedno w szkole widzieli i niejednego doświadczyli.


Czy wobec tego Belfer na huśtawce... może im się jeszcze do czegoś przydać? Zdecydowanie tak. Bo nauczycielski wizerunek, autorytet oraz to, jak odbierają nas uczniowie, nie jest czymś danym nam raz na całe życie. My się zmieniamy i wszystko wokół nas też się zmienia - również uczniowie. Musimy się dostrajać, ciągle pracować nad sobą i ulepszać nauczycielski warsztat. Nadganiać rzeczywistość i szlifować formę.


Adresaci:


Publikacja skierowana jest do nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Tym, którzy pragną zdobyć autorytet, ma pomóc w zapracowaniu sobie na niego, tym, którzy dostrzegają przede wszystkim niebezpieczeństwa wiążące się z autorytetami - ułatwić z nimi dyskusję; dyrektorom szkół ma pomóc w zapobieganiu zjawiskom, które stawiają pod znakiem zapytania uczciwość szkoły, obniżają rangę szkoły, a przede wszystkim - demoralizują uczniów.


Liczba stron280
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-4607-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podręczny słowniczek
   str.    9
  
  O co tu chodzi?
   str.    13
  
  1. Kreowanie wizerunku
   str.    17
  
  Naturalny? Sztuczny?
   str.    19
  
  A autentyczny?
   str.    22
  
  Zwykłe ludzkie marzenia
   str.    28
  
  Magiczna moc współpracy
   str.    33
  
  Skąd brać uczniów sympatycznych i zasłuchanych?
   str.    38
  
  Małpi wynalazek
   str.    41
  
  Wodzu, prowadź!
   str.    43
  
  Po co nam władza?
   str.    46
  
  A nam po co władca?
   str.    48
  
  Nauczyciel jak gubernator
   str.    49
  
  2. Budowanie autorytetu
   str.    57
  
  Władza = autorytet czy przeciwnie?
   str.    59
  
  Casus Jacka Kuronia
   str.    61
  
  Fikołek
   str.    61
  
  Ból weryfikacji
   str.    64
  
  Co ma wspólnego autorytaryzm z autorytetem?
   str.    67
  
  Prawdziwa cnota krytyk się nie boi
   str.    68
  
  Ufam ci, bo się mylisz
   str.    71
  
  ...ale partaczy nie lubimy!
   str.    74
  
  Myśl! Sprawdzaj! Nie bądź idiotą!
   str.    77
  
  Władzunia
   str.    79
  
  Dawniej uczniowie szanowali?
   str.    84
  
  Przepraszam, czy tu biją?
   str.    91
  
  Jak cię widzą, tak cię piszą. Wyznaczniki statusu
   str.    93
  
  Za mundurem wszyscy sznurem
   str.    96
  
  Kłopoty z uległością
   str.    98
  
  Mundurowi i cywile
   str.    100
  
  Insygnia władzy
   str.    104
  
  Poznać pana po rumaku
   str.    106
  
  Interior czy eksterior?
   str.    109
  
  Magiczna moc opakowania
   str.    111
  
  Czy insygnia zastępują atrybuty?
   str.    112
  
  Tożsamość na prestiż wymienię z dopłatą
   str.    116
  
  Niespodzianka!
   str.    117
  
  Czy nauczyciel musi być gołodupcem?
   str.    119
  
  Czy król musi chodzić po zamku w koronie?
   str.    120
  
  Autorytet totalny?
   str.    124
  
  Pułapka
   str.    125
  
  Ideologiczne wątpliwości
   str.    127
  
  Okrucieństwo z uległości
   str.    128
  
  Od Köpenick do Sommerhill
   str.    129
  
  Witajcie w koszmarze
   str.    137
  
  Mój nauczyciel i stara szafa
   str.    141
  
  3. Wypracowywanie prestiżu
   str.    143
  
  Ucieczka DO wolności
   str.    145
  
  Nie jestem mistrzem zen
   str.    148
  
  Jak zdobyć autorytet i jak go utrzymać?
   str.    149
  
  Kręgi na wodzie
   str.    154
  
  Punkt widzenia zmienia się... ze wzrostem?
   str.    156
  
  Rodzice, którzy wyhodowali małą cholerę
   str.    159
  
  Złodzieje dzieci
   str.    160
  
  Łatwo z tego wybrnąć, prawda? Wystarczy opowiedzieć?
   str.    162
  
  Tymczasem dzieci nam rosną...
   str.    165
  
  Uczniowie się dostosowują, a my lądujemy w malinach
   str.    173
  
  4. Belfer na zjeżdżalni
   str.    181
  
  Kiedy autorytet się kurczy
   str.    183
  
  Biedaczkowie
   str.    183
  
  Omerta
   str.    187
  
  Kruszenie muru
   str.    197
  
  I cudze grzechy odpuść nam, Panie
   str.    201
  
  Bezradność jak skok w otchłań
   str.    204
  
  Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one
   str.    209
  
  Magiczna liczba: kilka osób
   str.    213
  
  Spiskowa teoria dziejów
   str.    214
  
  Kopnij sobie Hioba...
   str.    216
  
  Moc społecznego wpływu versus siła wewnętrzna
   str.    225
  
  Sztuka kompromisu albo sztuczka z kompromisem
   str.    227
  
  A nie lepiej zwyczajnie przeprosić?
   str.    232
  
  Strach ma wielkie oczy
   str.    235
  
  Groźby i zastraszania
   str.    236
  
  Opakowanie zastępcze
   str.    244
  
  Kogo kocham, kogo lubię...
   str.    247
  
  Życzliwy stosunek do ludzi
   str.    248
  
  Słowniczek
   str.    253
  
  Zamiast bibliografii
   str.    271
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia