Profesjonalne zarządzanie szkoleniami w organizacjach

Profesjonalne zarządzanie szkoleniami w organizacjach

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

20,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W ostatnich latach nastąpiło wiele przemian we wszystkich sferach życia społeczno- -gospodarczego. Transformacja ery produkcyjnej w gospodarkę opartą na wiedzy wymusza zmianę postrzegania świata. Tradycyjne czynniki produkcji, takie jak ziemia, praca i kapitał, nie są już jedynymi determinantami rozwoju przedsiębiorstw. Przejawem nowej gospodarki jest zwiększenie roli pracowników. Już w 1959 r. P. Drucker przewidywał, że przyszłe społeczeństwo zostanie zdominowane przez knowledge workers, tj. pracowników wiedzy, a podstawowym zasobem przedsiębiorstwa będzie wiedza wykorzystywana we wszystkich sferach gospodarczych. W tak zwanej tofflerowskiej trzeciej fali wielkie znaczenie przypisuje się zasobom wiedzy i informacji. Przedsiębiorstwa poszukują pracowników cechujących się m.in. odwagą, przedsiębiorczością, zmysłem organizacyjnym. Podczas trzeciej fali potrzebni są ludzie, którzy będą potrafili wypełniać więcej różnorakich zadań i szybko przystosowywać się do zmiennych warunków1. Nabywanie kompetencji niezbędnych dzisiaj i w przyszłości odbywa się w procesie rozwoju.


Liczba stron191
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-773-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Rozdział 1 15
  Działalność szkoleniowa jako element zarządzania ludźmi    15
    1.1. Procesowe i projektowe podejście do szkolenia personelu    16
    1.2. Uwarunkowania działalności szkoleniowej ze szczególnym uwzględnieniem przepisów prawa    28
  Rozdział 2 39
  Planowanie przedsięwzięć szkoleniowych    39
  Rozdział 3    47
  Organizowanie szkoleń47
    3.1. Wiedza na temat metod szkoleniowych podstawą dokonania wyboru na etapie organizacji szkolenia    54
      3.1.1. Zasady prowadzenia wykładów i dyskusji oraz ich rodzaje    61
      3.1.2. Metoda inscenizacji    69
      3.1.3. Tworzenie i zastosowanie case study    70
      3.1.4. Techniki heurystyczne jako sposób na aktywizację potencjału uczestników szkolenia    74
      3.1.5. Gry symulacyjne w praktyce szkoleniowej oraz specyfika szkoleń outdoorowych    79
      3.1.6. Znaczenie coachingu i mentoringu w rozwoju zawodowym pracowników    83
    3.2. Zasadność wykorzystania systemów informatycznych w szkoleniu personelu    91
  Rozdział 4 97
  Motywowanie uczestników szkoleń    97
    4.1. Znajomość uwarunkowań skuteczności uczenia się jako fundament procesu motywowania do nauki    100
      4.1.1. Elementy psychologii nauczania dorosłych i andragogiki    100
      4.1.2. Istota i znaczenie procesu grupowego dla motywacji podczas szkolenia    119
    4.2. Działania wzmacniające motywację osób szkolonych    129
      4.2.1. Kreatywna adaptacja i wykorzystanie pomocy dydaktycznych    129
      4.2.2. Zastosowanie grywalizacji w procesie szkoleniowym    133
  Rozdział 5 141
  Metody kontroli i ewaluacji szkoleń 141
    5.1. Ewoluująca koncepcja D.L. Kirkpatricka    147
    5.2. Ocena wpływu szkoleń na wyniki przedsiębiorstwa    155
  Zakończenie    160
  Studia przypadków    163
  Literatura    174
  Spis rysunków    188
  Spis tabel    189
  Summary    190
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia