Menedżerskie zarządzanie placówką edukacyjną. Praktyczny poradnik dla dyrektorów szkół

-17%

Menedżerskie zarządzanie placówką edukacyjną. Praktyczny poradnik dla dyrektorów szkół

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

34,86  42,00

Format: pdf

Cena początkowa: 42,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 32,34 zł  


34,86

w tym VAT

Publikacja stanowi praktyczny poradnik dotyczący zarządzania placówkami oświatowymi.


Zawarto w niej odpowiedzi na pytania dotyczące codziennych sytuacji w szkolnej rzeczywistości m.in.:


jak przygotować się do sprawowania funkcji kierowniczych?
czym są inteligentne kontakty społeczne i emocjonalne?
na czym polega lobbing i outsourcing w oświacie?
w jaki sposób należy wprowadzać innowacje w szkole?
jak radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi w środowisku oświatowym?
w jaki sposób warto promować placówki edukacyjne?
jak przeprowadzać rozmowy z pracownikiem, rodzicem ucznia, władzami samorządowymi, a także z mediami w przypadku ich zainteresowania życiem szkoły?


W książce uwzględniono zmiany legislacyjne wynikające z ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe, ustawy z 26.01.1982 r. – Karta Nauczyciela oraz z rozporządzenia z 11.08.2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce.


Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla kadry kierowniczej placówek edukacyjnych oraz studentów kierunków pedagogicznych.


Rok wydania2019
Liczba stron276
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8160-584-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Zamiast wstępu s.    6
   1. MENEDŻER OŚWIATY A DYREKTOR TRADYCYJNY s.    11
   1.1. Dyrektor – pedagog czy menedżer? s.    11
   1.2. Menedżer oświaty – dyrektor profesjonalny s.    13
   1.3. Menedżerski styl zarządzania s.    14
   1.4. Kompetencje menedżera oświaty s.    16
   1.5. Tworzenie koncepcji rozwoju placówki edukacyjnej s.    22
   2. PREDYSPOZYCJE KIEROWNICZE s.    26
   2.1. Czy warto być dyrektorem? s.    26
   2.2. Kieruj własną karierą s.    26
   2.3. Kto może być dyrektorem – menedżerem? s.    30
   3. STARTUJEMY W KONKURSIE s.    34
   3.1. Przygotowanie formalne s.    34
   3.2. Przygotowanie merytoryczne s.    37
   3.3. Przygotowanie koncepcyjne s.    37
   3.4. Przygotowanie psychologiczne s.39
   3.5. O czym (jeszcze) warto pamiętać s.40
   3.6. Nie wstydź się… s.40
   4. ZOSTAŁEŚ DYREKTOREM I CO DALEJ? s.43
   4.1. Co się zmieniło s.43
   4.2. Szkoła to nie fabryka s.44
   4.3. Tyle trzeba umieć s.45
   4.4. Nie stać się pracoholikiem s.47
   4.5. Stres menedżera s.48
   5. JESTEŚ OSOBĄ PUBLICZNĄ, CZYLI WIZERUNEK SZEFA s.51
   5.1. Nie wystarczy być dobrym… s.51
   5.2. Jak tworzyć wizerunek szefa s.53
   5.3. Co się dobrze a co „źle” sprzedaje s.57
   6. KIERUJESZ LUDŹMI s.60
   6.1. Zasady efektywnego kierowania s.60
   6.2. Rozmawiaj z ludźmi s.67
   6.3. Inteligentne kontakty społeczne s.75
   6.4. Inteligencja emocjonalna w kierowaniu szkołą s.77
   6.5. Podejmowanie decyzji s.79
   6.6. Nauczyciel lojalny s.80
   6.7. Jak motywować pracowników s.82
   6.8. Mylące efekty s.87
   6.9. Sytuacje konfliktowe s.88
   7. MOWA CIAŁA I SŁOWA s.93
   7.1. Uściski i gesty s.93
   7.2. Jak przekonywać s.97
   7.3. Przed tłumem s.99
   7.4. Walczymy z tremą s.101
   8. LOBBING, OTSOURCING, COAUCHING I MENTORING W SZKOLE s.104
   8.1. Lobbing w oświacie s.104
   8.2. Outsourcing, czyli zlecaj innym s.107
   8.3. Bądź mentorem, organizuj coaching s.109
   9. KIERUJEMY ZMIANĄ s.114
   9.1. Działać skutecznie s.115
   9.2. Kto pomaga, kto utrudnia s.117
   9.3. Kształtuj postawy innowacyjne s.123
   10. EFEKTYWNA NARADA s.128
   10.1. Przygotowanie narady s.128
   10.2. Prowadzenie posiedzenia s.134
   10.3. Protokółowanie zebrania s.141
   11. ZATRUDNIAMY NAUCZYCIELA s.144
   11.1. Jakie kryteria s.145
   11.2. Jak ogłosić ofertę s.147
   11.3. Selekcja kandydatów s.150
   11.4. Rozmowa kwalifikacyjna s.152
   11.5. Podjęcie i ogłoszenie decyzji s.155
   11.6. Niebezpieczeństwa s.157
   12. WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI s.159
   12.1. Włączanie rodziców do procesu decyzyjnego s.159
   12.2. Poznawanie szkoły s.160
   12.3. Informacje I sprawozdania s.161
   12.4. Kontakty osobiste s.162
   12.5. Pedagogizacja rodziców s.163
   12.6. Wyróżnienie rodziców s.164
   13. MENEDŻER OŚWIATY A MEDIA – SYTUACJE KRYZYSOWE s.168
   13.1. Media to potęga! s.168
   13.2. Przyczyny sytuacji kryzysowych i reakcje dyrektora s.170
   13.3. Bądź ofensywny – zorganizuj konferencję prasową s.171
   13.4. Przebieg konferencji s.173
   13.5. Kiedy zorganizować konferencję s.174
   13.6. Rozmowa z dziennikarzem s.174
   13.7. Proszę o sprostowanie! s.180
   13.8. Przed kamerą s.185
   13.9. Niekorzystne wpisy internetowe s.188
   14. JAK PROMOWAĆ PLACÓWKĘ EDUKACYJNĄ? s.190
   14.1. Szkoła jako placówka świadcząca usługi edukacyjne s.190
   14.2. Promocja szkoły jako składnik marketingu mix s.192
   14.3. Zasady dobrej promocji szkoły s.194
   14.4. Formy promocji placówki edukacyjnej s.198
   15. BYCIE BYŁYM (DYREKTOREM) s.211
   ZAKOŃCZENIE – WCIĄŻ SIĘ UCZ! s.216
   Literatura s. 219
RozwińZwiń