Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego

-17%

Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

70,55  85,00

Format: pdf

Cena początkowa: 85,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 65,45 zł  


70,55

w tym VAT

Publikacja w sposób kompleksowy prezentuje teoretyczne i praktyczne zagadnienia dotyczące organizacji systemów kontroli zarządczej i realizacji skutecznego audytu wewnętrznego w jednostkach na różnych poziomach sektora samorządowego, czyli w urzędach marszałkowskich, starostwach powiatowych, urzędach gmin oraz nadzorowanych i podległych jednostkach samorządowych. W książce udzielono odpowiedzi na następujące pytania:


Jak należy realizować zasadę jawności gospodarowania środkami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego?
Jakie są cele i zadania kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego według obecnie obowiązujących regulacji?
Jaką rolę odgrywają audytorzy wewnętrzni w jednostkach samorządu terytorialnego oraz jakie wymogi ich dotyczą?
Co należy rozumieć pod pojęciem audytu śledczego i co jest jego przedmiotem?
Jakie są zadania kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego przy realizacji zamówień publicznych?
Jak należy zorganizować system kontroli zarządczej w urzędzie marszałkowskim, starostwie powiatowym, urzędzie gminy oraz nadzorowanych i podległych jednostkach samorządowych?
Jakie cele i zadania realizuje audyt wewnętrzny w tych jednostkach?
Autorzy publikacji to pracownicy naukowi i praktycy zatrudnieni w jednostkach sektora finansów publicznych, będący absolwentami specjalności lub studiów podyplomowych z zakresu kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego.


Adresaci:
Książka polecana jest kadrze kierowniczej i specjalistom w jednostkach samorządu terytorialnego oraz innych jednostkach sektora finansów publicznych, w szczególności skarbnikom, księgowym, audytorom wewnętrznym, kontrolerom, a także biegłym rewidentom. Będzie przydatna również słuchaczom studiów podyplomowych z zakresu finansów publicznych, rachunkowości budżetowej, kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego, a także studentom pierwszego i drugiego stopnia na specjalnościach związanych z szeroko rozumianymi finansami publicznymi.


Rok wydania2015
Liczba stron284
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8092-127-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie | str.    9
  
  Rozdział 1. Funkcje oraz zadania kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego w jednostkach samorządu terytorialnego (Elżbieta Izabela Szczepankiewicz) | str.    15
  1.1. Zasada jawności gospodarowania środkami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego | str.    17
  1.2. Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego | str.    19
  1.3. Audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego | str.    34
  1.4. Kontrola zarządcza a audyt wewnętrzny - podsumowanie charakteru i zadań | str.    47
  Literatura | str.    54
  
  Rozdział 2. Audyt śledczy w jednostkach sektora finansów publicznych (Aldona Kamela-Sowińska) | str.    61
  2.1. Pojęcie obrotu gospodarczego i jego ochrony | str.    62
  2.2. Oszustwo jako przestępstwo | str.    63
  2.3. Korupcja | str.    72
  2.4. Pojęcie audytu śledczego | str.    75
  2.5. Audyt śledczy a audyt wewnętrzny i zewnętrzny | str.    78
  2.6. Zakres audytu śledczego | str.    81
  2.7. Obszary usług audytu śledczego | str.    82
  2.8. Techniki służące wykrywaniu oszustw gospodarczych | str.    83
  2.9. Wybrane techniki służące wykrywaniu oszustw księgowych | str.    85
  Literatura | str.    87
  
  Rozdział 3. Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny jako instrumenty zmniejszające naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych (Ryszard Żółtowski) | str.    91
  3.1. Ogólna problematyka zamówień publicznych w związku z praktyką i rygorem funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego | str.    92
  3.2. Cele, zasady i znaczenie kontroli zarządczej w nadzorowaniu dyscypliny finansów publicznych | str.    101
  3.3. Rola audytu wewnętrznego i jego znaczenie dla spójności systemu kontroli oraz dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych | str.    105
  Literatura | str.    111
  
  Rozdział 4. Organizacja systemu kontroli zarządczej w urzędzie marszałkowskim (Joanna Klak) | str.    116
  4.1. Cele kontroli zarządczej w urzędzie marszałkowskim | str.    117
  4.2. Odpowiedzialność za wdrożenie i zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej w urzędzie marszałkowskim | str.    119
  4.3. System kontroli zarządczej w jednostce na przykładzie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu | str.    120
  Literatura | str.    144
  
  Rozdział 5. Organizacja audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim (Aleksandra Szyba) | str.    148
  5.1. Rola i zadania audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim | str.    149
  5.2. Regulacje w zakresie audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim | str.    154
  5.3. Organizacja komórki audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim | str.    157
  5.4. Metodyka audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim | str.    161
  Literatura | str.    180
  
  Rozdział 6. Zarządzanie ryzykiem jako przedmiot audytu wewnętrznego w starostwie powiatowym (Katarzyna Młynarczyk) | str.    184
  6.1. Starostwo powiatowe jako podmiot narażony na ryzyko | str.    185
  6.2. Cele, rodzaje i funkcje audytu wewnętrznego w starostwie powiatowym | str.    194
  6.3. Audyt wewnętrzny jako narzędzie kontroli ryzyka działalności jednostki na przykładzie Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim | str.    200
  Literatura | str.    219
  
  Rozdział 7. Funkcjonowanie kontroli zarządczej i rola audytu wewnętrznego w urzędzie miasta i gminy (Marta Witkowska) | str.    223
  7.1. Regulacje dotyczące kontroli zarządczej w urzędzie miasta i gminy | str.    225
  7.2. Organizacja urzędu miasta i gminy oraz proces wdrażania systemu kontroli zarządczej w urzędzie | str.    226
  7.3. Audyt wewnętrzny jako narzędzie wspierające funkcjonowanie kontroli zarządczej w urzędzie miasta i gminy | str.    235
  7.4. Ocena wpływu kontroli zarządczej na działalność urzędu miasta i gminy | str.    240
  Literatura | str.    249
  
  Rozdział 8. Kontrola zarządcza w samorządowych instytucjach kultury (Agnieszka Luma) | str.    253
  8.1. Specyfika funkcjonowania instytucji kultury w sektorze publicznym | str.    254
  8.2. Regulacje dotyczące działalności i kontroli zarządczej w instytucjach kultury | str.    256
  8.3. Cele i zadania kontroli zarządczej w instytucjach kultury | str.    258
  8.4. Organizacja systemu kontroli zarządczej w samorządowych instytucjach kultury na przykładzie biblioteki | str.    262
  Literatura | str.    281
RozwińZwiń