Kierownictwo w prawie administracyjnym

-17%

Kierownictwo w prawie administracyjnym

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

70,55  85,00

Format: pdf

Cena początkowa: 85,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 65,45 zł  


70,55

w tym VAT

Książka całościowo omawia prawne aspekty kierownictwa w administracji stanowiącego typową relację występującą w administracji publicznej, która w przeciwieństwie do nadzoru i kontroli jest najmniej rozpoznana naukowo. Zawarte w monografii rozważania dotyczą przede wszystkim:


istoty kierownictwa w prawie administracyjnym,
różnorodnych stosunków między organami sprawującymi kierownictwo a podmiotami kierowanymi,
środków kierownictwa stosowanych m.in. przez państwowe jednostki organizacyjne oraz w urzędach,
kierownictwa w kontekście wartości prawa administracyjnego, takich jak: równość, sprawność czy jednolitość.


Adresaci:
Monografia jest przeznaczona dla osób zainteresowanych problematyką prawa administracyjnego ustrojowego. Może służyć również słuchaczom Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz urzędnikom administracji rządowej i samorządowej - początkującym i podnoszącym kwalifikacje.


Rok wydania2016
Liczba stron278
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-8664-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów | str.    9
  
  Wstęp | str.    11
  
  Rozdział    1
  Istota i zakres kierownictwa | str.    13
  1.1. Pojęcie kierownictwa | str.    13
  1.1.1. Próba definicji | str.    13
  1.1.2. Ujęcie kierownictwa w ustawach | str.    28
  1.1.3. Kierownictwo w prawie obcym | str.    33
  1.2. Kierownictwo a koordynacja | str.    36
  1.3. Układy kierownictwa | str.    40
  
  Rozdział    2
  Kierownictwo a kompetencje organu administracji publicznej | str.    47
  2.1. Istota kompetencji w prawie administracyjnym | str.    47
  2.1.1. Pojęcie kompetencji | str.    47
  2.1.2. Zadania organu administracji publicznej | str.    62
  2.1.3. Zakres działania i właściwość organu administracji | str.    66
  2.1.4. Budowa normy kompetencyjnej | str.    69
  2.2. Kompetencja kierownicza | str.    71
  2.2.1. Cechy szczególne kompetencji kierowniczej | str.    72
  2.2.2. Granice kompetencji kierowniczej | str.    75
  2.2.3. Postulaty kompetencyjne | str.    80
  2.3. Upoważnienie administracyjne a kierownictwo | str.    83
  2.4. Podsumowanie | str.    91
  
  Rozdział    3
  Środki kierownictwa | str.    93
  3.1. Pojęcie środka kierownictwa | str.    93
  3.2. Ogólny podział środków kierownictwa | str.    96
  3.3. Założenia badawcze do przeglądu środków kierownictwa de lege lata | str.    99
  3.4. Środki kierownictwa stosowane przez Radę Ministrów | str.    101
  3.5. Środki kierownictwa stosowane przez Prezesa Rady Ministrów | str.    107
  3.5.1. Zarządzenia Prezesa Rady Ministrów | str.    109
  3.5.2. Wytyczne i polecenia dla kierowników urzędów centralnych | str.    113
  3.5.3. Akty kierownictwa nad wojewodami | str.    117
  3.6. Środki kierownictwa stosowane przez ministra | str.    126
  3.7. Kierownictwo w państwowych jednostkach organizacyjnych | str.    132
  3.7.1. Narodowy Fundusz Zdrowia | str.    132
  3.7.2. Zakład Ubezpieczeń Społecznych | str.    137
  3.8. Kierownictwo w urzędzie | str.    139
  3.8.1. Kierownictwo wobec pracownika | str.    139
  3.8.2. Kierownictwo wobec komórek organizacyjnych | str.    159
  3.9. Pozaustawowe środki kierownictwa | str.    165
  3.10.Podsumowanie | str.    167
  
  Rozdział    4
  Prawne formy działania organu kierującego | str.    170
  4.1. Wprowadzenie | str.    170
  4.2. Akty prawne | str.    172
  4.2.1. Akty normatywne | str.    177
  4.2.2. Akty generalne niebędące aktami normatywnymi | str.    179
  4.2.3. Akty administracyjne | str.    184
  4.3. Czynności materialno-techniczne | str.    185
  4.3.1. Czynności kontrolne | str.    185
  4.3.2. Instruktaż | str.    186
  4.3.3. Zalecenia i opinie | str.    187
  4.4. Czynności społeczno-organizatorskie | str.    187
  4.5. Problem działań dwustronnych | str.    190
  4.6. Środki kierownictwa o charakterze mieszanym | str.    195
  4.7. Dobór właściwego środka kierownictwa w świetle prawa pozytywnego | str.    196
  4.8. Hierarchia środków kierownictwa | str.    197
  4.9. Środki kierownictwa de lege ferenda | str.    201
  4.9.1. Zakres potrzebnych zmian ustawowych | str.    201
  4.9.2. Proponowane ustawowe przepisy o środkach kierownictwa | str.    206
  4.9.3. Miejsce proponowanych zmian ustawowych | str.    215
  
  Rozdział    5
  Kierownictwo a wartości | str.    217
  5.1. Próba wyodrębnienia wartości o charakterze podstawowym | str.    217
  5.2. Od dobra osoby do dobra wspólnego | str.    222
  5.3. Zasady prawa administracyjnego | str.    228
  5.4. Wartości narzędziowe | str.    235
  5.5. Kierownictwo wobec wartości prawa administracyjnego | str.    238
  5.5.1. Godność | str.    239
  5.5.2. Równość | str.    241
  5.5.3. Wolność | str.    243
  5.5.4. Dobro wspólne | str.    245
  5.5.5. Sprawność | str.    250
  5.5.6. Jednolitość | str.    252
  5.6. Niedostatek wartości w procesie kierowania | str.    254
  5.7. Dobór właściwego środka kierownictwa w świetle wartości | str.    256
  5.8. Podsumowanie | str.    258
  
  Uwagi końcowe | str.    261
  
  Bibliografia | str.    267
  
  Akty prawne | str.    275
RozwińZwiń