Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli

-17%

Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

34,86  42,00

Format: pdf

Cena początkowa: 42,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 32,34 zł  


34,86

w tym VAT

Kształcenie nauczycieli jest wyzwaniem dla uczelni wyższych. Przygotowanie kandydatów do tego zawodu wymaga wysokiej jakości oferty edukacyjnej, szczególnych kwalifikacji kadry akademickiej oraz współpracy uczelni z instytucjami edukacyjnymi i nauczycielami praktykami - aby tworzyć warunki do rozwoju kompetencji pedagogicznych, które będą stanowić podstawę do odpowiedzialnej i twórczej pracy. W publikacji omówiono współczesne problemy związane z przygotowaniem kandydatów na nauczycieli w procesie akademickiego kształcenia - ze szczególnym uwzględnieniem praktyk pedagogicznych i ich znaczenia w budowaniu podstaw tożsamości zawodowej przyszłych nauczycieli. Autorzy książki zastanawiają się:


Jakie znaczenie mają doświadczenia praktyczne w procesie rozwoju zawodowego nauczycieli w perspektywie teoretycznej?
Jak kształtować nauczycielski profesjonalizm?
Jaką rolę w procesie kształcenia odgrywa nowatorstwo i autonomia zawodowa nauczycieli?


Omawiają także różne modele praktyk studenckich, z prezentacją projektów i doświadczeń Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Adresaci: Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, administracji oświatowej i wszystkich, którym bliska jest problematyka jakości kształcenia kandydatów do niezwykle wymagającego i odpowiedzialnego zawodu nauczyciela wczesnej edukacji.


Rok wydania2018
Liczba stron156
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8124-527-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP | str.    9
  
  Rozdział    1
  ZNACZENIE DOŚWIADCZEŃ PRAKTYCZNYCH W KSZTAŁCENIU I ROZWOJU ZAWODOWYM NAUCZYCIELI | str.    13
  
  Rozdział    2
  WYBRANE KONTEKSTY NAUCZYCIELSKIEGO PROFESJONALIZMU I KOMPETENCYJNOŚCI - STAN AKTUALNY, POTRZEBY I REKOMENDACJE | str.    32
  
  Rozdział    3
  NOWATORSTWO I AUTONOMIA NAUCZYCIELI KLUCZEM DO BUDOWANIA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH | str.    76
  
  Rozdział    4
  MODELE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH - BEHAWIORYZM I KONSTURTYWIZM W KSZTAŁCENIU PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI | str.    90
  
  Rozdział    5
  KONSTRUKTYWISTYCZNY MODEL PRAKTYK W KSZTAŁCENIU STUDENTÓW WYDZIAŁU PEDAGOGICZNEGO UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO | str.    113
  
  BIBLIOGRAFIA | str.    149
  
  O AUTORACH | str.    155
RozwińZwiń