POLECAMY
-17%
Wydawca:
Format:
Kształcenie nauczycieli jest wyzwaniem dla uczelni wyższych. Przygotowanie kandydatów do tego zawodu wymaga wysokiej jakości oferty edukacyjnej, szczególnych kwalifikacji kadry akademickiej oraz współpracy uczelni z instytucjami edukacyjnymi i nauczycielami praktykami - aby tworzyć warunki do rozwoju kompetencji pedagogicznych, które będą stanowić podstawę do odpowiedzialnej i twórczej pracy. W publikacji omówiono współczesne problemy związane z przygotowaniem kandydatów na nauczycieli w procesie akademickiego kształcenia - ze szczególnym uwzględnieniem praktyk pedagogicznych i ich znaczenia w budowaniu podstaw tożsamości zawodowej przyszłych nauczycieli. Autorzy książki zastanawiają się:
Jakie znaczenie mają doświadczenia praktyczne w procesie rozwoju zawodowego nauczycieli w perspektywie teoretycznej?
Jak kształtować nauczycielski profesjonalizm?
Jaką rolę w procesie kształcenia odgrywa nowatorstwo i autonomia zawodowa nauczycieli?
Omawiają także różne modele praktyk studenckich, z prezentacją projektów i doświadczeń Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Adresaci: Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, administracji oświatowej i wszystkich, którym bliska jest problematyka jakości kształcenia kandydatów do niezwykle wymagającego i odpowiedzialnego zawodu nauczyciela wczesnej edukacji.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 156 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8124-527-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | str. | 9 |
Rozdział | 1 |
ZNACZENIE DOŚWIADCZEŃ PRAKTYCZNYCH W KSZTAŁCENIU I ROZWOJU ZAWODOWYM NAUCZYCIELI | str. | 13 |
Rozdział | 2 |
WYBRANE KONTEKSTY NAUCZYCIELSKIEGO PROFESJONALIZMU I KOMPETENCYJNOŚCI - STAN AKTUALNY, POTRZEBY I REKOMENDACJE | str. | 32 |
Rozdział | 3 |
NOWATORSTWO I AUTONOMIA NAUCZYCIELI KLUCZEM DO BUDOWANIA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH | str. | 76 |
Rozdział | 4 |
MODELE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH - BEHAWIORYZM I KONSTURTYWIZM W KSZTAŁCENIU PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI | str. | 90 |
Rozdział | 5 |
KONSTRUKTYWISTYCZNY MODEL PRAKTYK W KSZTAŁCENIU STUDENTÓW WYDZIAŁU PEDAGOGICZNEGO UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO | str. | 113 |
BIBLIOGRAFIA | str. | 149 |
O AUTORACH | str. | 155 |