INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
W publikacji przedstawiono najważniejsze elementy procesu rekrutacji i selekcji z punktu widzenia najnowszych międzynarodowych badań naukowych z tej dziedziny. Autor kompleksowo, przystępnie i z humorem omawia m.in. takie tematy jak:
psychologia rekrutacji i selekcji,
analiza pracy a modelowanie kompetencji,
efektywność pracy i jej pomiar,
testy psychometryczne,
badanie zachowania w selekcji kandydatów,
zbieranie i kombinacja danych.
Menedżerowie i specjaliści HR znajdą w tej książce opis sposobów zwiększenia skuteczności i ograniczenia kosztów rekrutacji i selekcji, przydatne wskazówki, przykładowe narzędzia i pytania testów selekcyjnych, studenci i wykładowcy - pierwszy systematyczny przegląd wiedzy naukowej na temat rekrutacji i selekcji oraz jej przełożenie na praktykę, a osoby poszukujące pracy - informacje i rady oparte na badaniach na temat skuteczności zachowań kandydatów chcących pozyskać pracę oraz typowych zachowań rekruterów.
Dodatkowe materiały do książki są dostępne na stronie www. 33zasady.pl
Liczba stron | 248 |
---|---|
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8092-771-1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
O autorze | str. | 11 |
Rozdział 1. Wstęp, czyli nie wszystko, co poważne, należy traktować z powagą | str. | 13 |
Nauka i sztuka rekrutacji i selekcji | str. | 15 |
Co kryje się w tej książce? | str. | 19 |
Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach | str. | 22 |
Rozdział 2. Wprowadzenie, czyli co ma wspólnego mikser z rekrutacją i selekcją | str. | 23 |
Potęga rekrutacji i selekcji | str. | 24 |
Czym zajmuje się psychologia rekrutacji i selekcji? | str. | 26 |
Podstawowe pojęcia psychologii rekrutacji i selekcji | str. | 30 |
Pomiar | str. | 30 |
Predyktory i kryteria | str. | 34 |
Trafność i rzetelność | str. | 34 |
Skuteczność wybranych narzędzi selekcyjnych | str. | 41 |
Co jest istotą EBHRM? | str. | 43 |
Zarządzanie (personelem) oparte na dowodach | str. | 43 |
Zasady postępowania w EBHRM | str. | 44 |
Hierarchia dowodów | str. | 46 |
Proces rekrutacji i selekcji opartej na dowodach | str. | 49 |
Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach | str. | 51 |
Rozdział 3. Analiza pracy, czyli dlaczego nie dojdziemy na Mount Everest, chodząc bez celu | str. | 52 |
Czym jest analiza pracy? | str. | 53 |
Identyfikacja stanowiska pracy | str. | 55 |
Gromadzenie danych | str. | 56 |
Sporządzenie listy zadań | str. | 64 |
Analiza pracy a modelowanie kompetencji | str. | 68 |
Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach | str. | 71 |
Rozdział 4. Efektywność pracy, czyli skąd będziemy wiedzieć, że jesteśmy na Mount Evereście | str. | 73 |
Czym jest efektywność? | str. | 74 |
Definicja efektywności | str. | 74 |
Rodzaje efektywności | str. | 76 |
Korelaty trzech typów efektywności indywidualnej | str. | 79 |
Efektywność maksymalna i typowa | str. | 80 |
Jedna miara, by wszystkimi rządzić? | str. | 82 |
Pomiar efektywności | str. | 83 |
Oceny subiektywne | str. | 86 |
Zniekształcenia w ocenie efektywności pracownika | str. | 89 |
Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach | str. | 96 |
Rozdział 5. Rekrutacja i preselekcja kandydatów, czyli dlaczego grube sito powinno być gęste | str. | 97 |
Rekrutacja: wiedzieć i przyciągnąć | str. | 98 |
Jak dopasować i być dopasowanym | str. | 99 |
Realistyczne oczekiwania wobec pracy i autoselekcja | str. | 100 |
Gdzie znaleźć kandydatów? | str. | 102 |
Co ma znaczenie dla kandydata? | str. | 106 |
Pierwsze sito: preselekcja | str. | 110 |
Im więcej, tym lepiej; im więcej, tym gorzej | str. | 111 |
Poza CV: metody preselekcji | str. | 112 |
CV - czego zwykle chce pracodawca? | str. | 119 |
Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach | str. | 126 |
Rozdział 6. Testy psychometryczne w selekcji: zdolności poznawcze, osobowość, uczciwość i inteligencja emocjonalna | str. | 128 |
Istota testowania w psychologii personelu | str. | 128 |
Po czym poznać dobre testy | str. | 130 |
Zasady dobrego testowania | str. | 133 |
Skąd wziąć dobry test i jak się nim posłużyć, czyli dlaczego (czasami) warto być psychologiem | str. | 134 |
Testowanie zdolności poznawczych | str. | 136 |
Poszukiwany: bystry, inteligentny, sprawny poznawczo | str. | 139 |
Trafność testów zdolności poznawczych - czy potrzebujemy czegoś więcej? | str. | 142 |
Przykładowe testy zdolności poznawczych | str. | 144 |
LOGIKS - Cubiks | str. | 150 |
Testowanie osobowości | str. | 153 |
Wielki Konsensus: pięć podstawowych cech osobowości | str. | 155 |
Dylematy zastosowania testów osobowości | str. | 158 |
Przykładowe testy osobowości | str. | 162 |
Testy uczciwości: czy to w ogóle możliwe? | str. | 165 |
Testowanie inteligencji społecznej i emocjonalnej | str. | 166 |
Czym jest inteligencja emocjonalna? | str. | 167 |
Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach | str. | 172 |
Rozdział 7. Badanie zachowania w selekcji: wywiady, testy kompetencyjne i ośrodki oceny | str. | 173 |
Rzeczywiste zachowania w przeszłości i teraźniejszości: podstawa wszystkiego | str. | 174 |
Incydenty krytyczne | str. | 174 |
Wywiady selekcyjne | str. | 177 |
O co pytać, żeby uzyskać dobrą odpowiedź? | str. | 177 |
Co może pójść nie tak? Perspektywa procesowa | str. | 183 |
W jaki sposób zwiększyć rzetelność i trafność wywiadów | str. | 188 |
Kompetencyjne testy sytuacyjne | str. | 193 |
Co mierzą i jak trafne są kompetencyjne testy sytuacyjne? | str. | 195 |
Jak stworzyć samemu test sytuacyjny | str. | 195 |
Ośrodki oceny (AC) | str. | 196 |
Dziewięć błędów prowadzenia AC i jak ich uniknąć | str. | 197 |
Jak trafne są wymiary i ogólne oceny AC? | str. | 199 |
Dziesięć zasad tworzenia trafnych ośrodków oceny | str. | 201 |
Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach | str. | 202 |
Rozdział 8. All you need is love, czyli o tym, że podejmowanie decyzji w rekrutacji i selekcji jest jak miłość | str. | 203 |
Zbieranie danych | str. | 206 |
Wiedz, czego chcesz | str. | 206 |
Dowiedz się tego, czego potrzebujesz | str. | 207 |
Bądź miły, szczery i obiektywny | str. | 208 |
Kombinacja danych | str. | 210 |
Wybieraj najlepszych: równanie regresji | str. | 210 |
Wybieraj powyżej oczekiwań i średniej: wielorakie progi, granice i płotki | str. | 211 |
Wybieraj ideały: dopasowanie profili | str. | 214 |
Czy każdy wybór jest dyskryminacją? | str. | 214 |
Na zakończenie | str. | 216 |
Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach | str. | 216 |
Podziękowania | str. | 219 |
Załącznik. 33 zasady skutecznej rekrutacji i selekcji | str. | 223 |
Literatura | str. | 229 |