Majątek niewidzialny przedsiębiorstwa z perspektywy rachunkowości

Majątek niewidzialny przedsiębiorstwa z perspektywy rachunkowości

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

27,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W dobie wzmożonej konkurencji rynkowej i dynamicznie zmieniającego się otoczenia gospodarczego osiągnięcie zamierzonych celów przez przedsiębiorstwa coraz częściej zależy od posiadanej i kreowanej wiedzy oraz informacji. Przedsiębiorstwa ukierunkowane/zorientowane na wiedzę są coraz bardziej świadome roli czynników niematerialnych w osiąganiu celów operacyjnych i strategicznych oraz sukcesu biznesowo- finansowego. Dla nich ważne są nie tylko aktywa trwałe i obrotowe oraz kapitał własny i obcy, ale także osiągnięty potencjał w formie wiedzy i informacji, np. wypracowanej reputacji, relacji z klientami, możliwości twórczych zasobów ludzkich (pracowników) i procesów opartych na rozwiązaniach innowacyjnych. Dlatego można stwierdzić, że informacja i wiedza to główne atuty (czynniki) współczesnego przedsiębiorstwa, którym może stać się każdy podmiot dostrzegający znaczenie czynników niematerialnych i dbający o ich rozwój.


Rok wydania2020
Liczba stron534
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-774-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1 17
  Natura współczesnej rachunkowości – nauka, polityka i praktyka 17
    1.1. Charakterystyka rachunkowości i jej atutów naukowych    17
      1.1.1. Istota rachunkowości w ujęciu naukowym i praktycznym    17
      1.1.2. Wybrane instrumentarium naukowe rachunkowości    27
      1.1.3. Rachunkowość trójwymiarowa jako inspiracja dla modelu koncepcyjnego majątku niewidzialnego
    1.2. Unormowany i kreatywny charakter polityki rachunkowości na przykładzie aktywów niematerialnych
      1.2.1. Unormowana i kreatywna polityka rachunkowości    57
      1.2.2. Aktywa niematerialne według unormowanej polityki rachunkowości    64
      1.2.3. Wartość firmy jako specyficzny składnik aktywów niematerialnych    75
    1.3. Identyfikacja uwarunkowań współczesnej rachunkowości    89
      1.3.1. Otoczenie rachunkowości i procesy kreujące rachunkowość    89
      1.3.2. Współczesne problemy rachunkowości i kierunki zmian w rachunkowości    93
  Rozdział 2 100
  Majątek niewidzialny przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych i w rachunkowości    100
    2.1. Majątek niewidzialny i jego składniki w naukach ekonomicznych    100
      2.1.1. Majątek niewidzialny w naukach ekonomicznych    100
      2.1.2. Majątek niewidzialny i jego składniki – różnorodność pojęć i klasyfikacji    112
      2.1.3. Struktura modelu koncepcyjnego majątku niewidzialnego – składniki reprezentatywne dla przedsiębiorstwa opartego na wiedzy    124
    2.2. Charakterystyka majątku niewidzialnego w nowym obszarze rachunkowości    134
      2.2.1. Rachunkowość majątku niewidzialnego jako nowy obszar rachunkowości    134
      2.2.2. Natura majątku niewidzialnego w świetle zasady dualizmu    149
      2.2.3. Aktywa niewidzialne i kapitał intelektualny – cechy charakterystyczne i kryteria klasyfikujące    158
      2.2.4. Majątek niewidzialny (nieujawniany) versus majątek widzialny (ujawniany) w rachunkowości    175
    2.3. Składniki majątku niewidzialnego w nurcie behawioralnym rachunkowości    179
      2.3.1. Istota i zakres rachunkowości behawioralnej    179
      2.3.2. Zasoby ludzkie (i ich kapitał) jako istotny składnik majątku niewidzialnego i nurtu behawioralnego w rachunkowości    188
      2.3.3. Aspekty behawioralne w rachunkowości i w modelu koncepcyjnym majątku niewidzialnego    196
  Rozdział 3 208
  Pomiar i wycena majątku niewidzialnego i jego składników w rachunkowości    208
    3.1. Różnorodność metod pomiaru i wyceny majątku niewidzialnego i jego składników    208
      3.1.1. Pomiar versus wycena    208
      3.1.2. Metody pomiaru i wyceny majątku niewidzialnego i jego składników – syntetyczna analiza porównawcza    216
      3.1.3. Pomiar i wycena wybranych składników modelu koncepcyjnego majątku niewidzialnego – przegląd metod    229
    3.2. Pomiar i wycena składników majątku niewidzialnego w rachunkowości finansowej    247
      3.2.1. Ewolucja i dylematy wyceny w rachunkowości finansowej    247
      3.2.2. Mierniki pomiaru składników modelu koncepcyjnego majątku niewidzialnego – pomiar retrospektywny w rachunkowości majątku niewidzialnego    268
    3.3. Pomiar składników majątku niewidzialnego z wykorzystaniem wybranego instrumentarium rachunkowości zarządczej    285
      3.3.1. Metody pomiaru w rachunkowości zarządczej zorientowane na składniki majątku niewidzialnego    285
      3.3.2. Wybrane metody rachunkowości zarządczej stosowane do pomiaru składników modelu koncepcyjnego majątku niewidzialnego – pomiar prospektywny w rachunkowości majątku niewidzialnego    311
  Rozdział 4    334
  Prezentacja i ujawnianie majątku niewidzialnego i jego składników w rachunkowości    334
    4.1. Prezentacja versus ujawnianie    334
    4.2. Prezentacja majątku niewidzialnego i jego składników w rachunkowości majątku niewidzialnego    337
      4.2.1. Trójwymiarowy model ewidencyjny    337
      4.2.2. Ewidencja księgowa w modelu koncepcyjnym majątku niewidzialnego     345
      4.2.3. Polityka rachunkowości i wykaz kont w modelu koncepcyjnym majątku niewidzialnego    366
    4.3. Ujawnianie majątku niewidzialnego i jego składników    382
      4.3.1. Transformacja sprawozdawczości finansowej jako przejaw zmian zachodzących w rachunkowości    382
      4.3.2. Sprawozdawczość w wymiarze finansowym i niefinansowym    389
      4.3.3. Sprawozdawczość majątku niewidzialnego – istota i propozycja dla modelu koncepcyjnego majątku niewidzialnego    419
  Rozdział 5 435
  Majątek niewidzialny przedsiębiorstwa versus rachunkowość – ocena relacji    435
    5.1. Model koncepcyjny majątku niewidzialnego przedsiębiorstwa a rachunkowość    435
    5.2. Zastosowanie rachunkowości trójwymiarowej w modelu koncepcyjnym majątku niewidzialnego    442
      5.2.1. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa    442
      5.2.2. Rachunkowość trójwymiarowa w modelu koncepcyjnym majątku niewidzialnego – przykład z wykorzystaniem danych umownych    444
    5.3. Szanse i zagrożenia dla rachunkowości rozszerzonej o aspekty majątku niewidzialnego    463
  Zakończenie    468
  Załącznik    478
  Bibliografia    480
  Spis rysunków    514
  Spis schematów    516
  Spis tabel    515
  Summary    519
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia