Tajemnica Dworca Tokio. Społeczne konstruowanie przestrzeni we współczesnej Japonii

-35%

Tajemnica Dworca Tokio. Społeczne konstruowanie przestrzeni we współczesnej Japonii

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,65  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,65 zł  


13,65

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tajemnica Dworca Tokio to z pewnością książka godna polecenia. Całość napisana jest klarownym językiem oraz cechuje się wysokim poziomem merytorycznym. Autorka wykazuje się dużą wiedzą teoretyczną (popartą bogatą literaturą przedmiotu) oraz praktyczną (wyniesioną z pobytów w Japonii), a ponadto wprowadza na grunt polskiej humanistyki i nauk społecznych nowe, nieznane dotąd szerzej pojęcie sakariby służące interpretacji kultury japońskiej. Wszystkie te przymioty sprawiają, że monografia ta będzie stanowiła cenne źródło zainteresowania nie tylko dla japonistów, lecz także dla licznych ekspertów (socjologów, antropologów, historyków, politologów) zajmujących się problematyką miasta – urban studies – i miejsca dworca kolejowego w tej tematyce.
z recenzji dr. Jacka Splisgarta


Beata M. Kowalczyk – japonistka i socjolożka, pracuje w Instytucie Bliskiego i Dalekiego Wschodu na Uniwersytecie Jagiellońskim. Absolwentka Uniwersytetu Tokijskiego, Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Paris 1 Panthe´on-Sorbonne. Bada kulturę społeczeństwa japońskiego oraz kariery zawodowe w świecie sztuki widziane w perspektywie lokalnej i transnarodowej.


Rok wydania2020
Liczba stron124
KategoriaAntropologia kulturowa
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-65390-43-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie.
  Dworzec Tokio w perspektywie performatywnej     7
  Kilka słów o metodzie     9
  Sakariba jako kategoria performatywna. Ramy teoretyczne
  i pojęcia emiczne     11
  Struktura książki     19
  
  Rozdział 1.
  Sakariba. Społeczne konstruowanie przestrzeni w Japonii     23
  Definicja słownikowa     24
  Ginza i Ryōgoku. Dwa modele rozwoju sakariby w Tokio     26
  Historia badań społecznych nad zjawiskiem sakariby     30
  Działanie aktorów w czasoprzestrzeni . Teoria sakariby
  Yoshimiego Shun’yi     37
  Modernizacja okresu Meiji. Historyczne tło rozwoju
  współczesnej sakariby     40
  
  Rozdział 2.
  Dworzec Tokio. Historia miejsca     46
  Eki – „miejsce odpoczynku”, czyli prototyp japońskiego dworca     46
  Plan budowy Stacji Centralnej     48
  Tokyo Station City – rewitalizacja symbolicznego centrum miasta     61
  
  Rozdział 3.
  Społeczno-polityczny spór o Dworzec Tokio     65
  Kobiety w obronie Dworca z czerwonej cegły     66
  Dworzec Tokio jako część dziedzictwa narodowego i sakariba.
  Działanie władz państwowych     71
  
  Rozdział 4.
  Dworzec Tokio jako sakariba. Struktura mise-en-scene     76
  Przestrzeń bez końca. Topografi a sakariby na stacji Tokio     77
  Czas „pomiędzy” – czas wiecznego święta . Analiza czasu sakariby
  na Dworcu Tokio     86
  
  Rozdział 5.
  Dworzec Tokio jako sakariba. Działania i aktorzy
  w mise-en-scene     95
  Mise-en-scene jako zabawa     96
  Turyści, łowcy wrażeń i off -duty sarari(wo)men. Aktorzy, ich role
  i typy działania     97
  Wszyscy jesteśmy turystami     102
  Aktorzy w relacjach. Współdziałanie na sakaribie     104
  Zakończenie     110
  Streszczenie     116
  Bibliografia     117
  Indeks nazwisk     122
RozwińZwiń