Technologie cyfrowe w biznesie

Przedsiębiorstwa 4.0 a sztuczna inteligencja

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,10  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł  


62,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kompleksowe opracowanie dotyczące problematyki przedsiębiorstwa i zarządzania w warunkach cyfryzacji i usieciowienia. Przedstawia aktualne trendy i procesy rynkowe podkreślając wpływ technologii, takich jak: sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy czy blockchain w procesie ewolucji przedsiębiorstw i realizowanych przez nie procesów zarządczych.


Książka odnosi się zarówno do zarządzania jako całościowego procesu prowadzącego do realizacji osiąganych celów Przedsiębiorstwa 4.0 w warunkach digitalizacji, jak również jego wybranych obszarów funkcjonalnych, np. Przedsiębiorstwo 4.0 a logistyka, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Łączy ujęcie teoretyczne i praktyczne. Umiejętnie łączy ujęcie teoretyczne z praktyką rynkową, wskazując potencjalne kierunki i obszary wzajemnej konwergencji biznesu i technologii cyfrowych.


Publikacja jest pracą wartościową i oryginalną. W wymiarze merytorycznym ma istotną wartość poznawczą. Stanowi ważne wzbogacenie wiedzy dotyczącej teorii przedsiębiorstwa – wiedzę tę przenosi na wyższy, względem dotychczasowych ujęć poziom, który można określić mianem poziomu 4.0. (…) Poszczególne rozdziały zawierają pogłębioną refleksję teoretyczną, dotyczącą znaczenia transformacji cyfrowej i rozwoju IT, identyfikację szans i zagrożeń dla przedsiębiorstwa jako całości i kilku szczegółowych funkcji i obszarów zarządzania. Do tej ogólnej, wysoce pozytywnej opinii dołożę element dodatkowy – to wykorzystanie wiedzy, kapitału intelektualnego konsultantów, ekspertów z biznesu.
Książka z pewnością spotka się z dużym uznaniem środowiska naukowego zajmującego się zagadnieniami zarządzania, przedsiębiorstwa, biznesu elektronicznego, w tym także doktorantów i studentów, oraz uczestników studiów podyplomowych. Mieć także będzie duże znaczenie aplikacyjne dla menedżerów przedsiębiorstw.
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor


Rok wydania2020
Liczba stron260
KategoriaE-biznes
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21437-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  I. SYSTEMY INFORMATYCZNE JAKO FUNDAMENT PRZEDSIĘBIORSTWA 4.0 (Ryszard Romaniuk)     13
    Wprowadzenie     14
    1.1. Rozwój systemów informatycznych     16
    1.2. Generowanie i przetwarzanie danych     17
    1.3. Internet Rzeczy     20
    1.4. Big Data     23
    1.5. Chmura obliczeniowa     24
    1.6. Sztuczna inteligencja     26
    1.7. Struktury systemów – ekosystem technologii cyfrowych     30
    1.8. Informatyczne wspomaganie procesów biznesowych    34
    1.9. Bezpieczeństwo danych     37
    1.10. Implementacja     40
    Podsumowanie     42
  PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC     43
  II. ZARZĄDZANIE W WARUNKACH REWOLUCJI CYFROWEJ (Tomasz Czapla)     49
    Wprowadzenie     50
    2.1. Klasyczne podejście do zasad konkurowania na rynku    50
    2.2. Współczesne trendy wyznaczające nowe reguły konkurowania    52
    2.3. Nowe wzorce konkurowania w cyfrowym świecie     59
    2.4. Nowa logika wykorzystywania zasobów ludzkich    61
    Podsumowanie     65
  PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC     67
  III. PRZEDSIĘBIORSTWO 4.0 – KONSEKWENCJE DLA RYNKU PRACY I IMPLIKACJE W OBSZARZE ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (Czesław Zając, Dominika Bąk-Grabowska)     73
    Wprowadzenie     74
    3.1. Automatyzacja procesów a zagrożenie utratą miejsc pracy     74
    3.2. Przemysł 4.0 a wymagania kompetencyjne i zagrożenie wykluczeniem cyfrowym na rynku pracy     78
    3.3. Podstawowe tendencje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0     80
    3.4. Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0     83
    Podsumowanie     84
  PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC     86
  IV. MARKETING ERY TECHNOLOGII CYFROWYCH (Dominika Kaczorowska-Spychalska)     93
    Wprowadzenie     94
    4.1. Marketing oparty na danych     95
    4.2. Homo cyber – konsument a technologia     99
    4.3. W kierunku AI Marketingu     104
    4.4. Marketing wobec wyzwań technologii cyfrowych     109
    Podsumowanie     113
  PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC     115
  V. INTELIGENTNA LOGISTYKA I INTELIGENTNY ŁAŃCUCH DOSTAW (Maciej Szymczak)     121
    Wprowadzenie     122
    5.1. Rewolucje przemysłowe – ku inteligentnym procesom i strukturom     123
    5.2. Przemysł 4.0 i jego implikacje dla logistyki     125
    5.3. Rozwój inteligentnych łańcuchów dostaw     128
    5.4. Najważniejsze składniki inteligentnych łańcuchów dostaw     131
      5.4.1. Chmurowe platformy współpracy     131
      5.4.2. Automatyzacja procesów, boty i koboty     133
      5.4.3. Cyfrowe bliźnięta     135
      5.4.4. Mgła obliczeniowa     137
    Podsumowanie     140
  PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC     142
  VI. WPŁYW TECHNOLOGII CYFROWYCH NA SYSTEM INFORMACYJNY RACHUNKOWOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW 4.0 (Irena Sobańska, Jan Michalak)    147
    Wprowadzenie     148
    6.1. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 1.0, 2.0, 3.0     149
    6.2. Nowe technologie i ich wpływ na system rachunkowości     151
    6.3. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0    162
    6.4. Rola i zadania specjalistów w zakresie rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0     164
    Podsumowanie     167
  PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC     170
  VII. BUSINESS INTELLIGENCE Z PERSPEKTYWY ROZWOJU INTELIGENTNYCH PRZEDSIĘBIORSTW (Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula)     173
    Wprowadzenie     174
    7.1. Uwarunkowania współczesnego środowiska biznesu    174
    7.2. Wiedza jako kluczowy zasób w warunkach rewolucji cyfrowej    178
    7.3. Business Intelligence w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw opartych na danych     182
    7.4. Rola Business Intelligence we współczesnej organizacji w świetle wyników badań    187
    Podsumowanie     192
  PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC     194
  VIII. ŹRÓDŁA SUKCESU PRZEDSIĘBIORSTWA W ERZE TECHNOLOGII CYFROWYCH W ASPEKCIE WYBRANYCH TEORII EKONOMICZNYCH (Robert Kozielski)     199
    Wprowadzenie     200
    8.1. Paradoksy współczesnego rynku, gospodarki, ekonomii     200
    8.2. Cztery N współczesnej ekonomii i zarządzania     207
    8.3. Ekosystem rozwojowy – konkurowanie w nowych czasach    213
  Podsumowanie     218
  Zakończenie     220
  O autorach     222
  Bibliografia     236
  Netografia     255
RozwińZwiń