EKONOMIA SPOŁECZNA

Co wpływa na zachowanie jednostki

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,30  49,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

34,3049,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Społeczny wpływ na zachowanie jednostki jest powszechny, a nawet wszechogarniający. O tym, które restauracje i książki są popularne, decyduje w dużej mierze przelotna moda; na skłonność nastolatka do przyjmowania narkotyków i palenia papierosów silnie wpływa to, czy robią to również jego rówieśnicy; na preferencje wyborcze danej osoby oddziałują sondaże popularności polityków; na to, czy niezamężna matka wystąpi o zasiłek, wpływa to, czy wiele kobiet w jej sąsiedztwie już go pobiera. Popularność różnego rodzaju ubrań, wymyślnych zegarków, dzieł sztuki i stylów architektonicznych, a nawet idei zależy od mody i upodobań intelektualnych „liderów”.
W książce „Ekonomia społeczna” autorzy przedstawiają następstwa społecznego wpływu na zachowania jednostki. Omawiają wpływ różnic w cenach, poziomie altruizmu, prawach i innych czynników na formowanie się grup społecznych. Rozważają, jak jednostki i rodziny są podobierane we wszelkiego rodzaju związki małżeńskie i koleżeńskie, grupy sąsiedzkie, dochodowe i społeczne, szkoły, kościoły, a także jak zostają dobrane pod względem konsumpcji dóbr. Analizują dynamikę kształtowania się społecznych oddziaływań przez przelotne fascynacje, mody i normy.


Liczba stron232
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieMaciej Krzak
ISBN-13978-83-01-21458-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania autorów    9
  CZĘŚĆ I Wpływ kapitału społecznego na zachowania rynkowe    11
  Waga społecznych interakcji    13
    1.1. Wprowadzenie    13
    1.2. Ceny w literaturze    16
  Siły społeczne, preferencje i komplementarność    21
    2.1. Wprowadzenie    21
    2.2. Interakcje społeczne a popyt    25
    2.3. Nierówność    32
    2.4. Wzajemne oddziaływania przyzwyczajeń i kapitału społecznego    32
    2.5. Dwa przykłady    36
  Czy wybory są racjonalne, jeśli kapitał społeczny ma tak duże znaczenie?    41
  CZĘŚĆ II Tworzenie się kapitału społecznego    47
  Dobór przez małżeństwo    49
    4.1. Konflikt na rynkach małżeństw    49
    4.2. Równowaga doboru elastycznymi cenami    52
    4.3. Altruizm i miłość    57
    4.4. Odkochiwanie się    67
    4.5. Czy rynki małżeńskie prowadzą do optymalnych inwestycji w kapitał ludzki?    69
    4.6. Podsumowanie    73
  Segregacja i integracja w wyborze sąsiadów    75
    5.1. „Dobrzy” sąsiedzi    75
    5.2. Segregacja i integracja w warunkach konkurencyjnych cen    79
    5.3. Różnice w udogodnieniach    86
    5.4. Konkurencja i efektywność    93
    5.5. Konkurencja i swoboda wejścia do sąsiedztw    99
    5.6. Polityka segregacyjna rządu    106
  Rynek społeczny dzieł wielkich mistrzów i inne przedmioty kolekcjonerskie (wspólnie z Williamem Landesem)    111
    6.1. Motywacja: Społeczne działanie z odległości    111
    6.2. Warunki podaży    112
    6.3. Wycenianie wielkich mistrzów i innych obiektów kolekcjonowania    115
    6.4. Kopie i fałszerstwa    120
  Społeczne rynki i narastanie jakości; powrót do świata Veblena (razem z Edwardem Glaeserem)    125
    7.1. Wprowadzenie    125
    7.2. Społeczny popyt na dobra wysokiej jakości    126
    7.3. Eskalacja jakości i efektywność    135
    7.4. Znaki towarowe i prawa autorskie    138
  Dodatek 7A    145
  Status i nierówność (razem z Ivánem Werningiem)    153
    8.1. Wprowadzenie    153
    8.2. Status i dochód    156
    8.3. Kupowanie statusu    159
    8.4. Prywatny podział dochodu    162
    8.5. „Społecznie optymalne” nierówności dochodów    170
    8.6. Przedsiębiorcze i ryzykowne inwestycje a loterie    175
    8.7. Status, ranga i efektywność    177
  CZĘŚĆ III Przelotne mody, mody i normy    187
  Przelotne mody i mody    189
    9.1. Wprowadzenie    189
    9.2. Przelotne mody    190
    9.3. Mody    198
  Kształtowanie się norm i wartości    203
    10.1. Wprowadzenie    203
    10.2. Wpływ na kształtowanie się norm    205
    10.3. Przyzwyczajenia i kształtowanie się norm    214
  Literatura    221
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia