Rozwój pracowników w organizacjach finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Rozwój pracowników w organizacjach finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy podjęto próbę przedstawienia zagadnienia rozwoju pracowników w organizacjach w oparciu o dofinansowanie unijne. Rozwój zawodowy pracowników jest aktualnie przedmiotem ogromnego zainteresowania, systemowego podejścia oraz znacznych nakładów finansowych w organizacjach, które chcą zapewnić sobie trwałe i znaczące miejsce w różnych sektorach gospodarki rynkowej, a możliwość pozyskania funduszy unijnych na inwestycje w kapitał ludzki sprawiła, że problematyka rozwoju kapitału ludzkiego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego zyskała szczególną aktualność i wagę w wymiarach indywidualnym, organizacyjnym oraz społecznym. Mimo istotności poruszanej tematyki dotychczas w polskiej literaturze przedmiotu nie podjęto próby kompleksowej analizy rozwoju pracowników, będącego rezultatem dotacji unijnej. Nie prowadzono również badań dotyczących uwarunkowań zarządzania europejskim projektem szkoleniowym. Wpływ oddziaływania funduszy Unii Europejskiej na rozwój kapitału ludzkiego w piśmiennictwie polskim ujmowany jest głównie w kategoriach makroekonomicznych. Nie badano dotychczas perspektywy organizacji, a tym bardziej pracownika. Można zatem stwierdzić, że istniała zauważalna luka w wiedzy w tym szczególnie ważnym obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, którą w niniejszej rozprawie starano się wypełnić.


Rok wydania2019
Liczba stron370
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-747-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Problematyka rozwoju pracowników w literaturze przedmiotu oraz w badaniach empirycznych 17
    1.1. Uzasadnienie podjęcia tematyki rozwoju pracowników w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w sektorze MŚP i jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce    17
    1.2. Treść i zakres pojęcia „rozwój pracowników”    24
    1.3. Teoria kapitału ludzkiego jako teoria rdzeniowa do analizy rozwoju pracowników finansowanego z EFS    32
    1.4. Rozwój pracowników w organizacjach – przegląd badań empirycznych    47
  2. Obszary aktywności Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce 56
    2.1. Europejski Fundusz Społeczny jako instrument polityki spójności Unii Europejskiej    56
    2.2. Priorytety zastosowania Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach 2004–2006
    2.3. Cele i zadania Europejskiego Funduszu Społecznego na lata 2007–2013    71
    2.4. Europejski Fundusz Społeczny w perspektywie 2014–2020 w Polsce    86
    2.5. Uwarunkowania realizacji projektu z EFS dotyczącego szkoleń i działań rozwojowych    92
  3. Planowanie rozwoju pracowników 100
    3.1. Etapy i poziomy tworzenia planów kadrowych    100
    3.2. Działania podmiotów rozwoju kadr podejmowane w fazie planowania
    3.3. Podejścia do rozwoju pracowników    109
    3.4. Uwarunkowania planowania rozwoju kadr w ramach projektu europejskiego    116
  4. Realizowanie rozwoju pracowników 121
    4.1. Proces szkolenia kadr    121
    4.2. Przemieszczenia pracowników oraz strukturyzacja pracy    161
    4.3. Zarządzanie karierą    165
  5. Kontrola procesu rozwoju pracowników    178
    5.1. Istota, rodzaje i kryteria kontroli rozwoju kadr    178
    5.2. Mierniki jakościowe i ilościowe oceny rozwoju pracowników    183
    5.3. Efektywność a skuteczność wykorzystania środków z EFS na rozwój kadr    191
  6. Praktyka rozwoju pracowników finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – badania własne 206
    6.1. Metodyka i zakres przeprowadzonych badań empirycznych    206
    6.2. Charakterystyka badanej populacji    213
    6.3. Diagnoza rozwoju pracowników finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – perspektywa organizacji    220
    6.4. Diagnoza rozwoju pracowników finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – perspektywa pracownika    248
    6.5. Uwarunkowania zarządzania europejskim projektem szkoleniowym    271
    6.6. Autorski model rozwoju pracowników w ramach dofinansowania unijnego    291
  Zakończenie    297
  Załączniki    305
  Literatura    324
  Spis rysunków    349
  Spis wykresów    350
  Spis tabel    353
  Summary    355
RozwińZwiń