POLECAMY
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Przedmiotem prezentowanej książki jest ekspresja seksualna małego dziecka. Zachowania seksualne dziecka szczególnie interesują mnie ze względu na ich, z jednej strony, wymiar rozwojowy (biologiczny), z drugiej – restrykcyjność, której podlegają. Mitologizowanie i tabuizowanie tego obszaru rozwojowego (wiek przedszkolny) skutkuje w przyszłości właśnie takim rozumieniem kreowanego przez siebie świata społecznego (interpretacją świata). Jest on z góry skazany na demonizowanie i wyłączanie go z obiegu codziennego procesu wychowania. Postawiony w ten sposób problem jest interesujący dla pedagogiki, szczególnie kiedy wiąże się z kwestiami wychowania i socjalizacji (zwłaszcza tej pierwotnej). Skłoniło mnie to do postawienia następujących pytań: Czy postawy nauczycieli i rodziców różnią się ze względu na podejście do zachowań seksualnych dziecka? A może atmosfera wokół seksualności w rodzinie generacyjnej determinuje postawy wobec takich zachowań? Udzielenie odpowiedzi na te i wiele innych pytań stało się celem tej publikacji.
Ze Wstępu
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 82 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8142-951-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
1. Seksualność małego dziecka | 9 |
1.1. Kategoria normy w zakresie zachowań seksualnych dzieci | 11 |
1.2. Typologia zachowań seksualnych małego dziecka | 16 |
1.3. Przekonania na temat seksualności małego dziecka | 20 |
2. Rodzice i nauczyciele w procesie rozwoju i edukacji seksualnej małego dziecka | 25 |
2.1. Rodzina w procesie rozwoju seksualnego dziecka | 25 |
2.2. Przygotowanie nauczycieli | 28 |
2.3. Współpraca rodziców i nauczycieli w zakresie wychowania i edukacji dziecka | 32 |
3. Postawy rodziców i nauczycieli wobec zachowań seksualnych dzieci w wieku przedszkolnym | 35 |
3.1. Teoretyczny model relacji między zmiennymi | 36 |
3.2. Narzędzia badawcze | 39 |
3.2.1. Kwestionariusz przekonań na temat zachowań seksualnych dziecka przedszkolnego (KPZSDP) | 39 |
3.2.2. Kwestionariusz afektywnego i behawioralnego ustosunkowania wobec zachowań seksualnych dziecka przedszkolnego (KABUZSDP) | 44 |
3.2.3. Inwentarz do oceny Płci Psychologicznej (IPP) według A. Kuczyńskiej | 48 |
3.3. Charakterystyka badanej grupy | 49 |
3.4. Przebieg i organizacja badań | 54 |
3.5. Wyniki | 54 |
Podsumowanie | 63 |
Bibliografia | 69 |
Spis tabel | 77 |
Aneks | 79 |
Kwestionariusz przekonań na temat zachowań seksualnych dziecka przedszkolnego (KPZSDP) | 79 |
Kwestionariusz afektywnego i behawioralnego ustosunkowania wobec zachowań seksualnych dziecka przedszkolnego (KABUZSDP) | 81 |