Ekspresja seksualna małego dziecka

Norma kliniczna a przekonania rodziców i nauczycieli

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

11,97  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

11,9719,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem prezentowanej książki jest ekspresja seksualna małego dziecka. Zachowania seksualne dziecka szczególnie interesują mnie ze względu na ich, z jednej strony, wymiar rozwojowy (biologiczny), z drugiej – restrykcyjność, której podlegają. Mitologizowanie i tabuizowanie tego obszaru rozwojowego (wiek przedszkolny) skutkuje w przyszłości właśnie takim rozumieniem kreowanego przez siebie świata społecznego (interpretacją świata). Jest on z góry skazany na demonizowanie i wyłączanie go z obiegu codziennego procesu wychowania. Postawiony w ten sposób problem jest interesujący dla pedagogiki, szczególnie kiedy wiąże się z kwestiami wychowania i socjalizacji (zwłaszcza tej pierwotnej). Skłoniło mnie to do postawienia następujących pytań: Czy postawy nauczycieli i rodziców różnią się ze względu na podejście do zachowań seksualnych dziecka? A może atmosfera wokół seksualności w rodzinie generacyjnej determinuje postawy wobec takich zachowań? Udzielenie odpowiedzi na te i wiele innych pytań stało się celem tej publikacji.
Ze Wstępu


Liczba stron82
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-951-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  1. Seksualność małego dziecka    9
  1.1. Kategoria normy w zakresie zachowań seksualnych dzieci    11
  1.2. Typologia zachowań seksualnych małego dziecka     16
  1.3. Przekonania na temat seksualności małego dziecka    20
  
  2. Rodzice i nauczyciele w procesie rozwoju i edukacji seksualnej małego dziecka    25
  2.1. Rodzina w procesie rozwoju seksualnego dziecka    25
  2.2. Przygotowanie nauczycieli    28
  2.3. Współpraca rodziców i nauczycieli w zakresie wychowania i edukacji dziecka     32
  
  3. Postawy rodziców i nauczycieli wobec zachowań seksualnych dzieci w wieku przedszkolnym    35
  3.1. Teoretyczny model relacji między zmiennymi     36
  3.2. Narzędzia badawcze    39
  3.2.1. Kwestionariusz przekonań na temat zachowań seksualnych dziecka przedszkolnego (KPZSDP)    39
  3.2.2. Kwestionariusz afektywnego i behawioralnego ustosunkowania wobec zachowań seksualnych dziecka przedszkolnego (KABUZSDP)    44
  3.2.3. Inwentarz do oceny Płci Psychologicznej (IPP) według A. Kuczyńskiej    48
  3.3. Charakterystyka badanej grupy    49
  3.4. Przebieg i organizacja badań    54
  3.5. Wyniki    54
  
  Podsumowanie    63
  
  Bibliografia    69
  
  Spis tabel    77
  
  Aneks    79
  Kwestionariusz przekonań na temat zachowań seksualnych dziecka przedszkolnego (KPZSDP)    79
  Kwestionariusz afektywnego i behawioralnego ustosunkowania wobec zachowań seksualnych dziecka przedszkolnego (KABUZSDP)    81
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia