Tradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBanku

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,96  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

17,9622,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Sferą szczególnie wpływającą na decyzje konsumentów są działania marketingowe wykorzystujące takie instrumenty, jak reklamy i grywalizacja, których podstawowym celem jest dotarcie do klienta z określonym komunikatem na temat produktu lub usługi bankowej. Reklamy należą do tradycyjnych narzędzi kształtowania relacji z konsumentami, zaś grywalizacja reprezentuje nowoczesny, a nawet innowacyjny nurt komunikacji marketingowej. Obie te formy – reklamy i grywalizacja - posługują się innymi sposobami oddziaływania na klientów, a w konsekwencji w różnym stopniu wpływają na ich decyzje i poziom zaufania do banku. Grywalizacja jest mniej znanym narzędziem komunikacji, dlatego mniejsza jest, w porównaniu do reklam, świadomość konsumentów dotycząca wpływu mechanizmów grywalizacji na ich decyzje zakupowe. Jeśli jednak konsumenci zdają sobie sprawę, że są poddawani działaniu owych mechanizmów, może to w jakimś stopniu przekładać się na ich zaufanie do banku.
Głównym celem monografii są rozważania na temat wpływu reklam i grywalizacji na zaufanie klientów do banków, a w dalszej kolejności na ich decyzje zakupowe. W książce przedstawiono mechanizmy kształtowania relacji z konsumentami na przykładzie działań marketingowych mBanku, jedynego banku w Polsce, który wdrożył w swoim systemie transakcyjnym grywalizację, a oprócz tego jego komunikaty reklamowe wyróżniają się pewnym stopniem niestandardowości w całokształcie działań instytucji finansowych.
Publikacja stanowi istotny wkład w rozwój literatury przedmiotu, zaś wnioski z części badawczej mogą przyczynić się do udoskonalania działalności marketingowej banków.


Liczba stron222
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-878-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Rozdział I. Procesy decyzyjne konsumentów    13
  1. Decyzje konsumentów w świetle wybranych teorii    13
  2. Techniki i metody perswazji oddziałujące na decyzje konsumentów    18
  3. Uwarunkowania decyzji konsumentów    22
  3.1. Uwarunkowania demograficzne    23
  3.2. Uwarunkowania ekonomiczne    25
  3.3. Uwarunkowania społeczno-kulturowe    26
  3.4. Uwarunkowania psychologiczne    29
  3.5. Uwarunkowania marketingowe    32
  Podsumowanie    33
  
  Rozdział II. Rola zaufania społecznego w sektorze bankowym    35
  1. Definicja i rodzaje zaufania społecznego    35
  1.1. Pojęcie zaufania społecznego    38
  1.2. Rodzaje zaufania społecznego    39
  2. Czynniki kształtujące zaufanie społeczne     41
  3. Funkcje zaufania społecznego    44
  4. Bank jako instytucja zaufania społecznego    45
  5. Fluktuacja poziomu zaufania społecznego do banków w Polsce i wiodące rekomendacje    51
  Podsumowanie    58
  
  Rozdział III. Reklama i grywalizacja jako przykład tradycyjnych i nowoczesnych narzędzi wywierania wpływu na klientów banków    59
  1. Charakterystyka podstawowych narzędzi współczesnego marketingu komunikacyjnego    59
  2. Reklama jako tradycyjne narzędzie marketingu bankowego    62
  2.1. Reklama – etymologia, definicje i geneza    62
  2.2. Funkcje i cele reklamy    65
  2.3. Rodzaje reklam    67
  2.4. Motywy i style w reklamach     68
  2.5. Specyfika i problem etyczności reklam bankowych    72
  3. Grywalizacja jako nowoczesne narzędzie w obrębie marketingu bankowego    76
  3.1. Grywalizacja – pojęcie, cele i struktura    76
  3.2. Mechanizmy motywujące konsumentów stosowane w grywalizacji    84
  3.3. Metody oddziaływania grywalizacji na zaangażowanie i zachowania konsumentów    91
  Podsumowanie    99
  
  Rozdział IV. Metodologiczne założenia badań    103
  1. Cel i przedmiot badań oraz podstawowe problemy badawcze    103
  2. Hipotezy badawcze    106
  3. Uzasadnienie zastosowanych metod i technik badawczych    107
  3.1. Eksperyment    107
  3.2. Analiza jakościowa reklam mBanku    110
  3.3. Analiza jakościowa mGry    111
  3.4. Narzędzia badawcze    111
  3.5. Charakterystyka mBanku    119
  3.6. Charakterystyka badanej grupy studentów    121
  3.7. Procedura badawcza    124
  
  Rozdział V. Kontekst etyczny i merytoryczny reklam mBanku    125
  1. Krótka charakterystyka reklam mBanku    125
  2. Wyniki przeprowadzonej analizy według przyjętej matrycy kodów    132
  Podsumowanie    136
  
  Rozdział VI. Kontekst etyczny i merytoryczny mGry mBanku     137
  1. Struktura mGry    137
  2. Wyniki przeprowadzonej analizy według przyjętej matrycy kodów    138
  3. Konfrontacja podstaw teoretycznych grywalizacji z założeniami i realnymi efektami mGry    141
  Podsumowanie    142
  
  Rozdział VII. Porównanie wpływu reklam i mGry na poziom zaufania klientów do mBanku    145
  
  Zakończenie    179
  
  Bibliografia    185
  
  Spis tabel    199
  
  Spis ilustracji    203
  
  Załącznik 1. Kwestionariusz reklam mBanku    205
  Załącznik 2. Kwestionariusz mGry mBanku    213
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia