Ekoturystyka

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

57,60  64,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 64,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 32,00 zł  


57,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka podejmuje bardzo aktualny problem rozwoju turystyki jako gałęzi gospodarki w powiązaniu z ochroną środowiska przyrodniczego. Głównym jej założeniem jest propagowanie turystyki zrównoważonej, usiłującej godzić sprzeczne interesy turysty, który pragnie przebywać w środowisku przyrodniczym jak najmniej zdegradowanym, a jednocześnie sam to środowisko niszczy, zarówno bezpośrednio, jak i wymagając coraz liczniejszych udogodnień cywilizacyjnych – dróg, hoteli itp.


Książka napisana przystępnie, z dużą znajomością przedmiotu i osobistym zaangażowaniem. Podano w niej liczne przykłady rozwiązań proekologicznych w turystyce krajowej i zagranicznej.


Pozycja przeznaczona dla studentów i wykładowców na kierunkach turystyka i rekreacja, geografia, ochrona środowiska oraz akademii rolniczych i ekonomicznych, na których omawiane są zagadnienia ekoturystyki.


Rok wydania2020
Liczba stron232
KategoriaTurystyka
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21436-4
Numer wydania4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa Wojciech Kosiński VII
  Od autorki IX
  Słowo wstępne Glenn Jampol XI
  Rozdział Środowisko a turystyka    1
    1.1. Turystyka w pułapce    1
    1.2. Granice odporności środowiska na działalność turystyczną    5
    1.3. Szkody w środowisku przyrodniczym powodowane przez turystykę    10
      1.3.1. Zabór ziemi i wody     12
      1.3.2. Ubożenie krajobrazu    13
      1.3.3. Zanieczyszczenia powietrza i zmiany klimatu     14
      1.3.4. Zanieczyszczenie wód    16
      1.3.5. Degradacja gleby     17
    1.3.6. Szkody w przyrodzie ożywionej    18
    1.4. Wpływ turystyki na środowisko społeczno-kulturowe    20
  Rozdział 2 Turystyka przyjazna środowisku    27
    2.1. Świadomość ekologiczna a nowe motywy podróżowania    27
    2.2. Turystyka zrównoważona – nowa koncepcja rozwoju turystycznego    35
      2.2.1. Turystyka zrównoważona a ekorozwój    35
      2.2.2. Zarządzanie turystyką zrównoważoną    44
      2.2.3. Rola państwa i samorządów lokalnych w zarządzaniu turystyką zrównoważoną     52
    2.3. Pojęcie i zasady ekoturystyki    61
      2.3.1. Istota ekoturystyki    61
      2.3.2. Znaczenie obszar—w chronionych w ekoturystyce    68
      2.3.3. Obszary transgraniczne cenne przyrodniczo a ekoturystyka    80
      2.3.4. Ekoturystyka a lokalne społeczności    84
      2.3.5. Etyczne aspekty organizowania ekoturystyki     93
    2.4. Formy ekoturystyki    96
  Rozdział 3 Rynek ekoturystyczny    103
    3.1. Ekologiczny produkt turystyczny    103
      3.1.1. Atrakcje ekoturystyczne    104
      3.1.2. Infrastruktura ekoturystyczna iusługi jej towarzyszące    107
    3.2. Charakterystyka popytu ekoturystycznego    117
      3.2.1. Charakterystyka ekoturystów    120
      3.2.2. Segmentacja rynku ekoturystycznego w Polsce    126
    3.3. Strategia marketingowa ekoturystyki    132
      3.3.1. Istota i rodzaje strategii marketingowej w ekoturystyce    132
      3.3.2. Instrumenty realizacji strategii marketingowej ekoturystyki    138
      3.3.3. Wizerunek firm i regionów ekoturystycznych     142
    3.4. Specyficzne cechy strategii marketingowej regionów ekoturystycznych    146
  Rozdział 4 Dobre praktyki w ekoturystyce na świecie    151
    4.1. El Mundo Maya – ekoetnoturystyka w Ameryce Środkowej    151
      4.1.1. Przyczyny i cele powstania projektu    151
      4.1.2. Ekoturystyka „po indiańsku”    154
      4.1.3. Gwatemala –Serce Świata Majów    161
    4.2. Projekt Annapurna w Nepalu    165
    4.3. Zielona turystyka w Parku Narodowym Hortobágy naWęgrzech    169
    4.4. Śladami wilka w rumuńskich Karpatach    175
    4.5. Ekologiczne wyspy na Morzu Śródziemnym – Elba i Minorka    182
    4.6. Ekoturystyka w Krainie Czyngis-chana    189
    4.7. Ekoagroturystyka na białoruskiej wsi    193
  Zakończenie Ekoturystyka marką Polski    199
  Wykaz nazw i skrótów organizacji międzynarodowych zajmujących się zagadnieniami turystyki zrównoważonej i ekoturystyki    205
  Wykaz światowych deklaracji uwzględniających założenia turystyki zrównoważonej     207
  Bibliografia    209
  Spis rysunków    225
  Spis tabel     227
  Spis ramek    229
RozwińZwiń