Zagrożenia dla konsumentów na rynku usług bankowych

-5%

Zagrożenia dla konsumentów na rynku usług bankowych

1 opinia

Wydawca:

Vizja Press

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,50  30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

28,5030,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem niniejszej pracy jest pokazanie obszarów zagrożeń dla konsumenta na rynku usług bankowych. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale omówiono istotę usług bankowych oraz współczesne zmiany dotyczące rynku usług bankowych. Zagrożenia na rynku usług bankowych autor podzielił na trzy główne obszary. W rozdziale drugim opisano pierwszy obszar zagrożeń związany z pozycją banków względem konsumentów oraz wynikający ze sposobu funkcjonowania instytucji związanych z ich otoczeniem. Aby minimalizować ryzyko utraty środków pieniężnych oraz danych osobowych, współczesny konsument powinien znać przepisy z wielu dziedzin czy też gałęzi prawa. Jednocześnie brak czujności i znajomości określonych uregulowań prawnych może narazić konsumenta na problemy z prawem. Drugi obszar zagrożeń dotyczy braku zrozumienia istoty produktów bankowych. Zagrożenia te zostały omówione w rozdziale trzecim. Wynikają one z zawodności rynku spowodowanej niejednorodnością oferty i brakiem pełnej wiedzy o danych ekonomicznych. Dodatkowo ryzyko nieudanych decyzji finansowych jest wzmacniane przez brak dostatecznej edukacji konsumentów. Niewłaściwe przepisy i nieprzyjazne otoczenie mogą wzmacniać zagrożenia dla konsumenta przy słabej jego wiedzy na rynku usług bankowych. Trzeci obszar zagrożeń dotyczy oszustw popełnianych przez osoby trzecie, których celem jest finansowa kradzież tożsamości i kradzież środków finansowych. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych powstają coraz bardziej wyrafinowane oszustwa. Bardzo często źródeł kradzieży środków pieniężnych z kont bankowych należy szukać w sytuacjach nie związanych bezpośrednio z bankowością. W dodatku jedno przestępstwo często służy popełnianiu kolejnych przestępstw. Problem ten został omówiony w rozdziale czwartym. Zagrożenia opisane w trzecim i czwartym rozdziale autor ilustruje wynikami badań własnych przeprowadzonych na grupie 627 konsumentów w okresie październik–grudzień 2019. (Fragment wstępu)


Rok wydania2020
Liczba stron125
WydawcaVizja Press
ISBN-13978-83-66552-20-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia