INNE EBOOKI AUTORA
Elemka od początku była pechowa.
Zbudowana w 1918 roku w Kanadzie (pod nazwą Cap Nord) pływała rzadko, bo silnik nieustannie ulegał awarii. Przechodziła z rąk do rąk, by w sierpniu 1934 roku trafić w końcu do Polski. Amerykański szkuner zakupiła Liga Morska i Kolonialna. Elemka miała być statkiem szkoleniowym, ale także pływać do portów afrykańskich, by szukać nowych rynków zbytu.
Elemka. Kolonialny żaglowiec to nie tylko historia jednego statku, ale również epizodu z czasów II Rzeczpospolitej Polskiej: planu założenia polskich kolonii.
Liczba stron | 117 |
---|---|
Wydawca | Marpress |
ISBN-13 | 978-83-7528-202-3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Od autora_3 | |
Kolonialne ambicje generała_7 | |
Przetrzebiona flota ententy_23 | |
Wielkie żaglowce amerykańskie_30 | |
Stocznie nad brzegami oceanów_41 | |
Francuskie szkunery_54 | |
Niefortunny zakup Ligi Morskiej i Kolonialnej_63 | |
Z Bałtyku na Morze Śródziemne_81 | |
Powrotny rejs Elemki_94 | |
Pod gwiaździsta banderą_100 | |
Szkoła pod pięcioma masztami_115 | |
Żaglowy statek handlowo-szkolny Elemka_124 | |
Słownik wybranych terminów morskich_128 | |
Bibliografia_144 | |
Źródła ilustracji_151 | |