Psychologia muzyki

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

64,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 32,00 zł  


64,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej.
Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki.
Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania.
"Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki."
Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO


Rok wydania2020
Liczba stron296
KategoriaPsychologia rozwoju człowieka
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21350-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  UWERTURA 7
  1. Psychologia muzyki. Uniwersalność i interdyscyplinarność podejścia Julia Kaleńska-Rodzaj, Maria Chełkowska-Zacharewicz    7
  CZĘŚĆ I 25
  Muzyka i aktywność muzyczna z perspektywy psychologii muzyki i muzykologii    25
  HOMO MUSICUS – umysł i ciało 27
  2. Współczesna muzykologia wobec psychologii muzyki. O znaczeniu perspektywy psychologicznej w refleksji o muzyce Piotr Podlipniak    27
  3. Podstawy działania ludzkiego systemu słuchowego Krzysztof Basiński    47
  4. Korelaty mózgowe wykonawstwa muzycznego Karolina Czernecka    63
  5. Poruszeni muzyką. Badania nad ruchem ciała w kontekście percepcji muzyki Agata Żelechowska    87
  EMOSAPIENS – reakcje na muzykę    105
  6. Reakcje emocjonalne na muzykę. Natura emocji w doświadczeniu muzycznym Maria Chełkowska-Zacharewicz    105
  7. Efekt „tapety akustycznej” – ekstrawagancja czy strategia? Musique d’ameublement i audiomarketing Sylwia Makomaska    133
  8. Muzykoterapia, czyli pogranicza nauki i sztuki. Praktyka, teoria, stan badań Ludwika Konieczna-Nowak    153
  CZĘŚĆ II175
  Działalność wykonawcza jako przedmiot badań i oddziaływań psychologiczno-edukacyjnych 175
  ĆWICZENIE – niełatwa droga do sukcesu    177
  9. Modele ćwiczenia instrumentalnego Stella Kaczmarek    177
  10. Uzależnienie od uczenia się wśród muzyków Paweł Atroszko, Rafał Lawendowski    219
  11. Pozytywna emocjonalność w ćwiczeniu gry na instrumencie. Rola radości i zainteresowania Zofia Mazur    241
  12. Bez bólu nie ma efektów? Rola przekonań na temat bólu związanego z grą na instrumencie dla zdrowia muzyków Aleksandra Jacukowicz, Aleksandra Andysz    255
  WYSTĘPOWANIE – konsonans umysłu i ciała    275
  13. Trema jako złożona emocja koncertowa. Regulacja emocji podczas wystąpień publicznych Julia Kaleńska-Rodzaj    275
  14. Trening mentalny wykonawcy. Mindfulness jako metoda rozwijania uwagi i radzenia sobie ze stresem Aleksandra Dembińska, Julia Kaleńska-Rodzaj    297
  O Autorach    315
RozwińZwiń