POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka stanowi oryginalny wkład w refleksję nad polską pedagogiką filozoficzną, ze szczególnym uwzględnieniem dzieła Tadeusza Kotarbińskiego. Autorzy badają zagadnienia dotyczące kształtującego wpływu przeszłości, ale przede wszystkim koncentrują się wokół wciąż aktualnych problemów współczesnej edukacji, pytając o etyczność jednostki ludzkiej w świecie, który próbuje nas zwolnić z myślenia, w którym – cytując Herberta – „wybuchła epidemia instynktu samozachowawczego”. W ich rozważaniach powraca również kwestia roli, jaką może odegrać nauczyciel – spolegliwy opiekun – w tej edukacyjnej rzeczywistości, stawiającej nowe wyzwania i – pilniej niż kiedykolwiek – wymagającej od nas odpowiedzi na pytanie o kształt świata i nasze w nim miejsce.
The book discusses Polish philosophical pedagogy against the European background. It examines the work of Tadeusz Kotarbiński and the figure of a docile tutor. The publication concentrates not only on examining the past, but also on diagnosing the present state of Polish philosophical pedagogy and its formative influence on contemporary education. It also looks into the future in order to make possible prognoses.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 228 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
ISBN-13 | 978-83-235-4254-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Katarzyna Dworakowska, Sławomir Sztobryn | |
Przedsłowie | 7 |
Krzysztof Maliszewski | |
Ideologia podziurawiona – o pedagogice filozoficznej | |
w nie-filozoficznym czasie nie-filozoficznego plemienia | 12 |
Katarzyna Wrońska | |
Samouctwo – w myśli pedagogicznej i życiu Władysława M. Kozłowskiego | 24 |
Mikołaj Krasnodębski | |
Metafizyka czy ontologia edukacji? | 43 |
Marcin Wasilewski | |
O polskiej filozofii wychowania i terminologii pedagogicznej w dziełach Sebastiana Petrycego | 64 |
Maria Kultaieva | |
Intercultural discourse in the philosophy of education: Theoretical refl ection between generality and singularities | 80 |
Marcin Rebes | |
The dialectic versus dialogical character of philosophy and its infl uence on the upbringing of younger generations | 96 |
Yevgen Kulyk | |
Designer competence is a component of the basic competency of future teachers of technologies | 113 |
Karolina Prymas-Jóźwiak | |
Opiekun spolegliwy w szkole. W stronę nowego rozumienia tutoringu | 123 |
Andrzej Sztylka | |
Etyka – pedagogika – prakseologia: refleksja z myśli Tadeusza Kotarbińskiego | 138 |
Rafał Marcin Leszczyński | |
Tadeusz Kotarbiński o filozofii i wychowaniu | 149 |
Danuta Anna Michałowska | |
Poglądy Tadeusza Kotarbińskiego – inspiracje dla współczesnej filozofii edukacji w społeczeństwie demokratycznym | 176 |
Alicja Żywczok | |
„Człowiek porządny” – ideał wychowania moralnego. Na kanwie rozważań etycznych Tadeusza Kotarbińskiego | 195 |
Sławomir Sztobryn | |
Projekt antropagogii. Przesłanki filozofii wychowania Kotarbińskiego | 213 |
Rafał Godoń | |
Posłowie. Wielogłos filozofii wychowania | 225 |