INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Niezwykła, twórcza osobowość Ibn ‘Arabiego, wybitnego Andaluzyjczyka z XII wieku, nie pozwoliła mu dopasować się do obyczajów i reguł społecznych, panujących w jego ojczyźnie – podróż stała się dla niego sposobem życia. Wędrówce w świecie fizycznym towarzyszyło nieustanne dążenie do wiedzy, poszukiwanie wizji, a w nich – Boga, który objawia się w każdej rzeczy.
Księga o podróży prowadzi nas przez kolejne objawienia, których doznaje mistyk, szukając mądrości, szlachetności i prawdy. Mistyczno-filozoficzna podróż Ibn ‘Arabiego w zaświaty nawiązuje do legendy o nocnej wędrówce Proroka Muhammada. Czytając ten traktat, przemierzamy zarazem świat przepięknego, bogatego języka o ogromnej poetyckiej sile, który pozwala nam poznać puls kultury Wschodu, bijący też w kulturze zachodniej – Księga o podróży stanowiła prawdopodobnie jedną z inspiracji Boskiej komedii Dantego.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 178 |
Kategoria | Historia filozofii |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-15985-6 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp VII | |
1. Ibn 'Arabi – życie i twórczość VII | |
2. Stan badań nad twórczością Ibn 'Arabiego XVIII | |
3. Legenda o isra i mi 'rag oraz jej ewolucja XXI | |
4. Traktat Kitab al-isra’ ila al-maqam al-asra XXXI | |
Bibliografia XXXV | |
Transkrypcja i Wykaz skrótów XXXVII | |
Księga o podróży nocnej do najbardziej szlachetnego miejsca | 1 |
I | 3 |
II. Podróż serca | 5 |
III. Znaczenie Pewności | 8 |
IV. Przymioty Duszy Uniwersalnej | 9 |
V. Kalif | 10 |
VI. Inteligencja i początek podróży nocnej | 13 |
VII. Dusza spokojna. Wzburzone morze | 15 |
VIII. Niebo ministra – pierwsze | 17 |
IX. Niebo prawa boskiego – drugie | 19 |
X. Niebo kontemplacji – trzecie | 22 |
XI. Niebo władzy emira – czwarte | 25 |
XII. Niebo straży – piąte | 26 |
XIII. Niebo sędziów – szóste | 28 |
XIV. Niebo końca – siódme | 31 |
XV. Lotos Ostatniej Granicy | 37 |
XVI. Obecność tronu | 38 |
XVII. Rafarif wyższe | 48 |
XVIII. Munagat qaba qawsayn | 51 |
XIX. Munagat lub jeszcze bliżej | 55 |
XX. Symbole munagat Abu Hamida, który jest podstawą znaków i dostojnych cech | 57 |
XXI. Munagat Tablicy najwyższej | 58 |
XXII. Munagat wiatru, głos dzwonu i pióro skrzydła | 60 |
XXIII. Obecność objawiona | 64 |
XXIV. Wiadomości dotyczące tego, czym obdarzyła mnie zasłona | 65 |
XXIV A. Munagat edukacji | 65 |
XXV. Munagat honoru, oczyszczenia, określenia i przebudzenia | 67 |
XXVI. Munagat uświęcenia | 70 |
XXVII. Munagat łaski | 71 |
XXVIII. Munagat nauczania | 73 |
XXIX. Munagat dotycząca tajemnic początków niektórych sur | 74 |
XXX. Munagat wszystkich słów. Munagat as-simsima | 78 |
XXXI. Munagat dotycząca białej perły | 79 |
XXXII. Munagat dotycząca oddechów światła. Uważne przeżywanie niektórych tajemnic | 80 |
XXXIII. Symbolizm dotyczący Adama | 81 |
XXXIV. Symbolizm dotyczący Mojżesza | 84 |
XXXV. Symbolizm dotyczący Jezusa | 87 |
XXXVI. Symbolizm dotyczący Abrahama | 88 |
XXXVII. Symbolizm dotyczący Józefa | 89 |
XXXVIII. Symbolizm dotyczący Muhammada | 90 |
Skorowidz imion własnych | 92 |
Skorowidz terminów filozoficzno-mistycznych | 94 |