Uszyte z klasą

Przemysł odzieżowy wobec wyzwań społecznych i środowiskowych

1 opinia

Format:

ibuk

Książka stanowi kompleksowe opracowanie na temat społecznych i środowiskowych wyzwań, jakie stoją przed branżą odzieżową. Jej autorkami są ekspertki zajmujące się problematyką z zakresu zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności i branży odzieżowej.
W monografii omówiono różne aspekty funkcjonowania przemysłu odzieżowego oraz wiele możliwości praktycznej realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju firm odzieżowych. Zaprezentowano zestaw narzędzi i inicjatyw, które wdrożone do organizacji ułatwiają zarządzanie i odpowiadają na zmieniające się oczekiwania rynku. Obok zagadnień teoretycznych książka zawiera liczne przykłady praktyczne ułatwiające zrozumienie prezentowanej tematyki.
Publikacja jest adresowana do nauczycieli i uczniów szkół odzieżowych, pracowników uczelni, studentów, a także do projektantów i osób zarządzających przedsiębiorstwami odzieżowymi.


Liczba stron198
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-791-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  CZĘŚĆ I. FUNKCJONOWANIE PRZEMYSŁU ODZIEŻOWEGO    11
  
  Rozdział 1. Specyfika branży odzieżowej    13
  1.1 Branża odzieżowa a przemysł tekstylny    13
  1.2. Wielkość i struktura przemysłu tekstylno-odzieżowego w UE i w Polsce    16
  1.2.1. Pozycja polskiego przemysłu tekstylno-odzieżowego na tle pozostałych krajów UE    18
  1.3. Łańcuch dostaw przemysłu odzieżowego    24
  1.3.1. Specyfika łańcucha dostaw w firmach odzieżowych    27
  1.3.2. Strategie agile i lean w łańcuchu dostaw branży odzieżowej    30
  1.3.3. Fast fashion a slow fashion    33
  1.4. Kluczowi interesariusze w branży odzieżowej    38
  
  Rozdział 2. Wyzwania środowiskowe i społeczne dla branży odzieżowej    49
  2.1. Przemysł odzieżowy a wyzwania środowiskowe    49
  2.2. Ocena wielkości wpływu środowiskowego przemysłu odzieżowego    53
  2.3. Rola surowców włókienniczych w zmniejszeniu negatywnego wpływu przemysłu odzieżowego na środowisko naturalne    57
  2.4. Przemysł odzieżowy a wyzwania społeczne    73
  2.4.1. Potrzeba budowania przejrzystych procesów biznesowych w łańcuchu dostaw    74
  2.4.2. Współczesne niewolnictwo    78
  2.4.3. Sweatshops    80
  2.4.4. Praca dzieci    85
  2.5. Europejski i polski kontekst problemów    86
  
  CZĘŚĆ II. KONCEPCJA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W BRANŻY ODZIEŻOWEJ    89
  
  Rozdział 3. Zrównoważony biznes rozwiązaniem dla współczesnych gospodarek    91
  3.1. Istota koncepcji zrównoważonego rozwoju    91
  3.2. Biznesowy wymiar zrównoważonego rozwoju    100
  3.3. Zrównoważony rozwój a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw    107
  3.4. Zrównoważony rozwój a gospodarka o obiegu zamkniętym    111
  3.4.1. Nowe modele biznesowe    116
  3.4.2. Uwarunkowania transformacji w kierunku GOZ ‒ zmiany legislacyjne oraz sposób zachowania konsumentów    118
  
  Rozdział 4. Zrównoważone zarządzanie firmą odzieżową    127
  4.1. Strategiczne podejście do zrównoważonego rozwoju w firmie odzieżowej    127
  4.2. Rola organizacji pozarządowych w promocji zrównoważonego rozwoju w branży odzieżowej    137
  4.3. Zmiany zachowań konsumentów a zrównoważony rozwój branży tekstylno-odzieżowej    142
  4.4. Wybrane narzędzia wspierające zarządzanie zrównoważonym rozwojem w przedsiębiorstwie odzieżowym    158
  4.4.1. Due dilligence i zarządzanie ryzykiem    159
  4.4.2. Kodeksy etyczne i kodeksy postępowania    163
  4.4.3. Audyty    166
  4.4.4. Certyfikacja systemów i produktów    168
  
  Rozdział 5. Firmy na drodze do zrównoważonego rozwoju – przykłady dobrych praktyk    175
  5.1. Monitorowanie łańcucha dostaw jako element zarządzania ryzykiem    176
  5.2. Biblioteka ubrań – czy czeka nas zmiana wzorców konsumpcji?    179
  5.3. W modzie chodzi o relacje z ludźmi    181
  5.4. Alternatywa z upcyklingu    183
  5.5. Budowanie świadomości odpowiedzialnej marki    184
  5.6. Eco fashion i slow fashion – przejrzystość w działaniu    186
  5.7. Ubrania z przesłaniem    189
  5.8. Gospodarka obiegu zamkniętego w firmie odzieżowej    191
  5.9. Torby z myślą o środowisku    192
  
  Bibliografia    197
  Spis tabel    213
  Spis rysunków    215
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia