Literatura popularna. T. 3: Kryminał

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

59,42  69,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

59,4269,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia zbiorowa Literatura popularna T.3: Kryminał jest trzecim tomem z serii zapoczątkowanej przez publikację książki Literatura popularna T.1: Dyskursy wielorakie. Nie zapominając o ważnych pracach na temat kryminału Stanisława Barańczaka, Jerzego Siewierskiego, Bernadetty Darskiej, Mariusza Kraski, Mariusza Czubaja, Tadeusza Cegielskiego, Rogera Cailloisa, Stanko Lesica, a także o – w całości poświęconych kryminałowi – „Tekstach” z 1973 roku czy „Czasie Kultury” z 2010, trzeci tom badań nad literaturą popularną chcemy poświęcić właśnie temu gatunkowi. Kryminał stanowił i stanowi intelektualną zagadkę dla czytelnika oraz stawia wyzwania jego badaczom. Mimo niesłabnącej jego popularności i zwiększonego zainteresowania nim krytyków, wciąż sytuuje się na peryferiach współczesnego literaturoznawstwa. Artykuły umieszczone w tej książce są próbą refleksji nad tym zjawiskiem kultury.


Liczba stron378
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3541-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Literatura popularna. T. 3: Kryminał

  1. 01 Bernadetta Darska: Współczesna powieść kryminalna jako głos w sprawie ważnych wydarzeń społeczno‑politycznych XX wieku »
  2. 02 Barbara Łągiewka: Karnawał okrucieństwa w retrokryminałach Marka Krajewskiego »
  3. 03 dam Regiewicz: Co porabia detektyw w czasie wolnym? »
  4. 04 Katarzyna Szmigiero: Szpony zbrodni i szaleństwa? Choroba psychiczna w powieściach Roberta Galbraitha Wołanie kukułki (2013), Jedwabnik (2014) i Żniwa zła (2015) »
  5. 05 Dominik Sulej: Fantazmat zagadki detektywistycznej »
  6. 06 Ksenia Olkusz: Multimodalność jako narzędzie narracyjne w literaturze kryminalnej »
  7. 07 Anna Depta: Początki kryminału – Auguste Dupin i Sherlock Holmes. Reminiscencje »
  8. 08 Łukasz Kucharczyk: „[…] fałszywe tropy, zwodnicze, mylące pociągnięcia tego, kto stał niewidzialny, za całą tą sprawą”. Poetyka kryminału w Przyjacielu Stanisława Lema »
  9. 09 Dariusz Nowacki: Po trosze powieść kryminalna. Przypadek Zbigniewa Białasa »
  10. 10 Agnieszka Czyżak: Powieść post‑, neo‑ czy antymilicyjna. O twórczości Ryszarda Ćwirleja »
  11. 11 Ewa Krzywicka: Polska powieść kryminalna retro. Czołowi przedstawiciele subgatunku i ich pomysły na cykle »
  12. 12 Maria Berkan‑Jabłońska: Kobiecy detektyw w dziewiętnastowiecznych powieściach detektywistycznych i we współczesnych kryminałach retro autorstwa kobiet. Kilka uwag do tradycji kryminalnego pisania »
  13. 13 Rafał Szczerbakiewicz: Joe Alex – kryminał inteligencki w PRL‑u »
  14. 14 Ewa Bartos: Joe Alex i kicz »
  15. 15 Leszek Będkowski: O kilku aspektach kryminałów Zygmunta Miłoszewskiego i ich recepcji w świetle świadectw odbioru trylogii o prokuratorze Szackim »
  16. 16 Andrzej Juszczyk: Zbrodnia w utopii, czyli realizm fantazmatyczny w nordyckich kryminałach »
  17. 17 Monika Samsel‑Chojnacka: Niepokoje Anniki Bengtzon – cykl Lizy Marklund jako przykład wieloaspektowości szwedzkiej powieści kryminalnej »
  18. 18 Rafał Chojnacki: Skandynawski kryminał XXI wieku na przykładzie serii Andersa de la Motte’a „Geim” »

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia