Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema

-24%

Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,15  25,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,20 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,13 zł  


19,15

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Nadnaturalność (le surnaturel), niesamowitość (l’étrange), cudowność (le merveilleux) oraz fantastyka i horror… Pozornie wszystkie te pojęcia mogą zostać uznane za bliskie czy wręcz pokrewne. Różnice między nimi uwidaczniają się dopiero podczas wnikliwej analizy poetyki, struktury czy też logiki nimi rządzącej. Bez wątpienia jednak kategoria nadnaturalności, przekraczając granice literatury, mieści w sobie nie tylko fantastykę, niesamowitość czy cudowność, ale także science fiction i fantasy, gatunki, które w XX wieku czerpią z nich inspiracje.


Niniejsza publikacja, skierowana zarówno do literaturoznawców, jak i do miłośników tego typu literatury, jest próbą zbadania kategorii nadnaturalności we wspomnianych gatunkach, wciąż budzących zainteresowanie wielu krytyków, teoretyków oraz czytelników. Zawiera ona 27 artykułów (w językach angielskim, francuskim oraz włoskim), w których autorzy poruszają zagadnienie nadnaturalności w odniesieniu do literatury i kinematografii, ukazując z różnych perspektyw jej niezwykłą heterogeniczność.


Katarzyna Gadomska, dr hab., adiunkt w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego, badaczka paraliteratur francusko- i anglojęzycznych. Autorka dwóch monografii: Science-fiction et fantasy comme merveilleux contemporain (2002) oraz La prose néofantastique d’expression francaise aux XXe et XXIe siècles (2012), a także licznych artykułów, w periodykach krajowych i zagranicznych, na temat fantastyki, horroru, fantasy i science-fiction. [19.10.2012][R]


Agnieszka Loska, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.


Interesuje się literaturą (neo)fantastyczną francusko- i anglojęzyczną.


Autorka artykułów, w periodykach krajowych i zagranicznych, na temat (neo)fantastyki, fantasy i grozy.


Współredaktorka dwóch monografii wieloautorskich: Poe, Grabiński, Ray, Lovecraft. Visions, Correspondences, Transitions (Katowice 2017, wraz z K. Gadomską, współudz. A. Swoboda) oraz Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema (Katowice 2018, wraz z K. Gadomską i A. Swobodą). [07.10.2018]


Anna Swoboda, mgr, doktorantka w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.


Interesuje się frankofońską literaturą afrykańską. Autorka artykułów w periodykach zagranicznych na temat twórczości senegalskich pisarek Ken Bugul i Fatou Diome. [09.2017]


Rok wydania2018
Liczba stron386
KategoriaLiteraturoznawstwo
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3496-7
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Sommaire
  
  
  Préface (Katarzyna Gadomska, Agnieszka Loska, Anna Swoboda) |    11
  
  Preface (Katarzyna Gadomska, Agnieszka Loska, Anna Swoboda) |    17
  
  
  Maria Cristina Batalha : Le fantastique : origines et parcours
  théoriques |    23
  
  Marilyn Bueno : Réel, surnaturel et fiction : réflexions sur un certain
  fantastique |    40
  
  Katarzyna Gadomska : Le surnaturel et le corps. Le néofantastique du corps
  dans les récits contemporains francophones |    53
  
  Denis Moreau : Le surnaturel dans l’oeuvre de Thomas Ligotti : Cette absolue
  ténèbre derrière la semblance des choses |    68
  
  Elena Vetere : Elementi lovecraftiani nel ciclo fantasy Cronache del Ghiaccio
  e del Fuoco di G.R.R. Martin |    82
  
  Eric Auriacombe : Le surnaturel dans le Jeu des Trônes : À propos de
  Jon Snow |    93
  
  Ewa Drab : The Fantastic Variations of Neil Gaiman’s American Gods |    107
  
  Olga Glebova : The Supernatural and the Monstrous-Feminine in Susan
  Hill’s The Woman in Black |    116
  
  Aleksandra Bogusławska : L’espace anxiogène dans La Meute de Serge
  Brussolo sur l’exemple de la figure de la demeure noire |    131
  
  Fabrizio Foni : Magic is the New Black: Gothic Tradition, Cross-Dressing,
  and Pulp Fiction |    144
  
  Mathieu Pierre : L’ambiguïté du surnaturel dans la série télévisée
  fantastique |    160
  
  Isabelle Rachel Casta : « Celui qui inquiète le voir… ». Un dispositif de l’ombre : autour des
  Revenants |    171
  
  Florence Fix : Le surnaturel : une esthétique du regard impliqué
  (Dracula à la scène et à l’écran) |    185
  
  Agnieszka Loska : La figure de l’enfant monstrueux et le surnaturel
  dans le romanesque d’Anne Duguël |    198
  
  Java Singh : El Espinazo del Diablo and Pa Negre: Childhood Resilience
  through the Gothic and the Monstrous in Spanish Civil War Cinema |    210
  
  Tiago Monteiro : Ghosts in the Machine: Supernatural Dread vs. Technology
  in the Brazilian Erotic Horror Thriller Excitação (1976) |    225
  
  Pierre-Emmanuel Moog : L’usage du surnaturel chez Perrault
  et chez les Grimm |    238
  
  Sonia Dosoruth : La problématique identitaire au prisme du fantastique
  dans Alice au pays des merveilles |    253
  
  Paul Faggianelli Brocart : Territoires du surnaturel : l’espace de l’aventure
  à la fin du XIXe siècle |    272
  
  Vicky Montambault : Il était une fois au pays (dés)enchanté : le merveilleux
  inquiétant chez Gaétan Soucy |    286
  
  Zineb Ouled Ali : L’Olympe des Infortunes, au-delà de la Fable |    299
  
  Francesco Corigliano : The Supernatural and Folklore in the Short Tales
  by Giovanni Magherini-Graziani and Eraldo Baldini |    307
  
  Vânia Rego : Des univers et des créatures étranges : le surnaturel
  chez José Luís Peixoto |    320
  
  Jessica Tindira : “Cette nature fragile :” Conflict and the Fantastic
  in the Novels of Maryse Condé |    334
  
  Fétigué Coulibaly : Le pouvoir surnaturel dans la dramaturgie
  postcoloniale. L’exemple de La Tignasse et La Termitière |    347
  
  Anna Swoboda : Le personnage face au surnaturel dans La Folie et la Mort
  et De l’autre côté du regard de Ken Bugul |    359
  
  Joseph Ahimann Preira : Mystique et mysticisme dans Le Soleil, la folle
  et le taureau de Mamadou Samb |    372
RozwińZwiń