Cyfrowa komunikacja organizacji

-17%

Cyfrowa komunikacja organizacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,75  25,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,25 zł  


20,75

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza książka wychodzi naprzeciw potrzebom badaczy komunikacji cyfrowej oraz oczekiwaniom praktyków, wykorzystujących w zarządzaniu organizacjami najnowsze rozwiązania w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. W oparciu o wyniki studiów literaturowych, w treści przedstawiono stan badań nad komunikacją w obliczu nowoczesnych technologii informatycznych. Współczesne technologie informacyjno-komunikacyjne stwarzają niespotykane dotychczas możliwości doskonalenia komunikacji między ludźmi i między organizacjami.
Monografia będzie użytecznym podręcznikiem dla studentów kierunków informatycznych, a także dla osób poszukujących podstaw teoretycznych i praktycznych umiejętności w zakresie analizy i projektowania procesów komunikacji w organizacji.


Rok wydania2020
Liczba stron262
KategoriaInformatyka w biznesie/Business Intelligence
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-613-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Barbara Filipczyk, Jerzy Gołuchowski)    9
  1. Komunikacja cyfrowa współczesnych organizacji (Katarína Fichnová, Jerzy Gołuchowski, Joanna Paliszkiewicz, Wiesław Walentukiewicz, Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak)    15
  1.1. Komunikacja cyfrowa jako zjawisko świata społecznego i jako przedmiot badań naukowych    15
  1.1.1. Komunikacja jako zjawisko świata społecznego    16
  1.1.2. Komunikacja jako przedmiot badań naukowych    24
  1.2. Cyfrowa komunikacja na tle innych rodzajów komunikacji organizacji    27
  1.2.1. Rodzaje komunikacji organizacji     28
  1.2.2. Cyfrowa komunikacja organizacji – istota i zakres pojęcia    30
  1.2.3. Modele teoretyczne komunikacji (komunikowania) jako fundament komunikacji cyfrowej    33
  1.3. Uwarunkowania sprawnej cyfrowej komunikacji organizacji    36
  1.3.1. Indywidualne uwarunkowania komunikacji organizacji    39
  1.3.2. Uwarunkowania kulturowe i społeczne    44
  1.3.3. Uwarunkowania językowe komunikacji organizacji    45
  1.3.4. Uwarunkowania organizacyjne    47
  1.3.5. Uwarunkowania technologiczne    49
  Literatura    50
  2. Zarządzanie komunikacją cyfrową organizacji (Jerzy Gołuchowski, Joanna Paliszkiewicz)    55
  2.1. Systemowe ujęcie zarządzania organizacją, jej wiedzą i komunikowaniem w organizacji    55
  2.1.1. Organizacja jako system techniczno-społeczny    56
  2.1.2. Myślenie systemowe jako metodyka analizy i projektowania komunikacji    60
  2.2. Modele organizacji a modele komunikacji organizacji    61
  2.3. System zarządzania wiedzą i komunikacją cyfrową    65
  2.3.1. Statyczne modele systemu    66
  2.3.2. Dynamika systemu zarządzania wiedzą i komunikacją    69
  2.4. Projektowanie i analiza komunikacji w teorii i praktyce zarządzania komunikacją cyfrową    77
  Literatura    82
  3. Dyskurs organizacyjny i jego analiza w organizacji (Dorota Marquardt)    86
  3.1. Dyskurs organizacyjny jako rodzaj dyskursu    86
  3.2. Dyskurs – historia pojęcia i perspektywy badawcze    87
  3.2.1. Dyskurs organizacyjny – pojęcie i wybrane paradygmaty badawcze dyskursu organizacyjnego    89
  3.2.2. Rodzaje i elementy dyskursu organizacyjnego    92
  3.2.3. Komunikacja cyfrowa w dyskursie organizacyjnym    95
  3.3. Analiza dyskursu organizacyjnego    98
  3.3.1. Cele analizy dyskursu organizacyjnego    98
  3.3.2. Kryteria oceny dyskursu organizacyjnego    99
  3.3.3. Metody analizy dyskursu organizacyjnego    100
  3.4. Wykorzystanie analizy dyskursu organizacyjnego do analizy społecznej odpowiedzialności biznesu    102
  Literatura    104
  4. Automatyzacja analizy cyfrowej komunikacji organizacji (Piotr Glenc)    108
  4.1. Potrzeba automatyzacji analizy komunikacji organizacji    109
  4.2. Techniki i narzędzia automatyzacji analizy komunikatów    110
  4.3. Analiza zdań i powiązań międzyzdaniowych w kontekście automatyzacji analizy komunikacji organizacji    113
  4.4. Wizualizacja wyników automatycznej analizy komunikatów    115
  4.5. Automatyczna analiza argumentacji    119
  4.6. Bariery i wyzwania automatycznej analizy komunikatów w języku polskim    120
  Literatura    123
  5. Technologie cyfrowe wspomagające komunikację organizacji (Agata Berdowska, Peter Mikuláš)    126
  5.1. Technologie cyfrowe wspomagające komunikację jednostronną    126
  5.1.1. Portal internetowy    127
  5.1.2. Technologie wideo w komunikacji organizacji    128
  5.2. Technologie komunikacji interaktywnej    129
  5.3. Technologie społecznościowe w realizacji komunikacji organizacji    131
  5.4. Platformy e-learningowe jako narzędzia dzielenia się wiedzą organizacji    134
  5.5. Technologie automatyzacji komunikacji organizacji    137
  5.5.1. Rodzaje botów    138
  5.5.2. Chatboty jako narzędzia automatyzacji komunikacji organizacji    140
  Literatura    144
  6. Wykorzystanie Design Thinking w projektowaniu cyfrowej komunikacji organizacji (Karina Cicha)    148
  6.1. Pojęcie projektowania (design) i projektanta (designer)    148
  6.2. Projektowanie komunikacji cyfrowej organizacji    150
  6.3. Design Thinking jako metodyka projektowania    154
  6.4. Organizacja procesu projektowania z wykorzystaniem Design Thinking    159
  6.5. Adaptacja Design Thinking do projektowania komunikacji cyfrowej organizacji    163
  6.5.1. Zadanie projektowe – przygotowanie    164
  6.5.2. Badanie    165
  6.5.3. Empatyzacja    168
  6.5.4. Eksperyment (generowanie pomysłów)    170
  6.5.5. Prototypowanie    172
  6.5.6. Ewolucja    173
  6.6. Wnioski    174
  Literatura    174
  7. Zarządzanie wiedzą i komunikacją cyfrową w procesie onboardingu studentów (Barbara Filipczyk)    177
  7.1. Wyzwania w procesie adaptacji nowych studentów    178
  7.2. Wykorzystanie wiedzy o onboardingu pracowników do rozwiązania problemu przygotowania nowych studentów do studiowania w uczelni    179
  7.3. Potrzeba zarządzania wiedzą dla studentów w procesie ich onboardingu    181
  7.4. Projektowanie systemu zarządzania wiedzą i komunikacją wspierającego onboarding studentów z wykorzystaniem metodyki Design Thinking    183
  7.4.1. Inspiracja: badanie potrzeb grupy docelowej    184
  7.4.2. Ideacja: wybór modelu onboardingu wspierającego nowych studentów    186
  7.4.3. Implementacja: dobór technologii cyfrowych    188
  Literatura    191
  8. Wykorzystanie gier komputerowych w komunikacji organizacji (Grzegorz Filipczyk, Zdenko Mago)    194
  8.1. Gry poważne i gamifikacja    194
  8.2. Gry komputerowe w komunikacji wewnętrznej    197
  8.3. Gry komputerowe w komunikacji zewnętrznej    201
  Literatura    206
  9. Nowe technologie cyfrowe w komunikacji marketingowej (Andrzej Bajdak, Łukasz Wojciechowski)    209
  9.1. Przesłanki poszukiwania nowych narzędzi komunikacji w działaniach marketingowych    210
  9.2. Specyfika marketingu partyzanckiego i marketingu ambientowego    211
  9.3. Efekty zaskoczenia i wzbudzania emocji jako fundament strategii komunikacyjnej w marketingu partyzanckim i ambientowym    215
  9.4. Niekonwencjonalne formy i technologie komunikacji stosowane w guerilla i ambient marketingu    217
  Literatura    223
  10. Strategia komunikacji cyfrowej ruchu społecznego sprzeciwu – Adbusters Media Foundation (Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak)    226
  10.1. Kultura kontestacji w cyberprzestrzeni    226
  10.2. Strategia komunikacji cyfrowej „Adbusters” – zakres badania    228
  10.3. Polaryzacja i prowokacja jako elementy strategii cyfrowej komunikacji Adbusters Media Foundation    231
  10.4. Analiza środków wykorzystywanych w realizacji strategii komunikacji cyfrowej    234
  Literatura    240
  Zakończenie (Barbara Filipczyk, Jerzy Gołuchowski)    243
  Spis rysunków    249
  Spis tabel    251
  Informacja o Autorach    253
RozwińZwiń