Innowacje kreujące nowe wartości w transporcie samochodowym

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,96  24,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

19,9624,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W publikacji poruszono najbardziej aktualne kwestie dotyczące rozwoju branży transportowej. Przedstawiono w niej obszary związane z zarządzaniem oraz nowościami technologicznymi. Książka jest adresowana do osób zainteresowanych funkcjonowaniem i rolą transportu drogowego we współczesnej gospodarce, a w szczególności do studentów takich kierunków, jak logistyka i transport oraz pracowników sektora usług TSL (transport – spedycja – logistyka).


Liczba stron280
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-882-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  1. Uwarunkowania kształtujące nowe wartości wnoszone przez transport    11
  1.1. Rozwój powiązań kooperacyjnych na rozszerzających się rynkach zbytu    11
  1.1.1. Globalizacja    12
  1.1.2. Dysproporcje społeczne    12
  1.1.3. Wschodzące rynki, sektory i branże    13
  1.1.4. Światowy terroryzm    14
  1.1.5. Postęp technologiczny     15
  1.1.6. Międzynarodowe standardy funkcjonowania firm    16
  1.1.7. Globalne korporacje biznesowe    23
  1.1.8. Organizacje międzynarodowe    24
  1.1.9. Zmiany społeczne    26
  1.1.10. Wzrost znaczenia interesariuszy    28
  1.1.11. Indywidualizacja klientów    28
  1.1.12. Zmiany w organizacjach    29
  1.2. Ujęcie wartości w metodologii zarządzania i praktycznej działalności przedsiębiorstw     30
  1.3. Tworzenie wartości dla klienta w łańcuchu logistycznym    45
  1.4. Wartości w łańcuchu logistycznym generowane przez technologie informatyczne    55
  1.5. Strategie zarządzania łańcuchem dostaw w tworzeniu nowej wartości    64
  
  2. Postęp technologiczny, wnoszący nowe wartości w transporcie    71
  2.1. Rodzaje oraz funkcje transportu    71
  2.2. Technologie różnicujące działy transportu samochodowego    75
  2.3. Technologie łączące transport samochodowy z innymi rodzajami transportu    90
  2.4. Nowe wartości wnoszone przez transport    104
  2.4.1. Zmieniające się warunki życia społeczeństwa    104
  2.4.2. Poprawa efektywności procesów biznesowych    106
  2.4.3. Nowoczesne procesy technologiczne    109
  2.4.4. Stymulacja rozwoju stosunków rynkowych między przedsiębiorstwami    112
  
  3. Technologie unowocześniające funkcjonowanie transportu    115
  3.1. Konsekwencje wzrostu popytu na transport towarów    115
  3.2. Alternatywne źródła napędu pojazdów ciężarowych    116
  3.2.1. Pojazdy elektryczne    116
  3.2.2. Pojazdy hybrydowe    127
  3.2.3. Ciężarówki z napędem elektrycznym na wodorowe ogniwa paliwowe    132
  3.2.4. Ekologiczne ciężarówki na gaz ziemny i biogaz    137
  3.3. Nowoczesne konstrukcje pojazdów    140
  3.4. Autonomiczne pojazdy    144
  3.4.1. Systemy, urządzenia i rozwiązania wspierające transport autonomiczny    146
  3.4.2. Rozwiązania konstrukcyjne ciężarówek autonomicznych    150
  3.4.3. Wady i zalety pojazdów przyszłości    152
  3.4.4. Praktyczne testowanie pojazdów autonomicznych na drodze    154
  3.4.5. Wizja transportu autonomicznego    155
  3.4.6. Rynek pracy kierowców    157
  3.5. Truck platooning    160
  3.6. Big Data jako platforma ułatwiająca zarządzanie pojazdami    162
  
  4. Instytucje warunkujące powstawanie dodatkowych wartości w transporcie samochodowym    165
  4.1. Elektroniczne giełdy transportowe    165
  4.2. Klastry transportowe     179
  4.3. Porozumienia firm i instytucji wspierających funkcjonowanie transportu drogowego     191
  4.3.1. Międzynarodowe organizacje transportowe    191
  4.3.2. Krajowe instytucje transportowe    195
  4.3.3. Organizacje wspierające sektor transportowy    200
  
  5. Zasoby ludzkie w tworzeniu nowych wartości w firmie transportowej    205
  5.1. Niedobór kierowców jako inspiracja do tworzenia nowych wartości     205
  5.2. Społeczny status i kształtowanie wizerunku zawodowego kierowcy    210
  5.3. Wpływ motywacji i zaangażowania na tworzenie nowej wartości    216
  5.4. Zwiększenie bezpieczeństwa jako wartość dla pracowników i kooperantów    218
  5.5. Struktury organizacyjne firm, kształtujące warunki pracy    223
  
  6. Strategie tworzenia wartości przez transport w łańcuchu logistycznym     227
  6.1. Kształtowanie strategii w działaniach firm na rynku    227
  6.2. Strategia bliskości klienta    232
  6.3. Strategia kompleksowości obsługi    235
  6.4. Strategia korzyści partnera biznesowego    236
  6.5. Strategie wyższych standardów w obsłudze klientów    238
  6.5.1. Strategia penetracji rynku    238
  6.5.2. Strategia modyfikacji produktu    240
  6.5.3. Strategia innowacji    243
  6.5.4. Strategia usług dodanych    248
  
  Zakończenie    251
  Bibliografia    255
  Spis rysunków, schematów, tabel i wykresów    271
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia