Paradoks cenowy produktów wirtualnych

Paradoks cenowy produktów wirtualnych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Aktualnie trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie społeczeństwa bez Internetu, co wynika z tego, że kraje kultury Zachodu w znacznej mierze uzależniły się od dostępu do wszechogarniającej sieci praktycznie w każdej dziedzinie życia. Coraz więcej czynności wykonuje się za pośrednictwem Internetu. Pozyskiwanie informacji, komunikacja, zakupy, płatności bankowe, kontakty towarzyskie, formalności administracyjne to tylko niektóre przykłady aktywności, które odbywają się online. Internet przeniknął do wszystkich dziedzin ludzkiego życia. Praca, sfera prywatna i publiczna, relacje społeczne – w zasadzie trudno znaleźć taką dziedzinę, w której Internet nie jest obecny. Z pewnością należy traktować go w kategoriach innowacji przełomowej, która wpłynęła na globalne społeczeństwo. Najśmielsi futuryści drugiej połowy XX wieku nie przewidzieli, jaki wpływ na cywilizację będzie miało to nowe medium komunikacji. Myślano o podróżach kosmicznych, sztucznej inteligencji i robotyce, ale okazało się, że to forma komunikacji zrewolucjonizuje relacje międzyludzkie.


Rok wydania2017
Liczba stron244
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-682-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. PARADOKS W EKONOMII 17
    1.1. Paradoks jako źródło problemów badawczych    17
    1.2. Paradoks wartości i ceny    19
    1.3. Paradoks cenowy produktów wirtualnych – wyjaśnienie w kilku podejściach    22
  2. ŚRODOWISKO SIECIOWE    24
    2.1. Sieci we współczesnej myśli ekonomicznej    24
    2.2. Rzeczywiste sieci komunikacji cyfrowej    29
    2.3. Efekt sieci i prawo Metcalfe’a    34
    2.4. Koncepcje wartości sieci    38
    2.5. Efekty zewnętrzne sieci    43
    2.6. Ekonomika sieci    47
  3. ISTOTA PRODUKTÓW WIRTUALNYCH    56
    3.1. Definicja produktów wirtualnych    56
    3.2. Proces produkcji dóbr informacyjnych    61
    3.3. Wirtualizacja dóbr informacyjnych a ekonomika kopiowania    64
    3.4. Prawo Moora i Gildera a gospodarka postrzadkości    70
    3.5. Dostęp a treść – gospodarka internetowa    76
    3.6. E-logistyka produktów wirtualnych    78
  4. KREACJA RYNKÓW DWUSTRONNYCH 86
    4.1. Neoklasyczny program badawczy    87
    4.2. Czarna skrzynka i cena zerowa    91
    4.3. Sprzedaż pakietowa na rynku dwustronnym – reklamy w Internecie    95
      4.3.1. Model nietransakcyjnych wirtualnych produktów pakietowych (NWPP)    99
      4.3.2. Model NWPP w działaniu – Google Ads    107
    4.4. Wywołanie popytu pochodnego w relacjach dwustronnych    113
      4.4.1. Pomoc techniczna – poza produktem wirtualnym    116
      4.4.2. Freeminum – od gier internetowych do programów deweloperskich    118
    4.5. Wywołanie popytu pochodnego w relacjach trójstronnych    121
    4.6. Konsolidacja – ekonomika kopiowania i sieci    123
  5. WYKLUCZYĆ TRANSAKCJE    125
    5.1. Program badawczy ekonomii kosztów transakcyjnych    128
      5.1.1. Założenia ekonomii kosztów transakcyjnych    130
      5.1.2. Podział kosztów transakcyjnych    132
    5.2. Koszty transakcyjne w transakcjach online    137
    5.3. Koszty transakcyjne a koszty produkcji produktów wirtualnych    143
      5.3.1. Generatory kosztów transakcyjnych oferenta    146
      5.3.2. Niedogodności transakcji dla nabywców    149
    5.4. Problem skuteczności praw autorskich w stosunku do produktów wirtualnych    150
      5.4.1. Nieautoryzowane kopiowanie – definicja, wymiar i przejawy    152
      5.4.2. Mechanizm wykluczenia transakcji ze względu na nieautoryzowane kopiowanie    158
      5.4.3. Czynniki wpływające na nietransakcyjność produktów wirtualnych    166
    5.5. Kreowanie wartości dot-comów    173
  6. POZA RYNKIEM    179
    6.1. Program badawczy teorii wymiany społecznej    181
    6.2. Wpływ kultury Internetu na wymianę    189
    6.3. Zdrowie psychospołeczne    195
    6.4. Cyfrowe zasoby wspólnej puli a tragedia wspólnego pastwiska    200
    6.5. Produkcja partnerska, czyli proces produkcji oparty na wspólnocie    204
      6.5.1. Możliwe zastosowania    207
      6.5.2. Koncepcja copyleft w procesie produkcji partnerskiej    210
      6.5.3. Formalizacja    217
    6.6. Produkcja partnerska a media społecznościowe    220
  Zakończenie    224
  Literatura    228
  Spis rysunków    241
  Spis tabel    243
RozwińZwiń