Rachunkowość zarządcza w odnowie modelu biznesowego przedsiębiorstwa

Rachunkowość zarządcza w odnowie modelu biznesowego przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

20,00

cena referencyjna

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pojęcie modelu biznesowego znalazło już swoje trwałe miejsce w nauce o zarządzaniu przedsiębiorstwem. Genezy tego pojęcia należy poszukiwać w połowie lat 90. XX w., kiedy rozpoczął się intensywny rozwój przedsiębiorstw działających w przestrzeni internetowej, szczególnie w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Przedsiębiorstwa te wypracowywały zupełnie nowe sposoby prowadzenia działalności i konkurowania na rynku, a podstawą tego był rozwój technologii informatycznych. Początkowo pojęcie modelu biznesowego odnosiło się wyłącznie do modelu osiągania przychodów ze sprzedaży. Przedsiębiorstwa działające w przestrzeni internetowej potrafiły bowiem wykreować zupełnie nieznane wcześniej sposoby generowania przychodów. Stwierdzenie to odnosi się zarówno do doboru źródeł osiągania przychodów, jak i do podejścia dotyczącego kształtowania cen sprzedaży usług oraz produktów. W dalszej perspektywie czasowej pojęcie modelu biznesowego było rozszerzane i obejmowało wiele innych elementów związanych ze sposobem działania przedsiębiorstwa, jego organizacją czy źródłami finansowania działalności.


Rok wydania2017
Liczba stron406
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-647-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Rozdział 1 17
  Model biznesowy w zarządzaniu przedsiębiorstwem 17
  1.1. Model biznesowy przedsiębiorstwa w rozwoju nauki o zarządzaniu strategicznym    17
  1.2. Istota modelu biznesowego przedsiębiorstwa    26
  1.3. Model biznesowy przedsiębiorstwa a strategia i zarządzanie strategiczne    45
  1.4. Istota odnowy modelu biznesowego przedsiębiorstwa    55
  Rozdział 2    65
  Rachunkowość zarządcza w zarządzaniu przedsiębiorstwem 65
  2.1. Rachunkowość zarządcza we wspomaganiu podejmowania decyzji    65
  2.2. Ewolucja rozwoju rachunkowości zarządczej    71
  2.3. Strategiczna rachunkowość zarządcza    90
  2.4. Rachunkowość zarządcza a odnowa modelu biznesowego przedsiębiorstwa    101
  Rozdział 3 110
  Rachunkowość zarządcza w monitorowaniu determinantów odnowy modelu biznesowego przedsiębiorstwa 110
  3.1. Model skanowania otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa    110
  3.2. System kontroli zarządczej wspomagający innowacyjność przedsiębiorstwa    130
  3.3. Metody oceny istniejącego modelu biznesowego przedsiębiorstwa    173
  Rozdział 4    200
  Rachunkowość zarządcza w projektowaniu modelu biznesowego przedsiębiorstwa 200
  4.1. Szablon projektu modelu biznesowego przedsiębiorstwa    200
  4.2. Źródła przychodów i ceny sprzedaży w ramach projektowania modelu biznesowego przedsiębiorstwa    206
  4.3. Rachunek kosztów łańcucha wartości w projektowaniu modelu biznesowego przedsiębiorstwa    227
  4.4. Modelowanie finansowe w projektowaniu modelu biznesowego przedsiębiorstwa    254
  Rozdział 5 288
  Rachunkowość zarządcza w doskonaleniu modelu biznesowego przedsiębiorstwa 288
  5.1. Istota systemu zarządzania dokonaniami    289
  5.2. System zarządzania dokonaniami a model biznesowy przedsiębiorstwa    291
  5.3. Ewolucja modelu biznesowego przedsiębiorstwa i systemu zarządzania dokonaniami    304
  Rozdział 6 307
  Odnowa modelu biznesowego przedsiębiorstwa działającego w sektorze ciepła systemowego    307
  6.1. Charakterystyka sektora ciepła systemowego    307
  6.2. Charakterystyka podmiotu studium przypadku    311
  6.3. Analiza sygnałów z otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa z sektora ciepła systemowego    319
  6.4. Wspieranie rozwoju innowacyjności ukierunkowanej na odnowę modelu biznesowego przedsiębiorstwa z sektora ciepła systemowego    328
  6.5. Ocena istniejącego modelu biznesowego przedsiębiorstwa z sektora ciepła systemowego    334
  6.6. Projektowanie odnowionego modelu biznesowego przedsiębiorstwa działającego na rynku ciepła    346
  Literatura    379
  Spis rysunków    389
  Spis tabel    392
  Summary    394
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia