Strategiczna i organizacyjna odnowa przedsiębiorstw

Strategiczna i organizacyjna odnowa przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Występujące w ostatnich latach turbulencje i kryzysy w gospodarce światowej uwydatniają problemy związane z trudnością dostosowywania się przedsiębiorstw do zmieniających się uwarunkowań funkcjonowania rynków. Historie takich firm, jak Sony, Nokia czy Kodak, stanowią doskonałe przykłady podejmowania prób sprostania temu wyzwaniu. Obecnie możemy obserwować wzrastający poziom wyzwań wśród takich firm, jak Microsoft, Google czy Apple. Ich działania w ciągu kilku najbliższych lat albo umożliwią utrzymanie dotychczasowych pozycji i przejście do „ligi mistrzów” przedsiębiorstw dostarczających długofalowy sukces akcjonariuszom, albo wprowadzą je do grona tych, które odeszły w cień.


Rok wydania2017
Liczba stron184
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-703-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Istota zjawiska odnowy przedsiębiorstw    11
    1.1. Odnowa jako współczesne zjawisko    11
    1.2. Pojęcie odnowy przedsiębiorstwa    13
  2. Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa    19
    2.1. Wprowadzenie    19
    2.2. Istota i natura odnowy strategicznej    19
    2.3. Pojęcie odnowy strategicznej    25
    2.4. Obszary oddziaływania odnowy strategicznej    31
    2.5. Podsumowanie    34
  3. Organizacyjna odnowa przedsiębiorstwa    36
    3.1. Wprowadzenie    36
    3.2. Strategiczne determinanty architektury modelu organizacyjnego    37
    3.3. System zarządzania – przedmiot odnowy organizacyjnej    46
    3.4. Podsumowanie    56
  4. Mechanizmy i procesy odnowy w polskich przedsiębiorstwach 58
    4.1. Wprowadzenie    58
    4.2. Metodyka postępowania badawczego i charakterystyka próby badawczej    59
    4.3. Modele procesów odnowy    66
    4.4. Zakres zmian w modelach biznesu i systemach zarządzania polskich przedsiębiorstw    71
    4.5. Kryteria wyboru modeli procesów odnowy    81
    4.6. Przesłanki procesów odnowy    83
    4.7. Determinanty skuteczności procesów odnowy    87
    4.8. Kluczowe obszary działań w procesach odnowy    88
    4.9. Podsumowanie    94
  5. Studium strategicznej i organizacyjnej odnowy przedsiębiorstwa 99
    5.1. Wprowadzenie    99
    5.2. Metoda realizacji studium przypadków odnowy przedsiębiorstw    99
    5.3. Charakterystyka przypadków    102
    5.4. Analiza przypadków strategicznej i organizacyjnej odnowy przedsiębiorstw    106
    5.5. Podsumowanie    122
  6. Model procesu odnowy przedsiębiorstwa    124
    6.1. Wprowadzenie    124
    6.2. Architektoniczny model procesu odnowy    126
    6.3. Transformacyjny model procesu odnowy    138
    6.4. Kształtowanie potencjału samoodnowy przedsiębiorstw    146
  Zakończenie 157
  Załączniki 161
    Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety zastosowany w I etapie postępowania badawczego    163
    Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety zastosowany w II etapie postępowania badawczego    171
  Bibliografia    177
  Spis rysunków    182
  Spis tabel    184
RozwińZwiń