Procesy edukacyjne w dobie globalizacji, społeczeństwa informacyjnego i zmian na rynku pracy

-20%

Procesy edukacyjne w dobie globalizacji, społeczeństwa informacyjnego i zmian na rynku pracy

1 opinia

Wydawca:

FNCE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,00  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

16,0020,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wielu dyskusjom o współczesnej i przyszłej edukacji towarzyszą liczne sprzeczności. Jest to dowodem, że na drodze poszukiwań i działań sprawczych człowieka ujawniają się nowe sytuacje i możliwości, ale również utrudnienia natury moralnej i społeczno-kulturowej. Wynikają one z globalizacji, informatyzacji, tworzenia społeczeństwa informacyjnego oraz zmian na rynku pracy. Skłaniają tym samym do aktywnego rozwijania działań edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa.
Określona wyżej problematyka współczesnej edukacji wymaga analizy zagadnień w nowoczesnej perspektywie naukowej, wzbogacanej wieloletnimi doświadczeniami i przemyśleniami wielu osobistości nauki i praktyki. Z uwagi na to, że edukacja XXI wieku stawia współczesne, a zatem wysokie wymagania wobec kształcenia szkolnego i akademickiego, dotychczasowa działalność szkoły i uczelni jest ujmowana w nowym świetle. Koniecznością jest, by dzięki odpowiednim modyfikacjom i nowoczesnym interpretacjom wyłaniać nową jakość kształcenia i wychowania. W tych działaniach ważne jest, by wcześniejsze przemyślenia uczonych i praktyków w zmienionych warunkach nabrały konkretnego znaczenia i stanowiły sygnał dla środowiska szkolnego i akademickiego do systematycznego poszukiwania skutecznych rozwiązań i warunków kształcenia. Nowe rozwiązania są aktualnie wymuszane przez oczekiwania wysokiego poziomu aktywności zawodowej pracowników. Na aktywność tę składa się wiedza merytoryczna i umiejętności jej wykorzystania, prawidłowe stosowanie technologii informacyjnych, znajomości języków obcych, kreatywności i komunikatywności, umiejętności pracy w zespole, a w konsekwencji stałego dokształcania się. Dydaktycy są świadomi, że z przykładowo wymienionych kompetencji wyłaniają się nowe cele kształcenia. Od poziomu ich realizacji zależy świadomość informatycznie uwarunkowanej rzeczywistości i chęć poszerzania wiedzy przez uczącą się młodzież oraz to, czy w przyszłości absolwenci szkół i uczelni będą mądrymi uczestnikami społeczeństwa informacyjnego.
Należy wziąć pod uwagę, że dyplom ukończenia wyższej uczelni nie daje absolwentowi gwarancji uzyskania satysfakcjonującej pracy i kariery zawodowej. O sukcesach zawodowych pracownika decyduje jego osobowość i cenione wartości, a także chęci aktualizowania wcześniejszej wiedzy i w oparciu o nią rozwijanie posiadanych już umiejętności. Na podstawie powyższego przekonania można sądzić, że ważnym zagadnieniem motywacji człowieka do nauki jest dostrzeganie przez niego korzyści, jakich może doświadczyć w procesie kształcenia, albo też rezultatów płynących z samych efektów nauki. Stąd wynika, że proces motywowania do nauki wymaga istnienia lub tworzenia warunków, w których człowiek dostrzeże, że uczenie się jest dla niego ważne. W związku z powyższym należy rozważać i rozwiązywać najważniejsze problemy spotykane w życiu przez człowieka a związane zarówno z procesem uczenia się jak i z motywacją.


Liczba stron221
WydawcaFNCE
ISBN-13978-83-65096-73-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Procesy edukacyjne w dobie globalizacji, społeczeństwa informacyjnego i zmian na rynku pracy

  1. DEVELOPMENT OF MATHEMATICAL LITERACY THROUGH THE CONTENT OF REGIONAL EDUCATION ROZVÍJANIE MATEMATICKEJ GRAMOTNOSTI PROSTREDNÍCTVOM OBSAHU REGIONÁLNEJ VÝCHOVY »
  2. EDUKACJA INFORMATYCZNA A WSPÓŁCZESNY RYNEK PRACY »
  3. EDUKACJA MIEJSCA – NAUKA O LOKALNOŚCI I ŚWIECIE »
  4. EDUKACJA WOBEC PROBLEMÓW EGZYSTENCJALNYCH WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA »
  5. ELEMENTY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ W ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU W EDUKACJI. PRAKTYCZNE DZIAŁANIA »
  6. INNOWACYJNOŚĆ W KSZTAŁCENIU I ROZWIJANIU WYBRANYCH UMIEJĘTNOŚCI TECHNICZNYCH W ŚWIETLE AKTUALNYCH POTRZEB RYNKU PRACY »
  7. INTERNET JAKO WIRTUALNE ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE »
  8. KRYTYCZNA OCENA ZMIAN W EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA DZIECI I MŁODZIEŻY »
  9. KSZTAŁCENIE W OBSZARZE BEZPIECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO »
  10. Noty o autorach »
  11. POSTĘP NAUKOWO-TECHNICZNY JAKO WYZWANIE DLA SYSTEMU EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA »
  12. Praca mózgu w procesie uczenia się »
  13. PRZYGOTOWANIE SPOŁECZEŃSTWA NA ZAGROŻENIA WYSTĘPUJĄCE W CYBERPRZESTRZENI »
  14. Spis treści + wstęp »
  15. THE GLOBAL DIMENSION OF EDUCATION ON PEACE AND CONFLICT PREVENTION: IMPLICATIONS FOR FURTHER RESEARCH »
  16. WSZYSTKIE DZIECI SĄ ZDOLNE. GRY JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE DZIECIĘCĄ KREATYWNOŚĆ »
  17. WYKRESY DYNAMICZNE I ICH ZASTOSOWANIE W PREZENTOWANIU I ANALIZIE DANYCH »
  18. ZASTOSOWANIE NOWYCH MEDIÓW W PODNOSZENIU KOMPETENCJI CYFROWYCH UCZNIÓW W EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA »

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia