Metody zarządzania wartością publiczną

-20%

Metody zarządzania wartością publiczną

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,00  25,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

20,0025,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wartość publiczna jest nową koncepcją, dopiero kształtującą się tak w teorii, jak i w praktyce zarządzania organizacjami publicznymi. Żeby wartość publiczną dostarczać społeczeństwu, niezbędne jest stosowanie odpowiednich narzędzi. Podstawową ich typologię omówiono w książce na konkretnych przykładach. Niniejsza praca adresowana jest do wszystkich osób zajmujących się badaniami zarządzania publicznego, tak do menedżerów publicznych, jak i do odbiorców usług publicznych.


Problematyka wartości jest rzadko poruszana przez polskich autorów. A w tym przypadku mamy do czynienia z opracowaniem ujmującym tę problematykę całościowo – z punktu widzenia nauki o zarządzaniu. Tym samym książka stanowi kompendium wiedzy na temat tego ważnego i słabo opracowanego zagadnienia.
Autor dokonuje w niej wszechstronnego przeglądu dostępnej literatury, głównie anglojęzycznej. Wykazuje się przy tym nie tylko oczytaniem, ale też systematycznością i jasnością wywodu. To dobry przykład tzw. książki profesorskiej.
z recenzji prof. Jerzego Hausnera


Liczba stron178
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-65390-31-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  Rozdział    1
  Charakterystyka zarządzania wartością publiczną     13
  1.1. Wprowadzenie do zarządzania wartością publiczną     13
  1.2. Wartość jako koncept teoretyczny     13
  1.3. Definicja wartości publicznej     14
  1.4. Trójkąt strategiczny – podstawa koncepcji wartości publicznej     20
  1.4.1. Wartość publiczna i otoczenie wykonawcze     21
  1.4.2. Legitymizacja, poparcie i otoczenie wspierające     22
  1.4.3. Zdolności operacyjne i organizacja     23
  1.5. Operacjonalizacja wartości publicznej na potrzeby jej pomiaru     25
  1.5.1. Model wartości konkurujących     26
  1.5.2. Karta wyników wartości publicznej     27
  1.5.3. System pomiaru wartości publicznej oparty na dokonaniach     29
  1.5.4. Pomiar wartości publicznej Work Foundation     30
  1.5.5. The Accenture Public Sector Value Model     31
  1.6. Specyfika zarządzania wartością publiczną     32
  1.7. Podsumowanie     36
  Rozdział    2
  Zarządzanie usługami publicznymi     39
  2.1. Wprowadzenie     39
  2.2. Charakterystyka dziedziny i rodzaje metod zarządzania usługami
  publicznymi     39
  2.3. Badanie oczekiwań klientów usług publicznych     45
  2.3.1. Charakterystyka obszaru     45
  2.3.2. Przegląd metod badania oczekiwań klientów     46
  2.3.3. Przykładowa metoda: SERVQUAL     46
  2.4. Współprodukcja     49
  2.4.1. Charakterystyka obszaru     49
  2.4.2. Przegląd metod współprodukcji wartości publicznej     50
  2.4.3. Przykładowa metoda 1: budżet obywatelski     52
  2.4.4. Przykładowa metoda 2: service blueprinting     53
  6 Metody zarządzania wartością publiczną
  2.5. Komunikacja zewnętrzna     55
  2.5.1. Charakterystyka obszaru     55
  2.5.2. Przegląd metod komunikacji zewnętrznej     56
  2.5.3. Przykładowa metoda: strona internetowa organizacji     58
  2.6. Zarządzanie operacyjne     59
  2.6.1. Charakterystyka obszaru     59
  2.6.2. Wybrane metody zarządzania operacyjnego     60
  2.6.3. Przykładowa metoda: lean government     60
  2.7. Podsumowanie     62
  Rozdział    3
  Zarządzanie ukierunkowane na otoczenie     65
  3.1. Wprowadzenie     65
  3.2. Charakterystyka dziedziny i rodzaje metod zarządzania ukierunkowanych
  na otoczenie     65
  3.3. Zarządzanie polityczne     71
  3.3.1. Charakterystyka obszaru     71
  3.3.2. Przegląd metod zarządzania politycznego     72
  3.3.3. Przykładowa metoda: deliberacja     73
  3.4. Organizacyjne politykowanie     75
  3.4.1. Charakterystyka obszaru     75
  3.4.2. Przegląd metod organizacyjnego politykowania     76
  3.4.3. Przykładowe reguły wywierania wpływu w organizacji     77
  3.5. Zarządzanie relacjami z interesariuszami     77
  3.5.1. Charakterystyka obszaru     77
  3.5.2. Przegląd metod zarządzania relacjami z interesariuszami     79
  3.5.3. Przykładowa metoda: analiza interesariuszy     81
  3.6. Podsumowanie     83
  Rozdział    4
  Zarządzanie ukierunkowane na rezultaty     85
  4.1. Wprowadzenie     85
  4.2. Charakterystyka dziedziny i rodzaje metod zarządzania ukierunkowanych
  na rezultaty     85
  4.3. Planowanie dla rezultatów     89
  4.3.1. Charakterystyka obszaru     89
  4.3.2. Przegląd metod planowania dla rezultatów     90
  4.3.3. Przykładowa metoda: foresight     91
  4.4. Monitorowanie rezultatów     94
  4.4.1. Charakterystyka obszaru     94
  4.4.2. Przegląd metod monitorowania rezultatów     95
  4.4.3. Przykładowa metoda: karta wyników wartości publicznej     97
  4.5. Ewaluacja rezultatów     99
  4.5.1. Charakterystyka obszaru     99
  4.5.2. Przegląd metod ewaluacji rezultatów     101
  4.5.3. Przykładowa metoda: analiza kosztów i korzyści     103
  4.6. Podsumowanie     105
  Rozdział    5
  Typologie metod zarządzania wartością publiczną     107
  5.1. Wprowadzenie     107
  5.2. Założenia przeprowadzenia typologii metod zarządzania wartością
  publiczną     107
  5.2. Typologia metod zarządzania wartością z perspektywy
  interdyscyplinarnej     109
  5.2.1. Opis metody badawczej     109
  5.2.2. Analiza grupy metod zarządzania usługami publicznymi     112
  5.2.3. Analiza grupy metod zarządzania otoczeniem     116
  5.2.4. Analiza grupy metod zarządzania rezultatami     119
  5.2.5. Wnioski z typologii metod z perspektywy multidyscyplinarnej     123
  5.3. Typologia metod zarządzania wartością ze względu na zakres, sposób
  i warunki stosowania     123
  5.3.1. Przyjęta metoda i kryteria klasyfikacyjne     123
  5.3.2. Typologia ze względu na zakres wykorzystania metod     127
  5.3.3. Typologia ze względu na sposób stosowania metod     129
  5.3.4. Typologia ze względu na warunki stosowania metod     130
  5.3.5. Ogólna typologia metod     132
  5.3.6. Wnioski z typologii metod zarządzania wartością publiczną     133
  5.4. Podsumowanie     134
  Zakończenie     135
  Załącznik 1. Scenariusz badania     137
  Załącznik 2. Zestawienie danych wejściowych do cząstkowych analiz MFA     139
  Spis rycin     143
  Spis tabel     145
  Literatura     147
  Indeks nazwisk     173
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia